2019-08-30, 20:05
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag har börjat fundera om han samarbetat med polisen hela tiden, men låtsats stå på SDs sida för att få mer bevis. Kanske kartläggningen rentav var för polisen? Och han är nu det nya vittnet?

Det vore onekligen en glädjande och förvånande vändning. Men får inte ihop det med avfriendningen av LW som känns onödig och grym, framförallt orättvis. Men han kan ju förstås ha ångrat sig och insett vem/vilka som verkligen betett sig illa (dvs inte offret!).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det är något som förvånat tråden. Det finns mycket litet! Han gick tekniskt gymnasium i Västerås, tävlingssimmade. Det finns vissa indikationer på att hans relation m föräldrarna är på lågvarv.

Och något om ett syskon som var för känsligt för att nämnas i tråden.
Citera
Medlem
Jag får inte ihop det med SD som översmart och mycket mån om att inte åka fast med väl av mordplats och ännu mindre HDs inblandning. OK, han KAN ha lurat med henne, klart att det är enklare att ta livet av ngn om man är två och han kan också ha varit förtjust i att i evigheter sedan ha en superhållhake på henne. Kanske tänkte han att hon inte kommer att berätta för att hon vill behålla barnen? Kanske tänker ngn som inte "har nerver" att andra kan koppla bort sina nerver också?
Citera
2019-08-30, 20:06
Medlem
Hej!
Har precis reggat konto här men varit en flitig tjuvläsare i många år.
Har följt detta tragiska fall sen dag 1 och har lusläst tråden från och till.
Bor relativt nära brottsplatsen ( 3 km)
Åkte i förrgår förbi minnesplats och även hemmen för SD O HD deras bostäder var då avspärrade , SD hela tomten med staket o allt , HD en lapp på dörren.
Har bekanta som bor granne som säger att HD fick hämta barnen efter SD vart gripen.
Jag har hört rykten om att syra skulle varsa en möjlig orsak till att det tog tid att identifiera BO?
Citera
2019-08-30, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Vi är många i tråden som frågat efter info om MGM SDs bakgrund, uppväxt mm liksom info om HDs person och inställning till det som framkommit om SD och LW. I båda fallen har tråden fått nöja sig med mest ovisshet.

Någon enstaka kollega har nämnt några ytliga uppgifter. Cloudedcrystalbeam har som vanligt duktigt grävt fram info i form av datum och årtal kring syskon och föräldrar.

Det som tråden fått veta om SD är mest:
Uppvuxen i Västerås med syskon. Verkar inte ha någon tätare kontakt med sina föräldrar men desto mer med HDs föräldrar, även under skilsmässan. Simmare sedan ungdomstiden, dykare och kan flyga mindre plan (minns jag fel?). Var aktiv i ett dykforum och skrev tillsynes aggressiva, påträngande ”olämpliga” meddelanden av kontrollerande art öppet till ung tjej där samtidigt som han var upptagen sambo och småbarnspappa. Vissa har dock menat att detta bara var oskyldig internhumor och jargong. Inga barndomsvänner har berättat något i tråden. Inga skolkamrater heller. Som ett oskrivet blad innan Örebro och HD. I övrigt: Ateist, antirasist, geocachare, jobbar på Tyréns.

Tack för info !!
Det är det jag tycker känns obehagligt , att han är ett oskrivet blad och inga barndomsvänner här i tråden och inga han umgås med heller från barndomen. Tror säkerligen om msn bara fick fatt på de personer han ev haft relation med tidigare att man skulle hitta intressanta saker.
Citera
2019-08-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Och något om ett syskon som var för känsligt för att nämnas i tråden.
Hade inte ett syskon bytt efternamn? Men jag minns inte om vi fick ngn klarhet i det alls.
Citera
2019-08-30, 20:08
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
På text-TV står det: ”Ytterligare en man
sitter anhållen misstänkt för mordet på
kvinnan...”

Ny uppgift eller kan någon skrivit klumpigt och syftat på HD?

Vem annars? Om någon man i Team Davidssons närhet: JG ändå? PN? HDs pappa? Hoppas framförallt inte på det sistnämnda även om man börjat undra vad HDs föräldrar vetat om. Men för barnens skull vore det ju bra om de inte är indragna!

