2019-08-30, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nowornever
Kan Vanessa inte bo i deras lägenhet? 🤪

Var ska då svärfar bo?
Citera
2019-08-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Hon vill framhålla att ingen annan har bott där sedan senast de var där. Oerhört viktigt för henne att fortsätta ljuga om att hon och Halmpyntet köpte lägenheten för tjugo år sedan.
De kanske gjorde så att svärfar står som ägare av skattetekniska skäl eftersom han är spansk medborgare? För han hade väl även en annan adress vill jag minnas?
Citera
2019-08-30, 16:15
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
De kanske gjorde så att svärfar står som ägare av skattetekniska skäl eftersom han är spansk medborgare? För han hade väl även en annan adress vill jag minnas?
Nja, så slipade tror jag inte de är. För övrigt har ju sonen berättat hur det ligger till. I veckans expressen extra figurerar paret och man måste gratulera Anna till den fina blå kjolen med resårmidja - en klok investering!
Citera
2019-08-30, 16:37
Medlem
HansErics avatar
Citat:
Nja, så slipade tror jag inte de är. För övrigt har ju sonen berättat hur det ligger till. I veckans expressen extra figurerar paret och man måste gratulera Anna till den fina blå kjolen med resårmidja - en klok investering!

Den klär henne, mycket bra val Anna-tunnan, riktigt festfin i all sin fetma.
Citera
2019-08-30, 17:27
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansEric
Den klär henne, mycket bra val Anna-tunnan, riktigt festfin i all sin fetma.

Finns den på webben ? Kan du inte länka ?
Citera
2019-08-30, 17:48
Medlem
Citat:
Det klippet sonen la ut som mamma sa att ha ljög i 😂? Han var svår att höra men jag har för mig att han sa att de fick välja på två ställen att bo på som var farfars.
Citera
2019-08-30, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Men hjälp!!! det är denna du menar va?

https://postimg.cc/kDLLPN4C

Här är FET RÖVEN! 🙏🙏🙏🙊🙉🙈
Citera
2019-08-30, 18:22
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khun-T
Här är FET RÖVEN! 🙏🙏🙏🙊🙉🙈
Japp, den har kommit till mycket användning i sommar! (Anna det är bara för att du inte hade vett att iaktta en klädsam tystnad efter din viktnedgång som vi roas utav detta!)
Citera
2019-08-30, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khun-T
Var ska då svärfar bo?

Varför bor hon inte bara i deras egen lägenhet, oavsett om morfar bor där eller inte?

Jag känner familjer i samma situation, det vanliga när man har släkt i ”utbyteslandet” är att man bor med släkten såklart, utbytesfamiljer är alltid en risk, speciellt för tjejer.

Låter jättekonstigt att skicka dottern till en okänd familj när man har släkt och egen lägenhet!?
Citera
2019-08-30, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73

I många länder betalar man högre kostnader för el och liknande samt extra skatt för ”andralägenheten”, vet inte hur det är i Spanien men det borde inte vara fördelaktigt att stå som ägare på någon annans lägenhet om man redan har ett boende.
Citera
2019-08-30, 19:17
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Varför bor hon inte bara i deras egen lägenhet, oavsett om morfar bor där eller inte?

Jag känner familjer i samma situation, det vanliga när man har släkt i ”utbyteslandet” är att man bor med släkten såklart, utbytesfamiljer är alltid en risk, speciellt för tjejer.

Låter jättekonstigt att skicka dottern till en okänd familj när man har släkt och egen lägenhet!?

Troligen är lägenheten någon slags uthyrningslägenhet, kanske en andelslägenhet vilket gör att familjen bara får nyttja den en begränsad tid och därför kan hon inte bo i den hela året.
Vad gäller släktingar i Spanien verkar det inte finnas någon konstigt nog. Roberto verkar aldrig få några besök utan alla kontakter är Annas och barnens farmor är kanske död
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-08-30 kl. 19:22.
Citera
2019-08-30, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Troligen är lägenheten någon slags uthyrningslägenhet, kanske en andelslägenhet vilket gör att familjen bara får nyttja den en begränsad tid och därför kan hon inte bo i den hela året.
Vad gäller släktingar i Spanien verkar det inte finnas någon konstigt nog. Roberto verkar aldrig få några besök utan alla kontakter är Annas och barnens farmor är kanske död

Men det är väl ingen av deras släktingar i Spanien som kommit på besök, Anna som berättat hur hon var uppvuxen i Spanien med sin pappas familj och hennes halvsyskon. Tycker allt låter väldigt underligt då dessa syskon/släktingar aldrig kommit fram, sannolikt är det väl som vanligt att Anna var ner 1 vecka när hon var 7 år sedan inget mer och ingen mer kontakt med hennes pappas släkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in