Citat:
Ursprungligen postat av
Pungtering
1. Nej.
Män mår betydligt sämre än kvinnor av att inte vara till nytta. De ska inte gå saker på silverfat.
2. Man tar hand om män genom att visa att deras uppoffringar är uppskattade/nödvändiga.
3. Ja.
Men det är inget bekymmer.
Vet du något om män?
1) Menar du att kvinnor mår bättre av att inte vara till nytta?
a) Män har alltid försörjt kvinnorna i sina liv, varför skulle det vara annorlunda för kvinnor som älskar sina män?
b) Om en kvinna älskar sin man då kommer hon att ge honom saker på silverfat på samma sätt som män alltid har gjort.
2) Men en stark kvinna behöver inga uppoffringar från en man. Hon kan göra uppoffringarna själv och ta hand om mannen. Det är det som är feministiskt.
3) Det är klart att det är ett bekymmer om kvinnor sitter hemma och latar sig istället för att arbeta och bidra till samhället.