2019-08-31, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
De sänder och rapporterar garanterat.
Enligt uppgift annan åklagare idag också, Therese Johansson.
En jouråklagare gissar jag på som har den ordinarie åklagarens ärende under helgen/ idag lördag.
Citera
2019-08-31, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Sammanfattning för anonym nedladdning: www.filedropper.com/mysteriet

[/url]

Tack för ständiga uppdateringar i tidslinjen och ALLT det övriga!!
Citera
2019-08-31, 14:21
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
En jouråklagare gissar jag på som har den ordinarie åklagarens ärende under helgen/ idag lördag.

Exakt så.
Citera
2019-08-31, 14:21
Medlem
Jag blir nästan lite nervös av att skriva här då jag smygläst i tråden sedan start men inte valt att skaffa konto förren nu.
Det är en hel del användare som kommit och gått på dessa månader. Men är det någon särskild som det blivit tyst från nu när både HD och SD är upptagna med annat jag vet att man inte får avslöja någons identitet här men får man inte prata om användare som slutat skriva heller?
Det har varit en hel del religiöst snack på vissa i perioder men nu har det varit ganska tyst på den fronten.
@Honan6 jag skrattade högt åt din luriga bild på SD och Lenas framsida du är.otroligt duktig på allt grävande och sätta ihop bilder. Tack till dig och ni andra som lagt ner så mycket tid och delar med er.

All cred till er som stått upp för Lena sedan tragedin hände (och innan dess med).
Citera
2019-08-31, 14:23
Medlem
allegragellers avatar
"Jouråklagaren Therese Johansson hade inga alternativa yrkanden än att personen ska häktas för mord."

Detta är ett högt spel, det måste jag säga!
Citera
2019-08-31, 14:24
Bannlyst
Mord....
Inga andra alternativ....
Endast för mord...
Det var jäkligt stöddigt av åklagaren.
Vanligtvis så brukar det låta: Mord alternativt Xxxxxxx.
Men denna gången lämnade inte åklagaren några alternativ.
Hon går All In på Mord.

Undra vad fan dom har hittat för bevis som styrker att hon direkt skall häktas för Mord.

Jag menar - misstanken är ju bara skäligen misstänkt... Men ändå så vill dom häkta henne för Mord.

Spännande
Citera
2019-08-31, 14:25
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns öppet nu
https://www.na.se/artikel/just-nu-andra-personen-nekar-till-mord-haktningsforhandling-pagar-i-tingsratten-om-hjarstamordet

Sant, tycker du att jag citerar i onödan? Tänkte mest att det är bra att skriva ner här så det finns kvar, eftersom de låser artiklarna rätt snabbt och alla inte hinner läsa i realtid.
Citera
2019-08-31, 14:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Sant, tycker du att jag citerar i onödan? Tänkte mest att det är bra att skriva ner här så det finns kvar, eftersom de låser artiklarna rätt snabbt och alla inte hinner läsa i realtid.

Jag tycker det är bra att du citerar, tack.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Mycket bra!! Tack
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Osvuret är tydligen bäst i Möllerland, allt kan fan hända i det där gnällbältet, undrar om det är något med vattnet som förgiftat människor till den milda grad som det verkar vara både i Möllerfallet och i det här fallet.

Var det inte Lindström som hade en teori om svearna och götarna som kolliderade i Mälardalen och gnällbältet? Hög tid för en annars...
Citera
2019-08-31, 14:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
"Jouråklagaren Therese Johansson hade inga alternativa yrkanden än att personen ska häktas för mord."

Detta är ett högt spel, det måste jag säga!

Ja verkligen, vad kan de ha på henne?

"Personen kom in i rättssalen eskorterad av två uniformerade poliser. På sig hade personen sina privata kläder. Personen försökte dölja sig för åhörarna genom att hålla upp en hand för ansiktet när hen satte sig ned bredvid sin advokat.

Maria Harr, personens försvarsadvokat, förklarade för rätten att klienten nekar till mordanklagelserna. Försvaret motsäger sig att personen ska häktas misstänkt för mord. Jouråklagaren Therese Johansson hade inga alternativa yrkanden än att personen ska häktas för mord.

Efter att åklagaren begärt att förhandlingen ska fortsätta bakom stängda dörrar, beslutade domaren att åhörarna skulle lämna rättssalen. Dörrarna kommer återigen att öppnas för åhörarna när tingsrätten meddelar sitt beslut."

https://www.na.se/artikel/just-nu-andra-personen-nekar-till-mord-haktningsforhandling-pagar-i-tingsratten-om-hjarstamordet

Annat beteende än SD.
Handen för ansiktet.
Citera
2019-08-31, 14:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Nej, fortsätt!
Mycket bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in