Tjena!
Det är väl snart dags för mig att lämna den linjära progressionen och börja periodisera i vissa övningar. Böjen och marken känner jag att jag har en hel del noob gains kvar att kräma ur, övade teknik länge så det dröjde ganska lång tid innan jag började lägga på vikt i de övningarna och har även haft småproblem med ryggen stundtals och haft ett par korta uppehåll. Bänken börjar i alla fall gå lite trögt, kan fortfarande öka varje vecka men ja, det börjar bli tuffare.
Jag har tänkt på detta upplägg:
En vecka mellantungt, en vecka tungt och en vecka lätt. Eller bör man köra två veckor per block? Fast deloaden håller jag helst på bara en vecka.
Ser det okej ut?
Hur ofta rekommenderar ni att man provar att maxa? Lägga till en maxningsvecka efter den tunga vore ju kul, men är det smart att göra det varje gång, det vill säga maxa en gång i månaden ungefär? Känns som att det kanske sliter mycket på kroppen (åtminstone om några år när det förhoppningsvis är lite rejälare vikter) men jag vet inte, jag har ju aldrig gjort detta.
Tack på förhand, trevlig helg!
Edit: kommer ligga på kaloriöverskott hela tiden, för övrigt.
Edit 2: ni kanske vill se mitt nuvarande schema också kom jag på, ska iväg på möte nu men hojta till om det är så så skriver jag ner det när jag är hemma igen.