2019-08-30, 15:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är snarare han som har en viss sorts ”humor”:
(Han går i gång på häxbål också... https://coord.info/GLDPW90R)

Han är bara too much.
Stackars barn.
Citera
2019-08-30, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
När preskriberades den senaste förhandlingen?

Bekymra dig inte över mina axlar du

Skäligen misstänkt är han ju redan, det är väl bara å
låsa in honom på en vecka direkt, eller, enligt vad tycker?

Ja du är ju en av de som tror att TR hela tiden har ägt frågan om misst-grad. Således har ju nu, enligt ditt förmenande, åkl överträtt sina befogenheter då hon höjt misst-graden.
Eller menar du att det var TR som tog beslutet att anhålla SD på sannolika?
Skulle vara lite intressant att höra hur du tänker kring det.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det kan möjligen ha att göra med om väsentlig ny information har tillkommit eller inte.

Om det vore tillåtet för domstolen att häkta någon som skäligen misstänkt gång på gång så skulle det inte vara så stor ide med att ha regeln om högst en vecka. Då kunde någon häktas under hur lång tid som helst bara de släpptes en stund mellan varje häktning.

Jag vet inte vad som gäller men för mig skulle det vara ologiskt med flera häktningar för skälig misstanke.

Ja, jag menar alltså om det framkommer nya fakta/bevis/indicier. Jag är med på hur du tänker men det skulle ju inte vara tillåtet för en domstol att omhäkta veckovis gång på gång om inte åkl kunde prestera nåt nytt så den invändningen faller, som jag ser det.
Däremot så kan ju en åkl (teoretiskt) 'djävlas' och gång på gång anhålla och begära den misstänkte häktad.
Men dylik åkl skulle nog bli omplacerad inom kort.
Vad jag tror.
Citera
2019-08-30, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det är HD som syns t.h. - Nej, han är nästan huvudet högre:
https://coord.info/GL8PDM81

Tack! Jag har alltid sett honom som en liten man, även längd - gissade på Napoleonkomplex men då är det andra komplexa avvikelser.
Citera
2019-08-30, 15:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Dessa grandiosa herrar som äntrar rättssalen med ett leende och för sig som om de vore hedersgäster på Nobelmiddagen...
Ynkliga varelser!

Har man en grandios personlighet, kanske t o m en narcissistisk personlighetsstörning så spelar det kanske inte nån större roll i vilket sammanhang man syns i - bara man får stå centrum! Just nu har ju Stefan verkligen huvudrollen i detta (tragiska) drama.
Citera
2019-08-30, 15:21
Medlem
Philomenas avatar
Här hade man tänkt att få något uträttat under veckan och så blir det denna långbänk efter 1,5 år av locket på. Och det är imorgon vi får reda på om HD släpps eller häktas? Känns ännu mer spännande.

Något nytt annars om JG? På fri fot? Förhörd? På väg att anhållas för medhjälp eller skyddande av brottsling? Vad är läget på Örebro universitet bland språkvetare eller kommunikatörer? Visst jobbade hen med något åt det hållet?
Citera
2019-08-30, 15:23
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det får han så görna göra! Så länge det finns bevis så är jag nöjd. Han är ju inte den förste mördare som blir dömd mot sitt nekande. Trots monumental bevisning.

Ja det blir på något sätt som att han bekräftar sin egen dumhet om han fortsätter neka trots teknisk bevisning som binder honom till mordet. Hoppas!
Citera
2019-08-30, 15:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Här hade man tänkt att få något uträttat under veckan och så blir det denna långbänk efter 1,5 år av locket på. Och det är imorgon vi får reda på om HD släpps eller häktas? Känns ännu mer spännande.

Något nytt annars om JG? På fri fot? Förhörd? På väg att anhållas för medhjälp eller skyddande av brottsling? Vad är läget på Örebro universitet bland språkvetare eller kommunikatörer? Visst jobbade hen med något åt det hållet?

Nu tror jag inte på JGs inblandning, men kanske hans "pysslande" på hans sidor är ett förberedande inför något...
Citera
2019-08-30, 15:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du bortser från att det var just detta som inte gick med LW och som under lång tid triggat mördaren/na.
För att du ska förstå hur svårt det var att sätta gränser för LW så refererar jag åter till bilincidenten som visar att endast handgripliga gränser stoppade henne.

Hur vet du det?
Kände du henne?
Jag vill verkligen veta.
Citera
2019-08-30, 15:33
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hur vet du det?
Kände du henne?
Jag vill verkligen veta.

Snor-Johan måste legat i bagaget eftersom han vet exakt hur bilincidenten gick till...
Citera
2019-08-30, 15:38
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Har man en grandios personlighet, kanske t o m en narcissistisk personlighetsstörning så spelar det kanske inte nån större roll i vilket sammanhang man syns i - bara man får stå centrum! Just nu har ju Stefan verkligen huvudrollen i detta (tragiska) drama.

Så sant! Det blir dock extra iögonfallande att dessa individer njuter av all uppmärksamhet på platser (läs tingsrätten) som vi andra helst undviker.
Citera
2019-08-30, 15:39
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu tror jag inte på JGs inblandning, men kanske hans "pysslande" på hans sidor är ett förberedande inför något...

Eller så är "pysslandet" ren damage control. JG vände ju uppenbarligen LW ryggen då det begav sig, och har nog därför inga betänkligheter att även rensa bort bekantskapen med SD och HD.

(Undrar förresten om hans omfattande rensning på sociala medier görs på betald arbetstid? Vill minnas att universitet och högskolor till stor del finansieras med statligt stöd...).
Citera
2019-08-30, 15:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Eller så är "pysslandet" ren damage control. JG vände ju uppenbarligen LW ryggen då det begav sig, och har nog därför inga betänkligheter att även rensa bort bekantskapen med SD och HD.

(Undrar förresten om hans omfattande rensning på sociala medier görs på betald arbetstid? Vill minnas att universitet och högskolor till stor del finansieras med statligt stöd...).

Säkert det mest troliga.
Han kanske är sjukskriven igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in