2019-08-30, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Har verkligen Jimmie Åkesson uttryckt att han trodde att Greta menade att alla skulle åka segelbåt över Atlanten? Eller är det i själva verket någon annan som ligger bakom halmgubben ..?
Aftonbladet:
– Man kan så klart väcka medial uppmärksamhet och bli hyllad genom att åka segelbåt till Amerika, men – om man tänker efter – hur i hela friden skulle handeln och världsekonomin överleva en sådan omställning?

Hennes tilltag är inte ett föredöme, menar Åkesson.

– Om vi skulle ersätta alla flygtransporter av människor och varor med segelbåt. De negativa effekterna globalt är oöverskådliga, obeskrivliga. Hela världen skulle kollapsa.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rAbGK3/akessons-kanga-till-greta-da-skulle-varldsekonomin-kollapsa
2019-08-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
Vad har Greta egentligen åstadkommit då,rent konkret? Mer än att bara just prata? Förutom att skrämma upp andra barn och tjata om att "vi måste agera" "vi måste göra något" och liknande dravel, och orsaka ännu mer utsläpp med hennes idiotdumma resor, vad har hon gjort för klimatet rent konkret?
Hon för fram klimatforskningens uppfattning om krisens allvar och att ingenting görs för att hindra att situationen förvärras med en temperaturhöjning på fem grader fram till år 2100. Hon är den som mest framgångsrikt lyckas lyfta frågan under det senaste året. Alla som försöker föra fram forskningsresultaten förföljs och förlöjligas.
2019-08-30, 19:23
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Gretas mor är en vänsterkapitalist, och det handlar om att styra/skrämma folket till bli lojal till elitkommunismen som kommer styra världen. Tror ni jag pratar skit? vänta och se om 10-20 år...minns det då...Kapitalistkommunism förtryck,rädsla,hot med mera
2019-08-30, 19:25
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Efter en sådan segeltur så mognar man säkert en del. Men vi får väl se om hon någonsin kommer att mogna utseendemässigt. Det vore nog inte bra för karriären.

Men du kanske får rätt, vi kanske snart både ser ett tonårsuppror & en pojkvän.

Det skulle vara något det! Driver hon det lika tungt som klimatupproret så får Svante och Malena se upp.
Dags då att ta bort epitetet klimataktivist här och ersätta det med något annat.

Men för hennes klimat karriär är hennes utseendet perfekt.
2019-08-30, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Hon för fram klimatforskningens uppfattning om krisens allvar och att ingenting görs för att hindra att situationen förvärras med en temperaturhöjning på fem grader fram till år 2100. Hon är den som mest framgångsrikt lyckas lyfta frågan under det senaste året. Alla som försöker föra fram forskningsresultaten förföljs och förlöjligas.
Du tillhör den delen av befolkningen som tror att prognoser är detsamma som forskningsresultat. Jag har har även reagerat på hur du yvs över Greta™s betyg från grundskolan. Du kanske tillhör en äldre generation än mig? Min far och mor gick 6 respektive 7 år i folkskolan. Så de var djupt imponerade när jag gick ut ÅK9 med betyg i samma nivå som Greta™. Men som jag tidigare påpekat; det finns klasser som just börjat gymnasiet, där genomsnittsbetyget för eleverna ligger högre än Greta™s betyg. Hennes betyg är bra, men det är inte exceptionellt. Det tyder inte på att hon skulle vara överbegåvad. Och sett till hennes uttalanden om klimatet tycks hon inte heller vara särskilt välinformerad. Men hon lyckas åtminstone imponera på enklare själar.
2019-08-30, 19:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faurgir
Klimat Gretas första klimat strejk i USA

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70QAg9/greta-thunberg-strejkar-i-new-york

Är nog knappt 500 personer i ett av världens största städer

Lyckat?

Inte ens AB kan ljuga här. Ett stort antal skriver de. 500 var högt gissat, skulle påstå närmare 50 förutom journalister

Sedan varför kör hon med sin skylt på svenska? Ingen jävel där fattar ju vad det står.
2019-08-30, 19:42
Medlem
Problemet med Greta och hennes syster är att föräldrarna har inte satt gränser.

Se exemplet med Greta och våfflorna.
En normal förälder hade stoppat Greta med detta beteende.
Med eventuellt skrik och diverse från sitt barn.
Så som man gör med mindre barn.

Men Malena skyllde på Gretas alla handikapp för matkvinnan.
Som det skulle urskulla Gretas handling.

Många föräldrar med samma och liknande funktionshinder på sina barn har satt gränser på sina barn.
Det är både och för att hjälpa sina barn samt även att själva inte gå under.
En bra psykolog inom detta ämne är Bengt Grandelius som både har skrivit om detta ämne och även har föreläsningar.
2019-08-30, 19:42
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Har verkligen Jimmie Åkesson uttryckt att han trodde att Greta menade att alla skulle åka segelbåt över Atlanten? Eller är det i själva verket någon annan som ligger bakom halmgubben ..?

Så tolkar jag det han säger här:

Citat:
– Man kan så klart väcka medial uppmärksamhet och bli hyllad genom att åka segelbåt till Amerika, men – om man tänker efter – hur i hela friden skulle handeln och världsekonomin överleva en sådan omställning?

Hennes tilltag är inte ett föredöme, menar Åkesson.

Om vi skulle ersätta alla flygtransporter av människor och varor med segelbåt. De negativa effekterna globalt är oöverskådliga, obeskrivliga. Hela världen skulle kollapsa.
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rAbGK3/akessons-kanga-till-greta-da-skulle-varldsekonomin-kollapsa
2019-08-30, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Holly en engelsk tjej. Jobbar i teamet

Ok tack.
2019-08-30, 19:49
Medlem
hashs avatar
Köpte ett klistermärke på Ebay, "FUCK YOU GRETA" som sitter ovanför avgasröret på min gamla bil.
Har fått många tutningar och tummen upp när jag är ute och kör med min gamla skrotbil
2019-08-30, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Inte ens AB kan ljuga här. Ett stort antal skriver de. 500 var högt gissat, skulle påstå närmare 50 förutom journalister

Sedan varför kör hon med sin skylt på svenska? Ingen jävel där fattar ju vad det står.

Skylten är kanske för Greta kommer
från Sverige? Säkert någon som förstår.
2019-08-30, 19:52
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Nä, det är knäppt eller så är det en genial symbolhandling. Det blir ju ett varumärke.

Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Problemet med Greta och hennes syster är att föräldrarna har inte satt gränser.

Se exemplet med Greta och våfflorna.
En normal förälder hade stoppat Greta med detta beteende.
Med eventuellt skrik och diverse från sitt barn.
Så som man gör med mindre barn.

Men Malena skyllde på Gretas alla handikapp för matkvinnan.
Som det skulle urskulla Gretas handling.

Många föräldrar med samma och liknande funktionshinder på sina barn har satt gränser på sina barn.
Det är både och för att hjälpa sina barn samt även att själva inte gå under.
En bra psykolog inom detta ämne är Bengt Grandelius som både har skrivit om detta ämne och även har föreläsningar.

Hon har nog inte mycket till gränser. Hade hon haft det och varit normal skulle hon fan inte seglat över Atlanten! Eller hur? För och nackdelar med det mesta. Hon kan gå hur långt som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så tolkar jag det han säger här:
Åkesson är en tråkmåns.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in