2019-08-30, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlig2019
Vittne här som är trött på alla fantasier om "3 till 10 skott".
Jag vet inte exakt, men vi kan nog utgå att omkring 30 skott avlossades. Synligt låg det fler än 20 hylsor utanför, resterande troligtvis i buskagen och kanske även några flög in i lägenheten. Med viss sannolikhet trycktes pipan in genom fönstret när man pepprade.
Ex. en AK-47 tömmer magasinet (30 skott) på ca 3 sekunder i full-auto, vilket jag tror alla är överrens om att den var inställd på.
Det är allt jag är redo att dela med mig utav.
Tack och hej då.

Det är inga fantasier. Jag kan dock inte tala utifrån erfarenheter av vapen då jag inte har några.
Citera
2019-08-30, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibuskus
Rättelse: *.../är man en kriminell person.../

Sist jag kollade är det inte bara svarta kriminella personer som skjuts. Gå och lalla någon annanstans om du inte avser skriva om fallet som tråden gäller.

Det har jag inte heller skrivit. Läs igen om det är så svårt att förstå text. Hon sköts inte utan anledning. Ingenting händer om det saknas anledning. Orsaken i detta fall är att hon rört sig i kriminella kretsar. Och rör det ingalunda snatteri av slickepottar. Och därför har hon blivit utsatt för våld. Vill man undvika bli skjuten skall man hålla sig borta från miljöer och människor som lever i dessa miljöer. Är det tydligt nog för dig eller skall du dumargumentera lite till bara för att du kan?
Citera
2019-08-30, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlig2019
Vittne här som är trött på alla fantasier om "3 till 10 skott".

Lite samma här. Bor på gården i fråga, högst upp i samma länga som lägenheten det sköts mot.
Nog för att det ekar en hel del på gården, men att enskilda skott skulle skapa flertalet, så pass tydliga ekon är helt enkelt inte rimligt inom den tidsperiod som detta varade.

Trodde initialt (nyvaken) att någon dragit av ett band av smällare.. det tror man inte av enskilda skott.
Citera
2019-08-30, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Möjligen! Tror dock de skulle väntat ut personen. Enligt uppgift har det hängt täcken för fönstren. Detta kommer eskalera troligen vet måltavlan vilka som gjort detta.

Kom att tänka på att i min kommun är det i hyreslägenheterna i bottenvåningen som knarkarna får bo i. Och när kommunen köpt bostadsrätter till sitt socialklientel så har det varit på bottenvåningen. Vem fan vågar ha sovrummet i bottenvåningen efter detta?

Måltavlans tur att skjuta nu om inte de som misslyckades inser att de bara utsatt sig själv för stor risk genom att misslyckas. Då kommer de att försöka igen så fort tillfälle ges. Snabb hämnd förekommer ofta i sådan här lägen. Vi kan räkna dagarna till nästa skjutning.
Citera
2019-08-30, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibuskus
Det är inga fantasier. Jag kan dock inte tala utifrån erfarenheter av vapen då jag inte har några.

30 skott på 3 sekunder kan stämma för en ak47a.
Om inte minnet sviker helt från lumpen så tömde en AK5 magasinet på 2.7 sekunder vid automateld.
Citera
2019-08-30, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
"Hur hon ser ut" Förstår inte riktigt vad du menar med det? Vad har du för källa till att hon var prostituerad? Flickan gick på gymnasiet, nyligen myndig., nyss ett barn.
Hon var prostituerad under högstadiet iallafall, det vet jag till 100%.
Citera
2019-08-30, 12:25
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Kom att tänka på att i min kommun är det i hyreslägenheterna i bottenvåningen som knarkarna får bo i. Och när kommunen köpt bostadsrätter till sitt socialklientel så har det varit på bottenvåningen. Vem fan vågar ha sovrummet i bottenvåningen efter detta?

