2019-08-30, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Exakt!
Hur någon kan se JM som seriös är
obegripligt!

Om du drar dig till minnes så skrev du ett inlägg där du skrev att jag hade bragt livet om Lena Wesström tillsammans med min kollega bakom bullerplanket, det tycker inte jag var speciellt vänligt gjort av dig.

Jag skulle gärna vilja veta varför du tycker att Lena Wesström har fläkt ut sig för allmänheten på sitt instagram och även varför du tror att hon skulle haft utnyttjat sina adoptivföräldrar❔
Citera
2019-08-30, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Redan vid första häktningen fick jag följande info:
”vi är säkra på att vi har rätt person, men det är en översmart jävel!”
😀

Nu får vi hoppas på att "den översmarta jäveln" kommer
att bli nedplockad på jorden så att det bara stänker om
det, av ännu smartare och ytterst skickliga förhörsledare.
Citera
2019-08-30, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Från NA nu:
"Efter att allmänheten återigen fick tillträde till rättssalen såg den misstänkte 45-åringen besvärad ut. Han undvek blickarna från åskådarplatsen och tittade blint framåt mot domaren.

Inför ett stort pressuppbåd berättade åklagaren Åsa Hiding kortfattat om den senaste dagens händelser.

Tingsrätten beslutade att ge åklagaren rätt att belägga 45-åringen med restriktioner. Det innebär att han inte får ha någon kontakt med omvärlden. Åtal ska vara väckt senast 27 september.
"

https://www.na.se/artikel/teknisk-bevisning-och-mangder-med-forhor-ledde-till-haktningen-aklagaren-det-ar-ett-brett-utrednings arbete-som-pagatt

Jag trodde att åtal ska vara väckt efter två veckor?
Eller har jag glömt hur det ligger till?

Perfekt, nu går det nog vägen! 👍😃
Citera
2019-08-30, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Ja, nu vill vi ha svar på det EGT.
Basebollträet som bara var ett exempel.

Det verkar inte riktigt vara samma EGT numera...
Citera
2019-08-30, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falabello123
Jag kan inte låta bli att fundera på vem SD var innan han träffade sin fru och bildade familj. Onekligen går mina tankar till att han har drag som påminner om en psykopat. Det är inget man blir över en natt. Hur var hans uppväxt ? Tidigare relationer ? Skola? Vänner ? Hur blev han den han är ? Finns någon info kring detta ?

Läs i trådstarten!
Citera
2019-08-30, 19:55
Medlem
Citat:
Jag kan inte låta bli att fundera på vem SD var innan han träffade sin fru och bildade familj. Onekligen går mina tankar till att han har drag som påminner om en psykopat. Det är inget man blir över en natt. Hur var hans uppväxt ? Tidigare relationer ? Skola? Vänner ? Hur blev han den han är ? Finns någon info kring detta ?
Det är något som förvånat tråden. Det finns mycket litet! Han gick tekniskt gymnasium i Västerås, tävlingssimmade. Det finns vissa indikationer på att hans relation m föräldrarna är på lågvarv.
Citera
2019-08-30, 19:55
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tänk om det visar sig att JG är en hjälte! Att ÅK avsiktligt väntat med sina ytterligare bevis och istället avvaktat, spanat och låtit JG vara ”spion” för att det ska hålla i rättegång. Hoppas!

Det vore fullständigt fantastiskt om det vore så och då blir det garanterat ett häpet fågelholks-utseende från MGM i rättssalen framöver.

Man vill ju tro att människor inte vill skydda någon som begått ett brutalt mord, men historien är dessvärre full av exempel där människor tigit och skyddat förövare.
Citera
2019-08-30, 19:59
Medlem
Det har jag gjort , tycker inte man hittar särskilt mycket info om hans tidigare liv där , tror man skulle kunna hitta en hel del lik i garderoben där om man hittade ev tidigare relationer osv . Bara en tanke ....
Citera
2019-08-30, 20:00
Medlem
Philomenas avatar
Citat:

Vi är många i tråden som frågat efter info om MGM SDs bakgrund, uppväxt mm liksom info om HDs person och inställning till det som framkommit om SD och LW. I båda fallen har tråden fått nöja sig med mest ovisshet.

Någon enstaka kollega har nämnt några ytliga uppgifter. Cloudedcrystalbeam har som vanligt duktigt grävt fram info i form av datum och årtal kring syskon och föräldrar.

Det som tråden fått veta om SD är mest:
Uppvuxen i Västerås med syskon. Verkar inte ha någon tätare kontakt med sina föräldrar men desto mer med HDs föräldrar, även under skilsmässan. Simmare sedan ungdomstiden, dykare och kan flyga mindre plan (minns jag fel?). Var aktiv i ett dykforum och skrev tillsynes aggressiva, påträngande ”olämpliga” meddelanden av kontrollerande art öppet till ung tjej där samtidigt som han var upptagen sambo och småbarnspappa. Vissa har dock menat att detta bara var oskyldig internhumor och jargong. Inga barndomsvänner har berättat något i tråden. Inga skolkamrater heller. Som ett oskrivet blad innan Örebro och HD. I övrigt: Ateist, antirasist, geocachare, jobbar på Tyréns.
Citera
2019-08-30, 20:01
Medlem
gloriouslifes avatar
På text-TV står det: ”Ytterligare en man
sitter anhållen misstänkt för mordet på
kvinnan...”
Citera
2019-08-30, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Nu får vi hoppas på att "den översmarta jäveln" kommer
att bli nedplockad på jorden så att det bara stänker om
det, av ännu smartare och ytterst skickliga förhörsledare.

En riktigt smart person är ödmjuk, SD har narcissistiska tankar om sig själv men verkar i praktiken ganska medioker. Lyckades inte bli pilot eller skaffa sig en högre utbildning. Inget toppjobb heller, trots att han fick omgivningen att tro det. Avskedad från ett jobb enl källa, till andra sade han att han bytte upp sig..,
Citera
2019-08-30, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
På text-TV står det: ”Ytterligare en man
sitter anhållen misstänkt för mordet på
kvinnan...”
Say what?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera