2019-08-31, 12:00
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Nu vet vi ju inte vem som har gjort vad i det här fallet, men jag kommer att tänka på vansinnesmordet på Therese Johansson Rojo, där tonåringen Tim Vrågård hetsades att mörda "den andra kvinnan" av sin flickvän Tove. Nu var dessa ungdomar knappt torra bakom öronen men fallen liknar varandra pga sina
inslag av narcissism, infantilitet och total disrespekt för människoliv.

Det fallet var ju unikt just genom att det var omogna tonåringar som utförde det, helt sjukt men där kan man nog i alla fall skylla på deras bristande mognadsgrad tror jag, i det här fallet så går ju inte den förklaringen ihop, det rör sig ju om två medelålders människor med barn och allt.

Ska bli djävligt intressant att se om HD blir med på kärran hela vägen till åtal och i vilken form, just nu är det ju mord som gäller och jag tror ju inte att de ändrar sig under resans gång, verkar ju lite absurt om de har misstankar om hennes delaktighet i dådet.
Citera
2019-08-31, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att SD tror sig komma undan mordet genom att skylla på HD tror jag inte ett skit på.

Varför inte? Hon har ju lämnat honom, det tål han ju inte. Jag tror HD är oskyldig men oerhört rädd för honom och därför dansat efter hans pipa hela tiden.
Citera
2019-08-31, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lndigo
Vet man säkert att ett nytt vittne tillkommit eller kommer trådens tro om det ur vad JM postat?

(Edit: JK = JM)

Vi vet inget säkert, tur nog är det locket på från officiellt håll.
Citera
2019-08-31, 12:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Gissar att de måste gripa henne om han anger att hon var inblandad. Det kanske inte var tanken från början. Nu måste de bevisa att hon inte var inblandad, hoppas hon har ett bra alibi.

Mja, enligt de uttalanden som MGM,s advokat gjort så nekar ju MGM i sten till att överhuvudtaget varit inblandad i dådet, då kan han knappast försöka skylla på HD för att gå loss själv, blir ju minst skyddande av brottsling i alla fall.
Citera
2019-08-31, 12:06
Bannlyst
Kan ju vara så att HD helt enkelt fick SD att mörda LW.
SD insåg att "smusslandet" med LW inte ledde nån vart utan han ville ha sin familj "på riktigt" igen.
Kan vara något i stil med "Rojo" fallet.
HD kan ha gett ett ultimatum till SD, att vill du att vi skall leva som en familj på riktigt igen, så måste LW försvinna. Annars kommer det aldrig att hända.

Lite långsökt, men en teori av alla teorier.

Varför skulle han annars ha en anledning att döda henne.... Vad skulle LW ha kunnat gjort för att förtjäna döden.

Märkligt.
Citera
2019-08-31, 12:08
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Det fetade: Intressant. Denna förklaring har helt gått mig förbi.

SD:s bror MA, född 1976, har inte varit gift och har inga barn. Han tog 2012 det efternamn modern hette innan hon gifte sig:
A*dersson. Varför byta från D*vidsson till A*dersson efter 36 år?

SD:s bror AEÅ, född 1971, bytte efternamn i samband med vigsel 2005.

Låter ju som någon form av schism med fadern, vilket får mig att undra ännu mer hur det var i SD’s barndom/ungdom.
Citera
2019-08-31, 12:08
Medlem
Stod i Na att åklagaren har efter förhör och husrannsakan i HD hem har tillräckliga bevis för att häktningen håller. Kl 14 idag
Citera
2019-08-31, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag tror att HD kommer berätta.
Polisen kommer sätta en jäkla press på henne i förhören.
Dom kommer tillslut att få henne att inse att det är slut, lika bra att du berättar.
När hon sitter i sin cell, tänker på barnen, tänker på vad fan som har hänt, tänker på att det faktiskt var SD som mördade. Liten cell, förhör förhör förhör......
-Jag orkar inte mer, skit samma, nu berättar jag vad jag vet.

Hon kommer berätta.....

Ja, nu har hon inga skäl att tiga. Men jag tror att hon är oskyldig till mordet. Kan man som hustru ens bli fälld för skyddande av brottsling? Jag hoppas verkligen att hon berättar allt hon vet om SD. Men hon var nog inte med på mordnatten.
Citera
2019-08-31, 12:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Precis så förhåller det sig. Bra uttryckt.
HD kommer bli häktad som skäligen misstänkt för mordet på Lena Wesström. Det innebär en häkningtid på en vecka. Intressant blir om Åkl innan den veckas slut begär en ny häktning av HD på sannolika skäl.

Tack. Det enda som talar emot att ett sånt sätt blir hundra rättvisande är att ngn måste ta hand om barnen, och det lär inte vara SD som är den påtänkte för det. Men det lär ju bero på vad för straffvärden man tittar på för mamman. Hon lär ju inte undslippa ett mordåtal om det är mord som åklagaren funnit eller finner. Men om det är lösligare medhjälp så kan det väl ta lite olika riktningar från den punkten, kan man tänka sig. Delen av hennes ansvar måste man ju försöka ta pulsen på.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-08-31 kl. 12:24.
Citera
2019-08-31, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, enligt de uttalanden som MGM,s advokat gjort så nekar ju MGM i sten till att överhuvudtaget varit inblandad i dådet, då kan han knappast försöka skylla på HD för att gå loss själv, blir ju minst skyddande av brottsling i alla fall.

hmm, poäng. Nekade han även vid häktningsförhandlingarna?
Citera
2019-08-31, 12:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Han kan ha angivit HD, kanske rentav fått iden från oss, den enda utöver han själv som teoretiskt har motiv att döda av ursinne

Har han fått nåt härifrån så lär det inte hålla vatten så länge... 😄
Citera
2019-08-31, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Låter ju som någon form av schism med fadern, vilket får mig att undra ännu mer hur det var i SD’s barndom/ungdom.
Bröderna skulle enligt tidigare bo kvar i V-ås. Ngn som vet om fadern är ökänd där så att man inte vill ha hans efternamn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in