Citat:
Ursprungligen postat av
Sleipner08
Oförenligt då det är på kollisionskurs med yrket. Poliser har skyldighet att ingripa rapportera kriminella eller kännedom om brott även på fritiden!
Varför skulle det vara arrangerat båda var svenska medborgare har framgått i tråden.
Hade de blivit skilsmässa så hade hon inte klarat säkerhetsklassningen under överskådlig tid efter äktenskaps upphörande.
Det har konsekvenser att leva med kriminella. På samman sätt var det att resa in i USA med stämplar från östblocket det var omöjligt under kalla kriget .
Varifrån får du ifrån att poliser har skyldighet att ingripa och rapportera kriminella på sin fritid?
Menar du på allvar att poliser har skyldighet att ingripa mot alla brott dom får kännedom om på sin fritid oavsett straffskala?Källa på det tack.Och eftersom dom är skyldiga att ingripa vad blir konsekvensen när dom inte kallar på kollegorna?
Menar du på allvar att eftersom dom var svenska medborgare så kan det inte vara ett arrangerat bröllop?Såna sker hela tiden ibland kristna svenska assyrier och ibland dom afrikaner jag känner..
Hurivida hon klarar av den säkerhetsklassningen du skriver om kan du logiskt sett inte veta eftersom hon är avliden såvida du inte kan kan väcka döda till liv för sen spå i framtiden.
Sen betvivlar att jag du besitter den kunskapen samt har alla väsentliga fakta för att rent hypotetiskt kunna göra en bedömning angående hennes säkerhetsklassning om hon levt idag.Synnerligen inte om du i det utlåtande och beslut skriver och anger flashback som källa och underlag ..
Sen till sist låt oss sluta där du började här.Din kommentar om att det oförenligt för en polis att leva med en kriminell faller på att du är alldeles för oprecis i vad du menar med en kriminell.Jag utgår från att du menar yrkeskriminell och denna är forfarande är en aktiv sådan..(Det sista om att det har konsekvenser att leva med buset har du helt rätt i)