2019-08-28, 18:30
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Detta bevisar du inte vet vad du pratar om, för hade krävs man återinvesterar allt löpande först.
Nej, syserror, det bevisar att du inte vet vad du pratar om. Som vanligt.

Någon som gör 100% i månaden är fullständigt efterbliven om han inte återinvesterar. Han kan leva billigare på SMS-lån. Han kan snåla i endast 3 år, sen behöver han aldrig anstränga sig för något någonsin.

Men även om 95% av världens investerare faktiskt är så efterblivna (det verkar ju så) så räcker det med att en (1) inte är det.

Men nu är ingen av världens rikaste rik pga sin robot.

Lustigt va?

Nästan som att du är en mytoman.
Citat:
Så du fattar inte med större kapital stora förvaltare sitter med kan inte handla med hävstång. Alla fall inte den nivå kanske 4X
Så om det inte går att göra 20% i månaden "säkert" med kapital större än X dollar, då är det ju bara att dra igång en robot till när man når X dollar.

Går inte det? Då påstår du ju att det bara är en enda robot i taget som funkar i världen, och det skulle vara din då.
Citat:
Så utan hävstång hade motsvarande kapital istället för 2000$ konto blivit 100k$ något.

Och med 100k$ hade vinstmarginal inte blivit något.

Så innan du säger inte går få 5-20% säkert per månad bör du veta vad vi pratar om för förutsättningar.

Här med https://ibb.co/RYxqdKQ

Skillnad jag ser till tjänar pengar samtidigt bara.
Indexfonder går lika oavsett om jag dricker öl eller ej.

Med dina investeringar gissar jag att det går bättre desto fullare du är.

Inget du skriver är sant. Så är det med det.
Citera
2019-08-28, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Nej, syserror, det bevisar att du inte vet vad du pratar om. Som vanligt.

Någon som gör 100% i månaden är fullständigt efterbliven om han inte återinvesterar. Han kan leva billigare på SMS-lån. Han kan snåla i endast 3 år, sen behöver han aldrig anstränga sig för något någonsin.

Men även om 95% av världens investerare faktiskt är så efterblivna (det verkar ju så) så räcker det med att en (1) inte är det.

Men nu är ingen av världens rikaste rik pga sin robot.

Lustigt va?

Nästan som att du är en mytoman.

Så om det inte går att göra 20% i månaden "säkert" med kapital större än X dollar, då är det ju bara att dra igång en robot till när man når X dollar.

Går inte det? Då påstår du ju att det bara är en enda robot i taget som funkar i världen, och det skulle vara din då.

Indexfonder går lika oavsett om jag dricker öl eller ej.

Med dina investeringar gissar jag att det går bättre desto fullare du är.

Inget du skriver är sant. Så är det med det.

Du bevisar precis du inte vet vad du pratar om, som jag sa att över vissa summor minskar hävstång löpande ner till tillslut nästan noll.

Så om du faktiskt tror bara återinvestera allt och tror du sedan kan trycka in miljarder och tror du får 500X hävstång på det ja då är det riktigt illa för dig.

Så klart du kan öppna nya konton men finns så klart begränsat utbud av möjligheter där. Och sedan tro är samma sak öppna konto som större Investment firma ja det är bara lol.

Sedan måste du sovit under en sten många år och missat flesta största kör idag just robotar med högfrekvent handel idag även med bra vinst. Skulle dom gjort det om inte fanns ett värde ?

Körde M5 innan men minskade till M15 för fick problem broker inte hanterade den mängd ordrar körde per dag och då ändå lågt nivå område skulle kört fullt ut.

Dock kommentarer från en person med passiva index fonder med så lite som 1M kapital och hävdar vbästa avkastning med 8% som inte ens har ordet aktiv trading eller ord risk i sin ordbok.

För övriga är risk förutsättnings till hög avkastning.

Skillnad jag vågar satsa, testa, analysera, utveckla. Självklart ger vissa saker dåligt resultat ibland. Men ändå gett mig ett resultat och extra input.

Att köpa index fonder kan en dresserad apa köpa. Det ger inget. Det är för folk som inte kan något typ soffliggare som passivt följa börsens index.

Sedan dollar miljardärer bryr sig inte dom vill bara ha inflation justerat inkomst sedan +1-4%. Dom har ändå mer pengar dom kan spendera.

Investment firmor / fonder har sina begränsningar pga sitt kapital storlek.

