2019-08-31, 13:55
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det har kommit en del sådana uppgifter, men det är litet lurigt. OM USAresan var planerad (känns mest normalt) då borde HD haft semester de närmaste veckorna efter mordet. Hur det varit med sjukskrivningar senare finns SÅ många bud om. De sakerna borde vara plättlätta för polisen att ta fram.
Polisen vet, 100% , vad som är vad.

De har säkert sett ett mönster tidigt i utredningen. Respekt för att de äntligen, vad det verkar, lyckats
skaffa sig nödvändig bevisning.
Citera
2019-08-31, 13:57
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Så vad har du för teori om orsaken? Bara lösgrundade misstankar om något sjukt i familjen?

Ordvalen ”något sjukt” är dina.

Jag har haft funderingar kring om efternamnsbytet har med någon form av markering/distansering att göra. Så behöver givetvis inte alls vara fallet.

MA kanske har släktforskat och funnit flera admirabla A*dersson-släktingar vilkas sonnamn han gärna ville dela?
Citera
2019-08-31, 13:57
Medlem
allegragellers avatar
Förhandling om 3 minuter, är det någon med prenumeration som skall följa NA och deras
rapportering?
Citera
2019-08-31, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
Veckans husrannsakningar har gett resultat, står det i media (tror jag).
Hur kan man efter 1,5 år hitta viktiga ledtrådar i hemmen? Det tycker jag känns konstigt.. så långt efter..?

Kanske handlar om mobiler/datorer som man tagit in och tömt och som visat sig innehålla nya grejer?🤔
Citera
2019-08-31, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
GC skiljer sig inte från andra intressen, de som håller på med det blir ofta bitna. Men det är inte jämförbart med en tävlingssport, man kan inte tävla i geocaching möjligen försvara sin ranking men ingen av dem var i närheten av toppen på listan antalet flest tagna cachar i Sverige.

Din kvasipsykologi ger jag inte mycket för. Det är första gången i svensk kriminalhistoria där just geocaching kommer in i bilden men det är på grund av att hela vänskapskretsen delade intresset. Det finns ingen som helst annan koppling till detta relationsdrama.

Ingen har påstått att det skiljer sig på så vis. Det som skiljer åt är hur man beter sig kring det och huruvida man låter det sluka sitt liv eller ej. Vi är många som uppfattar det som att det är på ett plan som tagit upp stor del av fritiden och där prestige finns. Oaktat något annat.

Ingen har heller påstått att GC enskilt som utövande står i fokus för vad som skett.

Det är uppenbart att detta kring SD och HD tynger dig. Hoppas uppriktigt att det inte äter upp dig.
Citera
2019-08-31, 14:03
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
ÅK tycker Kanske det primära är att kunna ålägga henne restriktioner...initialt...det ger ju utrymme till undersökningar i lugn och ro

Mja, tror nog mera att Hiding anser att något sattyg har HD gjort, tror knappast att hon begär in henne med den allvarliga rubriceringen bara för att få arbetsro liksom, Hiding och de andra utredarna anser nog att HD,s roll i dådet är större än vad som har framkommit hitintills.
Citera
2019-08-31, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
Veckans husrannsakningar har gett resultat, står det i media (tror jag).
Hur kan man efter 1,5 år hitta viktiga ledtrådar i hemmen? Det tycker jag känns konstigt.. så långt efter..?

Ja jag tycker också det skulle vara konstigt att de sparat något hemma som varit på brottsplatsen?
Men tänker de kan hittat planeringar till försvar, planeringar som pekar på att någon tänkt fly landet, självmordsbrev, känslosamma dagböcker med erkännanden och oro för framtiden, foton eller insoelningar med LW som tyder på att någon var galen av hat, fixerad på hämd? Hatbrev som aldrig postats?
Listan kan göras lång på saker som bevisar efteråt också då tänker jag
Citera
2019-08-31, 14:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hade det varit Borlänge, lite utanför centrum och yngre personer med inga eller små barn så hade ”chanserna” ökat. Ja eller Arboga då. Men här sjunker ”chanserna” avsevärt pga sociala kontrollmekanismer och annat som verkar i gynnsammare riktning.

Men man kan aldrig säga aldrig i møllermanland.

Osvuret är tydligen bäst i Möllerland, allt kan fan hända i det där gnällbältet, undrar om det är något med vattnet som förgiftat människor till den milda grad som det verkar vara både i Möllerfallet och i det här fallet.
Citera
2019-08-31, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Undrar om NA ev tv visar något intresse (sänder) idag?
Vad tror ni?

Kan inte se att svt, fyran eller NA sänder/visar något. Men kan ändras kanhända beroende på vad som händer med den häktade. Hon kanske faller igenom helt, min egen fundering.
Citera
Bannlyst
Jag tror att polisen har jäkligt klart för sig om vad som har hänt, hur det har hänt, och vem som har gjort vad.
Men den springande punkter är ju alltid......
Bevisa det då.!
Nu har ju äntligen svar från NFC kommit, förmodligen hittat mer vid ytterligare husransakningar, span och avlyssning.
Så den springande punkten har vänt och blivit...
NU har vi bevisen, nu kör vi.!!
SD blir häktade för bevisen verkar hålla.
HD kommer bli häktade för bevis finns även mot henne.
Visst, det har tagit lite tid, men nu jävlar går Åklagaren All In.!!
SD kommer torska för mord.
HD kommer torska för anstiftan och skyddande av brottsling.!

Sätter mina steriliserade pungkulor på att så kommer det bli.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
De här inläggen tänkte du på:

19/5-18

Ja, bl.a. det är liksom utrett. Jag trodde det var den som hittat kroppen som uppgav det.

Nu är det liksom ett passerat stadium, men ofta visar det sig vara en GM som vill framföra den typ av information.

Ungefär som GM via rispor på benen el. andra antydningar.
Citera
2019-08-31, 14:08
Medlem
HD nekar enligt NA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här