2019-08-31, 01:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men det är väl ingen åkl-teori: visst har de officiellt gått ut med beskedet att man kunnat slå fast att FP är lika med BP? Och att det alltså grundat sig på teknisk analys etc.
Jag läste bara att hon sade att det var en bedömning. Vad den bedömningen grundar sig på vet jag inte.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-31 kl. 01:09.
Citera
2019-08-31, 01:07
Medlem
Citat:
Men det är väl ingen åkl-teori: visst har de officiellt gått ut med beskedet att man kunnat slå fast att FP är lika med BP? Och att det alltså grundat sig på teknisk analys etc.

Korrekt. Det har troligen rättsmedicin konstaterat.
Senast redigerad av Remark 2019-08-31 kl. 01:10.
Citera
2019-08-31, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag läste bara att hon sade att det var en bedömning. Vad den bedömningen grundar sig på vet jag inte.

Ok, kan inte själv minnas exakt hur det uttrycktes. Orkar inte leta nu.
Citera
2019-08-31, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det verkar inte riktigt vara samma EGT numera...
Nej.. EGT har bytt skribenter ett antal ggr genom trådens gång..
Citera
2019-08-31, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, ett steg i det som känns som det mer normala och mindre märkliga är ju att SD äntligen blev häktad på sannolika skäl misstänkt för mordet på L*ena (!).

Hur går dina tankar runt att HD har blivit anhållen och misstänkt för mord hon också?

För mig kom det ändå som en stor överraskning, även om det har funnits många underligheter och frågetecken runt henne. Detta att försöka förstå vem en person i verkligheten är genom olika sociala media är en svår nöt att knäcka.

Jag har så svårt att få ihop det att de två skulle kunnat ha tillsammans utfört detta, även om båda har ett sk motiv.

Jag är på det klara med att du kanske inte vet mer än jag i frågan, men du kanske har pratat med andra som liksom du har ändå en viss koppling till de berörda i fallet och det kunnat hjälpa dig att bilda någon slags uppfattning.

Jag skulle också liksom du få en känsla av att fallet blir mindre märkligt ju fler dagar som går

Jag har inte trott att HD aktivt skulle vara inblandad i mordet mer än skyddande utav brottsling eller liknande. Samtidigt så har hon utifrån sett haft störst motiv till att undanröja LW. Likaså att det har varit märkligt hur hon har umgåtts med SD efter skilsmässan. Att hon kände förakt för LW är ju inte så konstigt. Något LW även höll med om.

Liksom de flesta hoppas jag att hon inte skulle varit inblandad för deras barns skull.
Citera
2019-08-31, 01:20
Medlem
why123s avatar
Citat:

Det är precis det jag menar. De har sagt att FP är lika med BP. Då ska LW ha mördats tämligen snart efter hon har lämnat hemmet. Då finns det en tidpunkt att förhålla sig till och den tidpunkten kan inte åklagaren rucka på för att få ihop sitt åtal. Visar det sig t ex att HD har ett riktigt alibi och hon ändå blir anhållen misstänkt för mord då har ju ett fel begåtts.. hade hon däremot blivit anhållen som misstänkt för skyddande av brottsling hade saken varit en annan.

Det har hela tiden varit tal om alibi vid tidpunkt xx och LW senaste online aktiviteter. Detta har ju inte förändrats på dessa 15 månaderna, eller hur?

Det får ju inte bli så att man från polis och åklagarhåll anser att ändamålen helgar medlen.
Citera
2019-08-31, 01:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske S*llen? Eftersom han tillbringade tid med HD både kort före och efter LW's försvinnande.

Men även om S*llen tillbringade mycket tid med HD, vad skulle han kunna veta?

Skulle hon ha öppnat sig?
Eller försagt sig?
Eller är det mer i termer om förehavanden runt tidpunkter och liknande?
Citera
2019-08-31, 01:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tror definitivt att Flashback ingår i en (förhoppningsvis) kommande FUP

Ja, ändrade geocachingloggar lär säkert komma upp.
Kanske ett och annat "skumt" nick och vad de har skrivit.
Och inte osannolikt de omnämnda hoten.

Något annat?
Citera
2019-08-31, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Det är precis det jag menar. De har sagt att FP är lika med BP. Då ska LW ha mördats tämligen snart efter hon har lämnat hemmet. Då finns det en tidpunkt att förhålla sig till och den tidpunkten kan inte åklagaren rucka på för att få ihop sitt åtal. Visar det sig t ex att HD har ett riktigt alibi och hon ändå blir anhållen misstänkt för mord då har ju ett fel begåtts.. hade hon däremot blivit anhållen som misstänkt för skyddande av brottsling hade saken varit en annan.

Det har hela tiden varit tal om alibi vid tidpunkt xx och LW senaste online aktiviteter. Detta har ju inte förändrats på dessa 15 månaderna, eller hur?

Det får ju inte bli så att man från polis och åklagarhåll anser att ändamålen helgar medlen.

Håller med. Ja som läget ligger nu så känns det som att det är HD:s roll i detta som har det största frågetecknet.
Senast söndag vet vi om hon blir häktad och på vilken grund.
Citera
2019-08-31, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kan inte annat ä att instämma.
Hennes prioriteringar är minst sagt märkliga. Huruvida resan var planerad sedan tidigare eller ej - jag tycker fortfarande att det är konstigt att hon sökte ESTA först på väg mot flygplatsen. Och med tanke på att barnens pappa just suttit häktad som mordmisstänkt så känns det ju som att modersrollen var rejält nedprioriterad. Och sen hela sommaren 2018 var hon och den otrogne grisen ute och geocachade som duracellkaniner, som om varje dag var deras sista. Barnen verkar ha tillbringat mest tiden hos morföräldrarna.
Nåt känns inte friskt med den kvinnan.

Precis, verkar helt ologiskt förfarande. Det enda, i mina ögon, som skulle kunna försvara det är att hon är eller känner sig hotad. Heeelt ofattbart att hon skiljer sig, flyttar och sen umgås mer med sin (snart fd) man efter ett mord där han blev misstänkt, och hon uppenbart vet att han också varit otrogen i flera år. Det går inte ihop för fem öre.
Citera
2019-08-31, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Korrekt. Det har troligen rättsmedicin konstaterat.

Ja såna saker tror jag att de är ganska bra på att avgöra. Och Hidings uttalande grundar sig hursomhelst, högst sannolikt, på vad andra/experterna kommit fram till.
Citera
2019-08-31, 01:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Tusen tack Draifos, du är en Klippa i trådsammanhang. Jag uppfattade det som att kroppen hittades mellan ett bullerplank och ett buskage, där det på andra sidan planket finns ett skogsområde, och på andra sidan buskaget en motorväg/-trafikled? Det låter ju som ett väldigt otillgängligt ställe att dräpa någon på, om det inte var så att hon gömde sig där efter att ha blivit jagad?

Nej, det är inte otillgängligt. Det går en mindre väg intill, som går parallellt med motorvägen. Där är buskage som döljer något från såväl motorvägen som den mindre villagatan men inte otillgängligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in