Men en som sitter med så lite fikapengar som 1 miljon kommer aldrig fatta den verklighet.

Sedan vad vet du vad jag återinvesterar i? Har ändå mina långsiktiga investeringar i Afrika och Asien.

Men som sagt sitter man endast med så lite som 1 mille måste man varje dag ta den i röven för försöka öka.

Är du som sitter är desperat endast och funderar hur fan överleva en lågkonjuktur på -30-40% ner. Jag ser det endast som bästa möjligheter utan stress.
Citera
2019-08-28, 19:18
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Du bevisar precis du inte vet vad du pratar om, som jag sa att över vissa summor minskar hävstång löpande ner till tillslut nästan noll.

Så om du faktiskt tror bara återinvestera allt och tror du sedan kan trycka in miljarder och tror du får 500X hävstång på det ja då är det riktigt illa för dig.
Nej, det tror jag givetvis inte. Det vore ju efterblivet att lägga in miljarder till 500X hävstång.

Nu utgick jag från dina lögner.

Man behöver inte två konton för att göra två affärer.
Citat:
Så klart du kan öppna nya konton men finns så klart begränsat utbud av möjligheter där. Och sedan tro är samma sak öppna konto som större Investment firma ja det är bara lol.

Sedan måste du sovit under en sten många år och missat flesta största kör idag just robotar med högfrekvent handel idag även med bra vinst. Skulle dom gjort det om inte fanns ett värde ?
Fast nu är det du och inte någon investmentfirma som påstår 100% i månaden.

Inte ens Bernie Madoff vågade ljuga så grovt.
Citat:
Dock kommentarer från en person med passiva index fonder med så lite som 1M kapital och hävdar vbästa avkastning med 8% som inte ens har ordet aktiv trading eller ord risk i sin ordbok.
Vad vet du om mitt kapital?
Citat:
För övriga är risk förutsättnings till hög avkastning.
20% var säkert sa du. 20% i månaden. Bara att konfa en robot och backtesta den 5 år enligt dig.

Nu har jag forskat i AI och pattern matchning, men vad vet jag?
Citat:
Att köpa index fonder kan en dresserad apa köpa. Det ger inget. Det är för folk som inte kan något typ soffliggare som passivt följa börsens index.
Eh, ja? Det är liksom poängen. Kom du på det nu?
Citat:
Sedan dollar miljardärer bryr sig inte dom vill bara ha inflation justerat inkomst sedan +1-4%. Dom har ändå mer pengar dom kan spendera.
Jaså, de bryr sig inte.
Citat:
Men en som sitter med så lite fikapengar som 1 miljon kommer aldrig fatta den verklighet.
Jaha. Tur man har lite mer då. Var går gränsen?
Citat:
Sedan vad vet du vad jag återinvesterar i? Har ändå mina långsiktiga investeringar i Afrika och Asien.
Vem bryr sig?
Citat:
Men som sagt sitter man endast med så lite som 1 mille måste man varje dag ta den i röven för försöka öka.
Synd om sådana fattiglappar då.

Men jag trodde en miljon ökade lika stor % som tio miljoner. Men nu säger du att en miljon inte ökar. Samtidigt skriver du ovan att för mycket kapital inte heller ökar.

Goldilock-pengar behövs alltså!
Citat:
Är du som sitter är desperat endast och funderar hur fan överleva en lågkonjuktur på -30-40% ner. Jag ser det endast som bästa möjligheter utan stress.
Eftersom du inte kan något om SWR så ska jag inte bry din hjärna med det. Det är alldeles för OT också, precis som det alltid blir när du försöker ändra fokus från dina lögner.

Du låter alltid som någon som skryter för fjortisar om att du kan springa marathon på 7 minuter.

Pinsamt. Undrar om ens fjortisarna går på det.
Citera
2019-08-28, 19:29
Medlem
Citat:
Nej, det tror jag givetvis inte. Det vore ju efterblivet att lägga in miljarder till 500X hävstång.

Nu utgick jag från dina lögner.

Man behöver inte två konton för att göra två affärer.

Fast nu är det du och inte någon investmentfirma som påstår 100% i månaden.

Inte ens Bernie Madoff vågade ljuga så grovt.

Vad vet du om mitt kapital?

20% var säkert sa du. 20% i månaden. Bara att konfa en robot och backtesta den 5 år enligt dig.

