2019-08-30, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Då ser jag det som att det var övertygande bevisning om de satte 4 v på raken, inte 2 v i stöten som brukligt är :-)

Tror inte att det handlade om semestertider eller pga ordinarie advokatens ledighet...

Ja, det vore en indikation på bevisvärde. Med tanke på SDs ställda och fogliga uppsyn efter förhandlingen tycks det peka i samma riktning. Flinet utsuddades radikalt.

Spännande morgondag. Ovan känsla.
Citera
2019-08-30, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Helt OT: Fan vad sjukt det här GC-communityt verkar? Vuxna människor som leker kurragömma i skogen och har en internkultur som folk verkar ta på största allvar? Som vilken sekt som helst
Det håller jag med dig om, det verkar oerhört barnsligt och sektliknande.
Citera
2019-08-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag litar inte på JG, något skumt är det med honom så om det framkommer att han på något vis varit inblandad så blir jag inte förvånad.

Det första som inte var normalt var när det tidigt i tråden dök upp att han unfriendat Lena på FB trots att bråket inte gällde honom.

I min värld så är det så urbota dumt så det finns inte.

Kanske har han svåra skuldkänslor för det och gottgör genom att vittna mot SD. Hoppas det!
Han är nog inte den enda som blev manipulerad av SD att vända ryggen till LW. SD kan nog vara väldigt övertygande när han vill...
Citera
2019-08-30, 19:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Redan vid första häktningen fick jag följande info:
”vi är säkra på att vi har rätt person, men det är en översmart jävel!”
😀

Inte förvånande.
Han gillar gåtor. Att ”outsmarta” alla andra. Bara genom att läsa hans geologgar så ser man hur han njuter av att försöker vara så klurig som möjligt. In absurdum. Han njöt nog ofta och kände sig överlägsen...tyckte att han överlistat alla, speciellt polisen.
Därför tror jag han såg så besvärad ut i rätten (”Han undvek blickarna från åskådarplatsen och tittade blint framåt mot domaren”) - han gillade inte att bli överlistad. Han funderade nog mest på var fan han misslyckats.
Citera
2019-08-30, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Då kan kanske ÅK redan från början begära en förlängd tid om man vet att det är nödvändigt för utredningen?

Minns inte heller längre men krävs det inte av försvaret att det godkänns också?

/..nu.

Ja jag förstår det som att det är det som åkl nu har gjort; hon äskade på 1 mån och rätten gick med på det.
Sedan måste det givetvis göras en ny bedömning vid nästa förhandling.

Tror inte att försvaret måste godkänna det, det skulle bli lite märkligt i fall som detta då mgm motsätter sig själva häktningen och säger sig vara oskyldig.

Motsätter sig försvaret beslutet/häktningen så lär de ju överklaga.
Vet inte om man särskilt kan överklaga beslutet om den specifika häktningstiden?
Citera
2019-08-30, 19:23
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag är helt säker på att hon är triggern i detta mord.
Svartsjuk kvinna som styrt SD till mord med sitt hat mot LW
Barnen skulle hon ha tänkt på innan för nu är det lite sent för det.
Det finns säkert folk som kan ta hand om dem och de får ett bättre liv där än och bo hos en person som mördat.

Självklart skulle hon/de tänkt på barnen innan men det hjälper ju inte barnen nu. Hoppas verkligen att det endast är EN förälder som är skyldig till detta.
Däremot vill jag självklart att hon också åker dit om hon är skyldig, men som sagt, för barnens skull hoppas jag hon är oskyldig.
Citera
2019-08-30, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag tror definitivt att JG skulle kunna svika alla sina gamla 5-5or om han måste. Bara han själv klarar sig oskadd.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske S*llen? Eftersom han tillbringade tid med HD både kort före och efter LW's försvinnande.

Tror också att både JG och S*llen är möjliga kandidater
till att ha "lättat sitt hjärta" och lämnat avgörande
uppgifter/ fakta/ bevis till utredningen.
Citera
2019-08-30, 19:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
...postat av JokerMannen
Jag tror inte för en sekund att SD är någon mördare, jag tror att SD i själva verket är en mycket god och snäll människa, även om SD och LW smågnabbats lite med varandra lite då och då om små saker, ja, som folk i allmänhet brukar att göra, så tror jag att SD är en mycket god och snäll människa i sjävla verket. Han har ett fint hus, han har en fin bil, han har ett mycket bra arbete och är dessutom mycket omtyckt på sin arbetsplats, SD är för närvarande Örebros absolut skickligaste Geocachare, SD är extremt duktigt inom tekniken, SD har två välskapta barn och han har HD som trotts lite otrohet, ändå fortfarande älskar honom väldigt mycket , nej en sådan människa som SD är absolut ingen mördare. Jag tror mycket starkt på EGTs påpekande om de två pundarna som kom förbi LWs bostad på kvällen (lite halvt snetända) och skulle sno LWs cyklar och sedan gick det som det gick.

Exakt!
Hur någon kan se JM som seriös är
obegripligt!
Citera
2019-08-30, 19:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ibland beviljas häktningsförlängning med längre tid t.ex. 3 eller 4 veckor, vi får väl se.

Tack!
Det känns skönt att det blir en lite längre tid på en gång, så man hinner smälta allt .
Värre blir det för barnen.
Citera
2019-08-30, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Jerry har för nära band till SD/HD/LW .. svårt för att tro att han inte undanhöll eller vet något utav värde för polisen.
Kanske bäst dom tar in honom innan han skadar sig själv eller någon annan.

Om han inser att han blivit manipulerad av SD att ta avstånd från LW så borde han bli heligt förbannad. Jag hoppas JG varit så slug att han spelat ett dubbelspel. Fortsatt som vän men samarbetat med polisen. Det vore en trevligare förklaring än att han helt saknar ryggrad och kulor.
Citera
2019-08-30, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag kom på mig själv med att reagera instinktivt när ett av mina barn skulle ägna sig åt geocaching på en friluftsdag. "Nej! Det är ju farligt!" Fast egentligen tror jag inte att det är ngt ont i geocaching alls. Allt handlar om när det går till överdrift. Det har vi sett exempel på, men antagligen hade de utövarna gått för långt med vad de än företagit sig?

Haha, ja du har nog rätt. Jag reagerar instinktivt på allt sånt här, har bakgrund inom scoutrörelsen på liten ort i Småland och för många var föreningslivet enda glädjen de hade. Scoutrörelsen var toppen för barnen men många stora intriger uppstod bland de vuxna, gärna kärleksdramat. Tillslut förstod man att många hade tappat fotfästet om vad som är viktigt och inte i livet. Tänker att det kan bli så i alla typer av communities, fotbollslag eller vad det nu kan vara. Obehagligt bara när det är vuxna människor och inte tonåringar det handlar om.
Citera
2019-08-30, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tror också att både JG och S*llen är möjliga kandidater
till att ha "lättat sitt hjärta" och lämnat avgörande
uppgifter/ fakta/ bevis till utredningen.

Det blev kanske för mycket för JG efter det turbulenta här i tråden.
Han kanske har insett att han aldrig kommer bli fri från anklagelser.
Eller så är han medskyldig, medskyldig till att placerat ut basebollträet kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in