2019-08-30, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Ndella Jack, 18, sköts till döds i lägenheten https://www.aftonbladet.se/a/y3bMVa
Trams-pappan undrar vad polisen gör , när hans egen svärsonen är grovt kriminell och själv upphovet till dödsskotten. Orsaks- och verkanstänket firar inga triumfer där, inte.
Citera
2019-08-30, 12:49
Medlem
Har läst hela tråden. Om jag minns rätt så var föräldrarna mot att de skulle gifta sig. Men som vi vet så är 18åringar inte så lätta att tala till rätta. Hon visste bäst. Stackars tjej.
Citera
2019-08-30, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducey10
30 skott på 3 sekunder kan stämma för en ak47a.
Om inte minnet sviker helt från lumpen så tömde en AK5 magasinet på 2.7 sekunder vid automateld.

Hur många kulor är det i magasinet på 5:an? Själv hade jag AK4, och den hade bara 20 st patroner i magasinet.
Citera
2019-08-30, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rake1234
Har läst hela tråden. Om jag minns rätt så var föräldrarna mot att de skulle gifta sig. Men som vi vet så är 18åringar inte så lätta att tala till rätta. Hon visste bäst. Stackars tjej.

Jaså var de? Det har jag inte sett någonstanns i tråden?
Citera
2019-08-30, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Finns det någon här som kan intyga, som kände denna flicka, att hon verkligen gift sig med en så mycket äldre man? 🤔 Låter konstigt! Om han nu är så kriminell som det beskrivs här, kan ni då förklara varför hon ville vara med honom och vad hennes familj tyckte om detta?

Familjen var emot det men hon gifte sig ändå
Citera
2019-08-30, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Hur många kulor är det i magasinet på 5:an? Själv hade jag AK4, och den hade bara 20 st patroner i magasinet.
30
Citera
2019-08-30, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Är du säker på att en del av det inte vara eko mellan husen. Varje knall genererade minst ett eko och sedan kanske ett svagare sekundäreko som kan uppfattas som att skotten kom väldigt tätt.

Även fast det ekar vilket det också gjorde så hör man skillnaden mellan punkt o automateld. Och detta va automateld helt säkert. Tre skurar med väldigt knappa avbrott, sammanlagt högst fem sek.

Lyssna en bit in i videon så hör du skillnaden
https://youtu.be/MjhGdq9ser0
Citera
2019-08-30, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Hon var prostituerad under högstadiet iallafall, det vet jag till 100%.

Hemska fantasier skulle jag tycka, kan tänka mig så fort en tjej haft sex (utanför äktenskap) blir hon i vissa mäns ögon ”en hora” och dömd.
Minns högstadiet och hur vissa tjejer kallades kors och tvärs ”hora”, men det var de inte.
Stackare, tjejen gifter sig, och det slutar med att hon blir mördad.
Citera
2019-08-30, 13:09
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Jo det kan dom!!! Kommunen köpte upp när området var nytt, en lägenhet i varje port i en hel länga alltid till vänster i bottenvåningen. Antagligen i många flera längor kanske alla i hela området. Hundratals bostadsrättslägenheter ägs av kommunen och de hyrs ut till socialfall och invandrare. Kostade inte mycket i slutet 60-tal kanske 5000 i insats enkelt för kommunen när de kund villkora för likaledes sossedominerade HSB att de var tvungen att sälja till kommunen.

Inte bara i denna sossestyrda kommun utan antagligen i alla sossestyrda kommuner i Stockholms län.

Man behöver inte vara aningslös och monumentalt dum bara för att man är vänster.

En bostadsrättsförening behöver inte tillåta uthyrning i andra hand. Det spelar ingen roll vilen kommun du bor i så är det. Säger styrelsen nej till uthyrning i sndra hand och det sker ändå så blir innehavaren avhyst. Föreningen kan sälja bostaden till vilket pris som helst. Detta har hänt förr
Citera
2019-08-30, 13:14
Medlem
Citat:
Jo det kan dom!!! Kommunen köpte upp när området var nytt, en lägenhet i varje port i en hel länga alltid till vänster i bottenvåningen. Antagligen i många flera längor kanske alla i hela området. Hundratals bostadsrättslägenheter ägs av kommunen och de hyrs ut till socialfall och invandrare. Kostade inte mycket i slutet 60-tal kanske 5000 i insats enkelt för kommunen när de kund villkora för likaledes sossedominerade HSB att de var tvungen att sälja till kommunen.

Inte bara i denna sossestyrda kommun utan antagligen i alla sossestyrda kommuner i Stockholms län.

Man behöver inte vara aningslös och monumentalt dum bara för att man är vänster.

Vad har detta med saken att göra? Den aktuella fastigheten tillhör ingen bostadsrättsförening utan detta är hyresrätter, o det är Stockholmshem som är värd
Citera
2019-08-30, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coche
Hemska fantasier skulle jag tycka, kan tänka mig så fort en tjej haft sex (utanför äktenskap) blir hon i vissa mäns ögon ”en hora” och dömd.
Minns högstadiet och hur vissa tjejer kallades kors och tvärs ”hora”, men det var de inte.
Stackare, tjejen gifter sig, och det slutar med att hon blir mördad.

Alla tjejer får väl höra det i dag. Sedan kan ju en del hora lite för att få gåvor kläder, kanske pengar från någon sugar daddy utan att de tycker det är så farligt. Att fullständigt gå på sporten är något helt annat, tycker i varje fall jag.
Citera
2019-08-30, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Trams-pappan undrar vad polisen gör , när hans egen svärsonen är grovt kriminell och själv upphovet till dödsskotten. Orsaks- och verkanstänket firar inga triumfer där, inte.

Jag kan förstå pappan. Ta det här med den mördade mamman/läkaren. När polisen satsar med kraft tag, då går det riktigt fort att ”lösa” de här brotten. Frågan är varför man i de flesta fall, inte agerar lika kraftfullt och åren går?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in