Nu har jag forskat i AI och pattern matchning, men vad vet jag?

Eh, ja? Det är liksom poängen. Kom du på det nu?

Jaså, de bryr sig inte.

Jaha. Tur man har lite mer då. Var går gränsen?

Vem bryr sig?

Synd om sådana fattiglappar då.

Men jag trodde en miljon ökade lika stor % som tio miljoner. Men nu säger du att en miljon inte ökar. Samtidigt skriver du ovan att för mycket kapital inte heller ökar.

Goldilock-pengar behövs alltså!

Eftersom du inte kan något om SWR så ska jag inte bry din hjärna med det. Det är alldeles för OT också, precis som det alltid blir när du försöker ändra fokus från dina lögner.

Du låter alltid som någon som skryter för fjortisar om att du kan springa marathon på 7 minuter.

Pinsamt. Undrar om ens fjortisarna går på det.

Något jag vet du var en förbrukningsvara med fikapengar som var trött på det som levande som ett djur för bli fri. Ja grattis i jämförelse med övriga djuren i hagen är dra ihop 1 miljon extremt mycket i den jämförelse grupp.

Men hävda det är något alls utöver djurhagen är 1 miljon inget. Det är i många fall en avrundning siffra.

Du är endast missnöjd över en dresserad apa hade kunnat investerat samma som du.

Som jag säger till andra du är välkommen hit på besök. Men vet kommer inte hända för vet folk inte klarar av sanning eller sina egna nederlag.
Citera
2019-08-28, 19:35
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Något jag vet du var en förbrukningsvara med fikapengar som var trött på det som levande som ett djur för bli fri. Ja grattis i jämförelse med övriga djuren i hagen är dra ihop 1 miljon extremt mycket i den jämförelse grupp.

Men hävda det är något alls utöver djurhagen är 1 miljon inget. Det är i många fall en avrundning siffra.

Du är endast missnöjd över en dresserad apa hade kunnat investerat samma som du.

Som jag säger till andra du är välkommen hit på besök. Men vet kommer inte hända för vet folk inte klarar av sanning eller sina egna nederlag.
Haha, what?

OK, 500% i minuten är skitlätt. Vem kan vinna mot sådana solida och genomtänkta argument?
Citera
2019-08-29, 01:21
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Har du kvittat det mot dina förluster där dina 20x belånade aktier går ner 70%?

Varför skulle jag vara avundsjuk på en svensson-knegare som måste sitta och jobba till och med när han skiter för att betala sin överprisade lägenhet?

2000 USD? Vad är det för fikapengar?

Så här ser det ut just nu där jag är: https://imgur.com/a/KNKAupw

Förstår dock inte vad mitt liv har med dina historier att göra?

Omg herregud bilden sitter du i Thailand och trycker eller 😂 fy fan vsd roligt jag har o läsa er hets.
2000usd "kaffepengar" snälla.. är fan mer än vad många tjänar på en månad nu när svenska kronab är värd bajs.
Citera
2019-08-29, 09:26
Medlem
Centauris avatar
Haha bästa tråden på länge.

Konflikten mellan CelenoII och syserror är guld.
Citera
2019-08-29, 18:29
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Omg herregud bilden sitter du i Thailand och trycker eller 😂 fy fan vsd roligt jag har o läsa er hets.
2000usd "kaffepengar" snälla.. är fan mer än vad många tjänar på en månad nu när svenska kronab är värd bajs.
För att förtydliga så är det inte jag som tycker det är kaffepengar. Min månadsbudget ligger lägre. Andras budget:

Citat:
- Vad kostar maten per person i ditt hushåll (per månad inklusive restaurangbesök)?

Varierar mycket beroende på resor men skulle säga mellan 25-100k men då inkluderar dryck.
Inkl dryck.
Citera
2019-08-29, 18:34
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri

Det finns ingen konflikt. Jag missunnar ingen mytoman att göra en fantasiljon i minuten.
Citera
2019-08-29, 21:23
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri

Ja riktigt underhållande, ingen ger sig
Citera
2019-08-29, 23:47
Medlem
Hur går det med era blankningar?

Ingen krasch i år heller? Nästa år kanske då?
Citera
2019-08-30, 08:39
Medlem
Plecebos avatar
Brände mig som fan, blankade skiten ur OMX30 på 1501 men nu är den på 1558 =(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in