2019-08-30, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Lena ska ha upprättelse!

Detta är ett av de mest tragiska och sorgliga fall jag någonsin hört talas om och jag lider oerhört med alla barn och övriga anhöriga som blivit skoningslöst drabbade av detta avskyvärda dåd.

Nu kan vi bara hoppas att de som har någon information, anar eller vet något vågar berätta det för polis/åklagare och vittna i en kommande rättegång så att hela sanningen kommer fram, men tyvärr är ju många människor väldigt fega när det verkligen gäller och rädda för hur det kan komma att påverka deras egen tillvaro, men de borde tänka på Lenas barn som så brutalt förlorat sin mamma.

JG är väl antagligen bara en av dem.

Hoppas dagens häktning har fått människor att tänka till, rannsaka sig själva och bestämma sig för att vara behjälpliga så att Lenas anhöriga kan få upprättelse.

Tänk om det visar sig att JG är en hjälte! Att ÅK avsiktligt väntat med sina ytterligare bevis och istället avvaktat, spanat och låtit JG vara ”spion” för att det ska hålla i rättegång. Hoppas!
Citera
2019-08-30, 19:34
Medlem
En sak jag noterat är att både NA och TV4 i sina nyhetsrapporteringar nämnt de "blodiga kläderna" och att när häktningen upphörde inte längre var prioriterat hos NFC. Jag hade räknat bort dom. Är det enbart för att det låter "spännande"/säljande eller ligger det något i det???
Citera
2019-08-30, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Härliga nyheter idag!

Jag är dock fortfarande nyfiken på svar från Potomac. www.flashback.org/sp68523354

Nu kanske fler vänner än Sh.Holmes vågar stå upp för Lena.

Det där förstår jag att du blev nyfiken på, det blev jag också nu.
Citera
2019-08-30, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Vid en häktningsförhandling läggs bevisning fram bakom stängda dörrar. De enda som tar del av det är rättens ordförande, en notarie, åklagaren, den tilltalade och dennes försvarare. Det råder yppandeförbud om vad som sägs bakom stängda dörrar.
Att ordföranden, notarien eller åklagaren skulle begå ett grovt tjänstefel genom att ringa och delge dig sekretessbelagda uppgifter kan vi nog utesluta. Den tilltalade har inte möjlighet att göra det. Då återstår bara den tilltalades försvarare. Om denne är beredd att begå detta tjänstefel har jag ingen uppfattning om, men det vore unikt. Det är heller ingenting som skulle gagna hans huvudman.

Det handlar inte om det, det handlar om de bevis som höjde upp skäligen misstänkt till sannolika själ samt ett nytt vittne, vilket också blev orsaken till att mannen i dag häktades för mordet på Lena Wesström.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-30, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Nu ser vi ju bara framåt. Och än så länge har båda varit inne på rätt spår. Nu återstår bara att se om någon mer tillkommer... Alla goda ting är tre, säger man ju...

Ja verkligen, men att de var två var en överraskning men det kan förstås bli tre också, vem vet.. 😉
Citera
2019-08-30, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Exakt!
Hur någon kan se JM som seriös är
obegripligt!

Det citerade inlägget är ju ironiskt, sådant är svårt för vissa personlighetstyper att förstå...
Citera
2019-08-30, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Haha, ja du har nog rätt. Jag reagerar instinktivt på allt sånt här, har bakgrund inom scoutrörelsen på liten ort i Småland och för många var föreningslivet enda glädjen de hade. Scoutrörelsen var toppen för barnen men många stora intriger uppstod bland de vuxna, gärna kärleksdramat. Tillslut förstod man att många hade tappat fotfästet om vad som är viktigt och inte i livet. Tänker att det kan bli så i alla typer av communities, fotbollslag eller vad det nu kan vara. Obehagligt bara när det är vuxna människor och inte tonåringar det handlar om.

Det vi sett här är ju när falskspel och intriger går ännu längre. Och visst är det otäckt när det händer bland vuxna som borde kunna ta ansvar för sina handlingar. Kanske tror det mer i en del grupper än i andra, där sundhetsfaktorer är mer inbyggda. Jag tänker att det borde funnits öppenhet i geocaching som skydd, men kanske också en förödande kultur av inbördes beundran?
Citera
2019-08-30, 19:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det citerade inlägget är ju ironiskt, sådant är svårt för vissa personlighetstyper att förstå...

Och hur vet du det?

JM har garderat sig med alla typer av
inlägg för att kunna säga: titta jag hade
rätt.
Citera
2019-08-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det blev kanske för mycket för JG efter det turbulenta här i tråden.
Han kanske har insett att han aldrig kommer bli fri från anklagelser.
Eller så är han medskyldig, medskyldig till att placerat ut basebollträet kanske?

Baseballträet ja, som ständigt återkommer, vare sig man vill eller inte.
Det kanske i alla fall inte är "bara ett exempel" som EnGodTanke
försöker banka in i huvudena på oss, gång på gång. Time will tell.

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag lägger in några kompletteringar gällande HD👤

HD👤 Var inte på sin arbetsplats under måndagen den 14 Maj år 2018.

HD ringde redan på morgonen till sin arbetsplats och sjukanmälde sig tillfälligt, det var en arbetskamrat till HD som då vid det aktuella tillfället mottog HD's samtal.
☎👩📞➖☎👧📞

Till observandum, HD👤 var också därefter borta från sin arbetsplats en längre period därefter, det vill säga, då, efter det att hon själv hade sjukanmält sig.

Beträffande LW👤 så var hon en rival till HD👤 och det hade bland annat uppstått ett häftigt gräl dem emellan under året 2018 inom en bostad där då LW bland annat befann sig tillsammans med HD.

Till nytt observandum, det basebolls-trä som en gång fanns inom familjen Wesström's ägo, saknas fortfarande än i dag och polisen söker fortfarande efter ett tillhygge som mordvapen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Baseballträet ja, som ständigt återkommer, vare sig man vill eller inte.
Det kanske i alla fall inte är "bara ett exempel" som EnGodTanke
försöker banka in i huvudena på oss, gång på gång. Time will tell.

Ja, nu vill vi ha svar på det EGT.
Basebollträet som bara var ett exempel.
Citera
2019-08-30, 19:45
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Helt OT: Fan vad sjukt det här GC-communityt verkar? Vuxna människor som leker kurragömma i skogen och har en internkultur som folk verkar ta på största allvar? Som vilken sekt som helst

Hahaha jag har också reflekterat över det!
Det är nåt osunt med vuxna som går ”all in” med friluftsaktiviteter eller lajv och dylikt.
Citera
2019-08-30, 19:48
Medlem
Jag kan inte låta bli att fundera på vem SD var innan han träffade sin fru och bildade familj. Onekligen går mina tankar till att han har drag som påminner om en psykopat. Det är inget man blir över en natt. Hur var hans uppväxt ? Tidigare relationer ? Skola? Vänner ? Hur blev han den han är ? Finns någon info kring detta ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in