2019-08-31, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Så hemskt ännu en ung kvinna död -
Vad är det som är så ”hemskt”? Man måste tyvärr knäcka några ägg för att göra omelett. Om allt pågick som vanligt men ingen dog skulle det inte finnas någon politisk ”anledning” att se över problematiken. När dessa kretsar skjuter av varandra tvingas frågan upp på dagordningen, utan att dugligt människomaterial gått till spillo.
Citera
2019-08-31, 13:09
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Hur försörjde damen i fråga sig? Det ideella gjorde hon ju på fritiden väl.
Citera
2019-08-31, 13:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Kriminella attraherar alltid unga tjejer.

Fel!

"Hon beskriver att kvinnorna finns i alla åldrar och samhällsklasser, men att de ofta har vissa emotionella brister gemensamt.

– De kan komma från trassliga uppväxtförhållanden där pappan varit frånvarande. De kan ha utsatts för övergrepp eller upplevt ett starkt utanförskap. Det är ingen ovanlig bakgrund bland de kriminella heller. Många kvinnor kan känna en samhörighet och intimitet med den intagne"

Citat:
En verklighet som aldrig kommer att ändras.

Du hade fel tidigare, du har säkert fel nu också.

Hur länge var BO förresten ihop med den kriminellt belastade mannen och hur träffades dom? Relationen kan ju inte ha varat speciellt länge med tanke på hennes låga ålder?
Citera
2019-08-31, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Hur försörjde damen i fråga sig? Det ideella gjorde hon ju på fritiden väl.
Genom att råna och sälja droger
Citera
2019-08-31, 13:22
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fel!

"Hon beskriver att kvinnorna finns i alla åldrar och samhällsklasser, men att de ofta har vissa emotionella brister gemensamt.

– De kan komma från trassliga uppväxtförhållanden där pappan varit frånvarande. De kan ha utsatts för övergrepp eller upplevt ett starkt utanförskap. Det är ingen ovanlig bakgrund bland de kriminella heller. Många kvinnor kan känna en samhörighet och intimitet med den intagne"

Du hade fel tidigare, du har säkert fel nu också.

Hur länge var BO förresten ihop med den kriminellt belastade mannen och hur träffades dom? Relationen kan ju inte ha varat speciellt länge med tanke på hennes låga ålder?

Jag menar givetvis inte en majoritet men kvinnor har i alla tider varit attraherade av kriminella. Jag ser inte hur det kommer att ändras i framtiden.
Citera
2019-08-31, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Vad är det som är så ”hemskt”? Man måste tyvärr knäcka några ägg för att göra omelett. Om allt pågick som vanligt men ingen dog skulle det inte finnas någon politisk ”anledning” att se över problematiken. När dessa kretsar skjuter av varandra tvingas frågan upp på dagordningen, utan att dugligt människomaterial gått till spillo.

Hemskt att någon tar sig rätten att
avsluta någons liv.
Citera
2019-08-31, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilleva
Genom att råna och sälja droger

Någon källa ?
Citera
2019-08-31, 13:56
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mijoow
Varifrån får du ifrån att poliser har skyldighet att ingripa och rapportera kriminella på sin fritid?

Menar du på allvar att poliser har skyldighet att ingripa mot alla brott dom får kännedom om på sin fritid oavsett straffskala?Källa på det tack.Och eftersom dom är skyldiga att ingripa vad blir konsekvensen när dom inte kallar på kollegorna?

Menar du på allvar att eftersom dom var svenska medborgare så kan det inte vara ett arrangerat bröllop?Såna sker hela tiden ibland kristna svenska assyrier och ibland dom afrikaner jag känner..

Hurivida hon klarar av den säkerhetsklassningen du skriver om kan du logiskt sett inte veta eftersom hon är avliden såvida du inte kan kan väcka döda till liv för sen spå i framtiden.

Sen betvivlar att jag du besitter den kunskapen samt har alla väsentliga fakta för att rent hypotetiskt kunna göra en bedömning angående hennes säkerhetsklassning om hon levt idag.Synnerligen inte om du i det utlåtande och beslut skriver och anger flashback som källa och underlag ..

Sen till sist låt oss sluta där du började här.Din kommentar om att det oförenligt för en polis att leva med en kriminell faller på att du är alldeles för oprecis i vad du menar med en kriminell.Jag utgår från att du menar yrkeskriminell och denna är forfarande är en aktiv sådan..(Det sista om att det har konsekvenser att leva med buset har du helt rätt i)

Den var enkel:

en polisman måste ingripa på fritiden framgår i polislagens 9 § att en polisman vid kännedom om ett brott som hör under allmänt åtal ska lämna rapport om det till sin förman. Polismannen behöver alltså inte vara i tjänst för sådant ingripande. Vidare framgår av polisförordningens 4 kap. 10 § att polismän när de är lediga är skyldiga att självmant ingripa för att trygga den allmänna ordningen och säkerheten.

Vad gäller säkerhetsklassning så hade hon inte klarat den: Dömd för våld mot tjänsteman. Lever med en kriminell kåkfarare. En kåkfarare som hon dessutom har skyldighet att anmäla om brott han begår faller under allmänt åtal. En skyldighet som träder ikraft den dag en person påbörjar en polisutbildning.
Citera
2019-08-31, 14:05
Medlem
Mycket tjafs om vad bo drömde om att bli i framtiden, är det ingen som vet något om själva skjutningen, tex vilka som kan ligga bakom?
Citera
2019-08-31, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Mycket tjafs om vad bo drömde om att bli i framtiden, är det ingen som vet något om själva skjutningen, tex vilka som kan ligga bakom?

Det hade verkligen varit mer av intresse
att få fram fakta om skjutningen.
Mer av intresse än tjafs som inte tillför
tråden något alls.
Citera
2019-08-31, 14:18
Medlem
Citat:
Jag menar givetvis inte en majoritet men kvinnor har i alla tider varit attraherade av kriminella. Jag ser inte hur det kommer att ändras i framtiden.

Nej det kan jag inte hålla med om. Anser du
BO blev mördad för hon skulle va attraherade av kriminella?

Och det kostade henne livet?
Citera
2019-08-31, 14:56
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Nej det kan jag inte hålla med om. Anser du
BO blev mördad för hon skulle va attraherade av kriminella?

Och det kostade henne livet?

Vi pratar om en kvinna som var i ett förhållande med en tung kriminell person. Hans kriminella värld blir även hennes värld och då blir även kvinnan ett mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in