2019-08-30, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Tror du att JM sitter på info som kan sabba utredningen? Trallgöken kan ju för fasen inte skriva svenska.
Han lallar och låtsas som om han vet. Han har inte sagt något som är unikt.

Vi har haft andra som använt märkligt språk för att inte avslöjas till yrke/position mm. Jag tycker det är spännande info han delger och hoppas det är sant.
Citera
2019-08-30, 18:43
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
De kan ha pratat med någon kompis,
lärare, kurator... Den äldsta dottern
är ju ganska stor så hon kan nog ha
genomskådat föräldrarna och fått nog.
Hon kanske vill skydda sin lillasyster och
prioriterar henne framför föräldrarna
som ändå inte bryr sig om dem utan bara
är ute och letar burkar.
I den åldern ser man ofta allt i svart och
vitt och hon kanske inte är beredd att
skydda sina föräldrar om hon ver att de
är mördare.

Det kanske var därför polisen gick in med
insatsstyrkan; de var kanske rädda för
vad SD skulle göra om han misstänkte
att barnen avslöjat honom.

Eller att han skulle förskansa sig i bostaden med något av barnen som gisslan. Man vet aldrig vad desperata människor tar sig till. Förutom att döttrarna då skulle riskera att skadas, så innebär en gisslansituation att insatsstyrkan vid alla eventuella tveksamheter avseende gisslans säkerhet tvingas att oskadliggöra gisslantagaren, vilket hade lett till att SD inte skulle kunna gripas levande. En sådan situation är ett mardrömsscenario för polisväsendet.
Citera
2019-08-30, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nej han valde sida och fortsätter nog stoppa huvudet i sanden ett bra tag till. Jag tycker att han betett sig mycket illa.

Är det nu som JM tidigare idag skrev ”Jag vet att JG👤 vet vem som bringade livet om Lena Wesström” så är det fanimej skamligt hur JG betett sig.

Likaså Puttenots inlägg för flera dagar sen ”Ja jag vet att SD besökte JG på mordkvällen. Med tanke på vad han skulle göra där så behöver man liksom något” visar på att JG vet något.

Skyddande av brottsling, i mina ögon. Mig veterligen är det bara närstående som är undantagna anmälningsplikt. Och så nära står ju JG och SD inte varann...även om de sett smått förälskade på bild ut ibland...

Eller så har JG spelat teater och samarbetat med polisen. Han kanske är det nya vittnet som träder fram nu?
Citera
2019-08-30, 18:44
Medlem
Jag har tagit en 10kronors prenumeration på Dagen för att kunna läsa deras rapportering om fallet. Den artikel som publicerades vid 16 idag innehöll ingenting extra. Jag återkommer om de skriver ngt spännande.
Citera
2019-08-30, 18:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja, verkligen! Ribban höjs och det blir någon sorts normaliseringsprocess.

Haha, nu får vi själva erfara vad den innebär!

Ja efter två dagars chockterapi, så har man börjat vänja sig.
Lite.
Imorgon blir det lite mer köras "in i normaliseringsprocessen" när HDs tid för häktningsframställan går ut vid 12.00.

Jag hoppas, hoppas, hoppas att hon släpps med orden att hon är helt fri från misstankar.
Stackars barn, tänker jag hela tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Någon som vågar äntligen ta bladet ur munnen?
Eller någon som är "inblandad" genom att på något sätt vara nära till de anhållna HD/SD?

JG?
Citera
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
De kan ha pratat med någon kompis,
lärare, kurator... Den äldsta dottern
är ju ganska stor så hon kan nog ha
genomskådat föräldrarna och fått nog.
Hon kanske vill skydda sin lillasyster och
prioriterar henne framför föräldrarna
som ändå inte bryr sig om dem utan bara
är ute och letar burkar.
I den åldern ser man ofta allt i svart och
vitt och hon kanske inte är beredd att
skydda sina föräldrar om hon ver att de
är mördare.

Det kanske var därför polisen gick in med
insatsstyrkan; de var kanske rädda för
vad SD skulle göra om han misstänkte
att barnen avslöjat honom.

Mycket troligt, för sannolikheten är nog betydligt större att någon börjat prata i jämförelse med att de skulle hittat DNA eller annan teknisk bevisning, då 15 månader ha gått.

Självfallet bryter sig inte Nationella Insatsstyrkan in hos någon utan anledning.

Jag tror någon har börjat berätta eller att polis/åklagare har ökat trycket för att få någon att öppna sig. Att förhöra/anhålla HD kan vara ett viktigt val.

Det finns någon som vet vem som är skyldig och givetvis är de närmast anhöriga de som ser, känner, tror eller vet mest.
Citera
2019-08-30, 18:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Härliga nyheter idag!

Jag är dock fortfarande nyfiken på svar från Potomac. www.flashback.org/sp68523354

Nu kanske fler vänner än Sh.Holmes vågar stå upp för Lena.

Du får ställa dig i kö ;-)
Även Puttenot väntar på svar:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-08-30, 18:48
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Eller så har JG spelat teater och samarbetat med polisen. Han kanske är det nya vittnet som träder fram nu?

Jag tror definitivt att JG skulle kunna svika alla sina gamla 5-5or om han måste. Bara han själv klarar sig oskadd.
Citera
2019-08-30, 18:49
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Någon som vågar äntligen ta bladet ur munnen?
Eller någon som är "inblandad" genom att på något sätt vara nära till de anhållna HD/SD?

Kanske S*llen? Eftersom han tillbringade tid med HD både kort före och efter LW's försvinnande.
Citera
2019-08-30, 18:52
Medlem
motorolamicrotacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det är inte rörigt om man följt med från början. I nedan länk finns sammanfattning att ladda ned anonymt. Varsågod!

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Tack
Citera
2019-08-30, 18:53
Medlem
Citat:
Haha, nu får vi själva erfara vad den innebär!

Ja efter två dagars chockterapi, så har man börjat vänja sig.
Lite.
Imorgon blir det lite mer köras "in i normaliseringsprocessen" när HDs tid för häktningsframställan går ut vid 12.00.

Jag hoppas, hoppas, hoppas att hon släpps med orden att hon är helt fri från misstankar.
Stackars barn, tänker jag hela tiden.

Jag hoppas det också, och förstås ännu mer att det då är helt sant att hon är alldeles oskyldig. Annars blir det ur askan i elden för barnen. Normaliseringsprocessen här går mest ut på att säga att vi faktiskt vet väldigt litet om HD. Bara att minsta lilla uppgift om henne leder till 17 motsägelser!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in