Edit: går man in på text-tv så verkar det som att det kan vara en felläsning. Borde handla om ett mord i Köpenhamn och ej detta fall.
Senast redigerad av Philomena 2019-08-30 kl. 20:46. Anledning: Skrev felaktigt av misstag att HDs föräldrar hette D i efternamn. Korrigerat nu.
Citera
2019-08-30, 20:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En sak jag noterat är att både NA och TV4 i sina nyhetsrapporteringar nämnt de "blodiga kläderna" och att när häktningen upphörde inte längre var prioriterat hos NFC. Jag hade räknat bort dom. Är det enbart för att det låter "spännande"/säljande eller ligger det något i det???
Såg det, tack!

Exakt återgett från TV4 nyheterna :Dom blodiga kläder som tagits i beslag blev länge liggande i väntan på analys"
Eftersom kläderna alls nämndes i samband med SDs häktning kan man fråga sig hur länge blev liggande och om det kan vara dom tekniska bevis som anlände i måndags från NFC och föranlett anhållandet av paret och nya hundsök/husisar i hemmen. Är det blod ( plaggen som hittades vid BP ?)som är teknisk bevisning ligger partet riktigt illa till. GWs 50/50 för ett frikännande för han nog ta tillbaka isf.
Citera
2019-08-30, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ny uppgift eller kan någon skrivit klumpigt och syftat på HD?

Vem annars? Om någon man i Team Davidssons närhet: JG ändå? PN? HDs pappa? Hoppas framförallt inte på det sistnämnda även om man börjat undra vad senior Ds vetat om. Men för barnens skull vore det ju bra om de inte är indragna!

Jag gillar text tv men det går ej att lita på. Någon som knackat in fel.
Citera
2019-08-30, 20:10
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falabello123
Jag kan inte låta bli att fundera på vem SD var innan han träffade sin fru och bildade familj. Onekligen går mina tankar till att han har drag som påminner om en psykopat. Det är inget man blir över en natt. Hur var hans uppväxt ? Tidigare relationer ? Skola? Vänner ? Hur blev han den han är ? Finns någon info kring detta ?

Det du efterfrågar har varit ett stort frågetecken i tråden.

Men har vi tur kanske vi får några svar i FUP, jag drar mig nämligen till minnes att de hade förhört flera personer från Mats Alms ungdom och där framkom allsköns konstiga saker. Du vet mordet på Linda Chen i Falun.

Med lite tur så kanske.....
Citera
2019-08-30, 20:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Om du drar dig till minnes så skrev du ett inlägg där du skrev att jag hade bragt livet om Lena Wesström tillsammans med min kollega bakom bullerplanket, det tycker inte jag var speciellt vänligt gjort av dig.

Jag skulle gärna vilja veta varför du tycker att Lena Wesström har fläkt ut sig för allmänheten på sitt instagram och även varför du tror att hon skulle haft utnyttjat sina adoptivföräldrar❔

Det fetade: Det har jag faktiskt inget
minne av. I så fall borde jag ha fått
”semester” och det tycker jag att jag
borde komma ihåg.

Det övriga tänker jag inte diskutera mer
i tråden. Jag har redan skrivit vad jag
tycker och varför.
Och fått tillräckligt mycket skit för det.

Nu när SD är häktad på sannolika så
är det ointressant.
Citera
2019-08-30, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramigigatan
Hej!
Har precis reggat konto här men varit en flitig tjuvläsare i många år.
Har följt detta tragiska fall sen dag 1 och har lusläst tråden från och till.
Bor relativt nära brottsplatsen ( 3 km)
Åkte i förrgår förbi minnesplats och även hemmen för SD O HD deras bostäder var då avspärrade , SD hela tomten med staket o allt , HD en lapp på dörren.
Har bekanta som bor granne som säger att HD fick hämta barnen efter SD vart gripen.
Jag har hört rykten om att syra skulle varsa en möjlig orsak till att det tog tid att identifiera BO?
Det där med syra var jag inne på i ett inlägg nån gång i början av tråden. Inte omöjligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in