2019-08-30, 14:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
SD kommer neka in i graven....

Han verkar inte skämmas.
Tittar nyfiket och ler...
Och har han klarat sig hela livet med sin stil, och även ända hit trots grova kränkningar av L*ena, då tror han nog att han kan klara sig från hela skiten.

Jag tror inte heller att han kommer att erkänna.
Det ingår väl i paketet.

Grandios på ytan, men bräcklig därunder.
Om det fanns en person som hade kontakt med sina känslor, då kunde den personen ta ett nederlag, klara av att förlora, tappa kontrollen, erkänna ett fel... för andras skull.
Och sin egen.
Citera
2019-08-30, 14:50
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Undrar vad Sveriges Radio pysslade med tidigare idag kl 8.59
De påstod att SD hade släppts!!!

"Mordmisstänkt släpps"
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=159&grupp=26202&artikel=7 290121

/../

Nu är artikeln borttagen.
Citera
2019-08-30, 14:51
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Har inte följt den tråden men SD har samma fåniga leende som Mats Alm och jag tror SD skulle le även när han mottar sin dom om det blir nån.

Dessa grandiosa herrar som äntrar rättssalen med ett leende och för sig som om de vore hedersgäster på Nobelmiddagen...
Ynkliga varelser!
Citera
2019-08-30, 14:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Om jag får gå händelserna i förväg och SD blir dömd så ger jag mig den på att det kommer att sitta folk i denna tråd och älta hans dom och påpeka att fel person är dömd.

Startas säkert nån grupp för att fria honom som i fallet i Arboga med Christine Schurrer som mördade två små barn.

Aldrig slutar jag att förvånas!

Ja, det finns ju några här i tråden som kan platsa i en sådan tråd som du föreslår.
Citera
2019-08-30, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att du kan vara lugn.
Hon la in framställan flera timmar i förväg.

Hon tänker inte missa en tredje gång...

Nja, delar inte fullt ut lugnet. Hade hon varit så alldeles säker så kunde hon ju ha begärt häktning redan igår eller förrgår.
Att den nu kom in så pass 'tidigt' handlade nog om att hon/övriga ville undvika att hålla förhandlingen i morgon/med jourdomstol.

Visst har hon hårkorset inställt på målet men om det nu blir träff avgörs ju ej av hennes avtryckarfinger.

Och att beräkna två timmars förhandling tycker jag känns aningen oroväckande.
Citera
2019-08-30, 14:53
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han verkar inte skämmas.
Tittar nyfiket och ler...
Och har han klarat sig hela livet med sin stil, och även ända hit trots grova kränkningar av L*ena, då tror han nog att han kan klara sig från hela skiten.

Jag tror inte heller att han kommer att erkänna.
Det ingår väl i paketet.

Grandios på ytan, men bräcklig därunder.
Om det fanns en person som hade kontakt med sina känslor, då kunde den personen ta ett nederlag, klara av att förlora, tappa kontrollen, erkänna ett fel... för andras skull.
Och sin egen.

Skrivit i tråden tidigare om SD:s udda personlighet, ännu ett bevis när man ler i en rättssal anklagad för mord. Han anser själv att han är oskyldig, då borde han mer se rädd ut.
Citera
2019-08-30, 14:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nja, delar inte fullt ut lugnet. Hade hon varit så alldeles säker så kunde hon ju ha begärt häktning redan igår eller förrgår.
Att den nu kom in så pass 'tidigt' handlade nog om att hon/övriga ville undvika att hålla förhandlingen i morgon/med jourdomstol.

Visst har hon hårkorset inställt på målet men om det nu blir träff avgörs ju ej av hennes avtryckarfinger.

Och att beräkna två timmars förhandling tycker jag känns aningen oroväckande.
Instämmer i det.
Citera
2019-08-30, 14:54
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Gällande GM eller flera sådan, så tycker jag samma som alltid. Och det är de som häktade nu. Vad menar du klarnar för mig? Var det gällande JM? Så har han ju kommit med en massa intressant sista tiden.
Japp tycker jag också. Gillade ditt utryck ”förskalv”. För det hände definitivt nåt i helgens diskussioner. Även Puttenots fråga avs JG och SDs cykeltur var intessant...
Citera
2019-08-30, 15:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jo men oavsett så tycker jag att man kan låta JM fortsätta skriva. Jag har också varit mycket tveksam tidigare, men efter diskussionerna i den gångna helgen och vad som sen hände på tisdag och onsdag sån känns hens information lite som ett sorts ”förskalv”. Live and let live!

Jag har alltid varit tvehågsen vad gäller JM och är det ännu.
Men det får ändå erkännas att han har haft rätt i några saker som han hävdat.
Jag har också berättat att han tidigt tog fram en sak som jag fått via pm av en användare som inte längre finns med i tråden.
JM och dennes postares tid samtidigt i tråden var mycket marginell, och det utesluter naturligtvis inte att JM fått samma info på något annat sätt. Postaren hävdade dock att jag var den enda (då) som fått denna info. Jag har själv aldrig yppat ett ord till någon endaste person.

JM kan vara en sådan person som genom sin enorma noggrannhet, analyseranade, och insamlande av information från everywhere kanske kunnat "lista" ut en hel del.

Som sagt, jag pendlar och utesluter ingenting.

Kanske är det så att ett av de omtalade örhängena är hittade?
Senast redigerad av notknapparen 2019-08-30 kl. 15:02.
Citera
2019-08-30, 15:01
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Vi ser en ny Stefan Börjesson
Citera
2019-08-30, 15:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Det får han så görna göra! Så länge det finns bevis så är jag nöjd. Han är ju inte den förste mördare som blir dömd mot sitt nekande. Trots monumental bevisning.
Citera
2019-08-30, 15:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ducka !
Det var nog mig den uniformerade tanten avsåg med sitt inlägg.,

Du har redan avslöjat dig, genom att jag såg att du skrev "batik tanten".
Det säger ju ALLT om dig.

Och lite till...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in