Citat:
Ursprungligen postat av
lehs
Hon för fram klimatforskningens uppfattning om krisens allvar och att ingenting görs för att hindra att situationen förvärras med en temperaturhöjning på fem grader fram till år 2100. Hon är den som mest framgångsrikt lyckas lyfta frågan under det senaste året. Alla som försöker föra fram forskningsresultaten förföljs och förlöjligas.
Du tillhör den delen av befolkningen som tror att prognoser är detsamma som forskningsresultat. Jag har har även reagerat på hur du yvs över
Greta™s betyg från grundskolan. Du kanske tillhör en äldre generation än mig? Min far och mor gick 6 respektive 7 år i folkskolan. Så de var djupt imponerade när jag gick ut ÅK9 med betyg i samma nivå som
Greta™. Men som jag tidigare påpekat; det finns klasser som just börjat gymnasiet, där
genomsnittsbetyget för eleverna ligger
högre än
Greta™s betyg. Hennes betyg är bra, men det är inte exceptionellt. Det tyder inte på att hon skulle vara överbegåvad. Och sett till hennes uttalanden om klimatet tycks hon inte heller vara särskilt välinformerad. Men hon lyckas åtminstone imponera på enklare själar.