2019-08-30, 15:27
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plecebo
Brände mig som fan, blankade skiten ur OMX30 på 1501 men nu är den på 1558 =(

Bra! Åter till det tråden handlar om! Raset på börsen i Stockholm som kvällstidningarna båste upp rejält på löpsedlarna var som vanligt bara en dålig gissnin av överbetalda experter, analytiker och privstekonomer som har som yrke att gissa!

Försökte hitta Expressens artikel från i söndags på nätet men den var borta redan i måndags!

OMX har ju tvärt emot experternas gissningar ångat på rejält i veckan!
Citera
2019-08-30, 15:28
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaTaDig
Håll i hatten, imorgon stiger silvret ännu mer.. som i fredags.
Jag börjar gilla den där Trump.

Hur har silvret gått i veckan?
Citera
2019-08-30, 15:30
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag är inte någon snabb klippare. Jag har XACT Bear 1.5 för 23mkr uppköpta lite i taget under maj-juli särskilt när OMX varit uppe och nosat på +20% för året. Jag räknar med stora rasmöjligheter minst 10% ytterligare senast oktober på Stockholmsbörsen, därefter säljer jag.

Mina XACT har gått upp 345.000 kr idag så här långt. Jag hade nog räknat med det dubbla.

Hinner kanske rasa till oktober men hur har det gått i veckan?
Citera
2019-08-31, 13:25
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Hinner kanske rasa till oktober men hur har det gått i veckan?
1 miljon back i veckan. Så fort min investering rasat lite så köper jag på mig lite till, nu la jag på 4 mkr Xact Bear till. Eftersom det inte är en långvarig investering så har jag satt deadline till november, då kommer jag att realisera min vinst eller förlust oavsett. Jag ger september + oktober till nästa smäll neråt.
Citera
2019-08-31, 15:04
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
1 miljon back i veckan. Så fort min investering rasat lite så köper jag på mig lite till, nu la jag på 4 mkr Xact Bear till. Eftersom det inte är en långvarig investering så har jag satt deadline till november, då kommer jag att realisera min vinst eller förlust oavsett. Jag ger september + oktober till nästa smäll neråt.

En nybörjarfråga! Kör du någon form av hävstång eller går du in med hela beloppen "cash"?
Citera
2019-08-31, 15:59
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Citat:
Hur har silvret gått i veckan?

Inte bra framåt fredagen, jag sålde dock alldeles innan. Nu har nämligen cannabisaktierna vaknat till liv igen ser det ut som, så jag går tillbaka dit.

Jag håller dock en liten position på trackers i guld och silver.
Citera
2019-08-31, 16:54
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
En nybörjarfråga! Kör du någon form av hävstång eller går du in med hela beloppen "cash"?
XACT-etf:en har en hävstång på 150%, finns även större hävstång men redan 50% plus är magnifikt när det viker. Jag lånar ingenting, det är en dödssynd i aktiesammanhang.
Citera
2019-08-31, 17:03
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
XACT-etf:en har en hävstång på 150%, finns även större hävstång men redan 50% plus är magnifikt när det viker. Jag lånar ingenting, det är en dödssynd i aktiesammanhang.

Ok! Man riskerar inte en skuld/förlust med hävstång så man förlorar mer än man gick in med?
Citera
2019-08-31, 19:02
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ok! Man riskerar inte en skuld/förlust med hävstång så man förlorar mer än man gick in med?
Om börsen går upp 20%, vilket är det mest osannolika positiva utfall man någonsin kan tänka sig, så har man förlorat 20% x 1.5 = 30% av sitt insatta kapital.
Citera
2019-08-31, 19:05
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Om börsen går upp 20%, vilket är det mest osannolika positiva utfall man någonsin kan tänka sig, så har man förlorat 20% x 1.5 = 30% av sitt insatta kapital.

Ok! Nä det lär inte hända i år! Tror OMXS30 stänger +1 till +10% i år.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in