Måltavlans tur att skjuta nu om inte de som misslyckades inser att de bara utsatt sig själv för stor risk genom att misslyckas. Då kommer de att försöka igen så fort tillfälle ges. Snabb hämnd förekommer ofta i sådan här lägen. Vi kan räkna dagarna till nästa skjutning.

Fake news.

Kommuner kan inte välja att köpa i bottenvåning om det inte just är en lägenhet till försäljning just där.

Det är inget som säger att en bostadsrättsförening måste sälja till en kommun. Om de gör det så är det inte säkert att föreningen tillåter uthyrning i andra hand.

Om man till trots köper något i markplan har det mer att göra att i markplan är det billigaste månadsavgifter och billigast köpeskilling pga störst inbrottsrisk.

Att det sköts in genom fönster i markplan här är en ren tillfällighet att hon blev skjuten är även det en tillfällighet.

Hade fönstret inte varit täckt av filtar eller täcken utan skytten haft fri sikt och sett henne så hade hon inte blivit skjuten med all säkerhet. Hade de befunnit sig i våningen ovanför så hade skotten riktats dit.
Citera
2019-08-30, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Hon var prostituerad under högstadiet iallafall, det vet jag till 100%.

Då undrar jag vad fan föräldrar och soc gjorde för få henne på rätt köl!! Det här stämmer inte med intrycket som ges m a a att hon i barnaår var fotbollsspelare! Vad hände och när?

Eller är det så att vissa här har dålig kvinnosyn och vill sprida dåligt rykte om BO?
Senast redigerad av DEF1 2019-08-30 kl. 12:58.
Citera
2019-08-30, 12:31
Medlem
Ndella Jack, 18, sköts till döds i lägenheten https://www.aftonbladet.se/a/y3bMVa
Citera
2019-08-30, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Fake news.

Kommuner kan inte välja att köpa i bottenvåning om det inte just är en lägenhet till försäljning just där.
Det är inget som säger att en bostadsrättsförening måste sälja till en kommun. Om de gör det så är det inte säkert att föreningen tillåter uthyrning i andra hand.
Om man till trots köper något i markplan har det mer att göra att i markplan är det billigaste månadsavgifter och billigast köpeskilling pga störst inbrottsrisk.
Att det sköts in genom fönster i markplan här är en ren tillfällighet att hon blev skjuten är även det en tillfällighet.
Hade fönstret inte varit täckt av filtar eller täcken utan skytten haft fri sikt och sett henne så hade hon inte blivit skjuten med all säkerhet. Hade de befunnit sig i våningen ovanför så hade skotten riktats dit.

Jo det kan dom!!! Kommunen köpte upp när området var nytt, en lägenhet i varje port i en hel länga alltid till vänster i bottenvåningen. Antagligen i många flera längor kanske alla i hela området. Hundratals bostadsrättslägenheter ägs av kommunen och de hyrs ut till socialfall och invandrare. Kostade inte mycket i slutet 60-tal kanske 5000 i insats enkelt för kommunen när de kund villkora för likaledes sossedominerade HSB att de var tvungen att sälja till kommunen.

Inte bara i denna sossestyrda kommun utan antagligen i alla sossestyrda kommuner i Stockholms län.

Man behöver inte vara aningslös och monumentalt dum bara för att man är vänster.
Senast redigerad av 314Pi 2019-08-30 kl. 12:37.
Citera
2019-08-30, 12:39
Avslutad
Finns det någon här som kan intyga, som kände denna flicka, att hon verkligen gift sig med en så mycket äldre man? 🤔 Låter konstigt! Om han nu är så kriminell som det beskrivs här, kan ni då förklara varför hon ville vara med honom och vad hennes familj tyckte om detta?
Citera
2019-08-30, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Finns det någon här som kan intyga, som kände denna flicka, att hon verkligen gift sig med en så mycket äldre man? 🤔 Låter konstigt! Om han nu är så kriminell som det beskrivs här, kan ni då förklara varför hon ville vara med honom och vad hennes familj tyckte om detta?
Men snälla, är du född igår? MÅNGA kvinnor/tjejer går igång på bad guys..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in