2019-08-30, 11:46
Medlem
15minFames avatar
Jag har sett flera avsnitt av diverse bantningsprogram så som 600 pound life och Revenge body. Väldigt många av dessa deltagare har haft djupa trauman som gjort att de sökt tröst i mat. Andra väljer alkohol, droger eller skära sig etc. Men bara de som väljer mat blir mobbade så här.
Så när jag ser riktigt tjocka människor så undrar jag vad som hänt i deras liv som gör att de äter sina känslor.

Sen läser jag mycket om mat och hur mycket skit vi äter även när man äter nyttigt så som besprutning, gmo, förädling, E-nummer osv samt alla gifter runt omkring oss. Läste nyligen att vi får i oss ett kreditkort av microplaster via vatten varje vecka. Inte undra på att folk blir sjuka, utvecklar en massa allergier och får diverse rubbningar för att inte tala om att var 3e får cancer. Om 30 år kommer varannan få cancer.

Men jag gissar att sånt här faller på döva öron för såna som ts.
Citera
2019-08-30, 12:16
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Jag fattar inte hur mulliga, tjocka och direkt feta människor kan sitta och klaga över att inte andra normala eller sunda människor finner dom attraktiva.
Jag kan absolut acceptera en kvinna som har krokig näsa, tätt mellan ögonen, sora öron eller andra små egenheter men inte en tjock kvinna.
Samma antar jag gäller de flesta sunda välbehållna kvinnor, dom attraheras inte av småfeta slöa män som bara sitter och gnäller. Det finns faktiskt inget mer oattraktivt en gnälliga oambitiösa negativa människor.

Vad är det som gör att dessa osunda, gnälliga, feta negativa människor hela tiden skyller på andra och samhället? Fattar dom inte bättre eller är dom i princip osedvanligt korkade som inte förstår att det bara är att träna och skaffa sig en sund livsstil?

Det är ju inte alla tjockisar som klagar på det viset.

Jag var pinnsmal fram till... 28-29 någonstans, sedan dess har det gått utför, men det beror på långa arbetsdagar, stress, dålig kosthållning (mycket snabbmat) och mycket lite fysisk aktivitet. Jag är väl medveten om vad det beror på, och vems fel det är att jag inte längre är särskilt attraktiv utseendemässigt. Inte gnäller jag på det, och inte förutsätter jag att 10-poängare till tjejer ska finna mig attraktiv heller.
Citera
2019-08-30, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Detta kan appliceras på alla människor.

Fetton - sluta gnälla om hur ni ser ut, gör något åt saken. Enkelt med motivation.

Arbetslösa- sluta gnälla, fixa ett jobb, så jävla svårt är det inte om man lägger manken till.

Fattlappar - lär dig aktier eller annat där du kan göra pengar, så jävla svårt är det inte.

Incels (singlar) - är du något av ovanstående, följ tipsen. Sen, det finns säkert fulare, dummare och mer idiotiska människor än just du som har lyckats att fixa ett förhållande, så jävla svårt är det inte.

Svenskarna är det mest självuppfyllande folket i världen, det finns möjligheter att göra nästan vad man vill, men nej istället ska det gnälla på allt och alla och det är aldrig ens eget fel, veka fittor.

Lättare och banta fet, än skaffa jobb. Slippa fettet; äta gröt, linsor och grönsaker i 3 månader, och få mer pengar på plånboken. Skaffa jobb utan en gymnasial utbildning, nästan omöjligt, då alla skit jobben är upptagen av 'rocket scientists' i 'snabbspåren' till svensk arbetsmarknaden. Glömmas ska inte alla illegala invandrare, som jobbar för överlevande.
Du verkar inte vara insatt i verkligheten, hur fan tror du, att folk som går på bidrag ska köpa aktier? Som längst ner i samhället, har du ingen integritet, kommunen kollar alla rörelser som händer på din konto, vill man ha privat liv, får man inte ha pengar på banken.
Citera
2019-08-30, 12:40
Medlem
Trasigatrosors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame

Men jag gissar att sånt här faller på döva öron för såna som ts.

De som du pratar om är marginellt få. Dessutom så tar man inte med solskenshistorier i TV. Det säljer inte. Ond bråd död däremot.

Ts pratar om de som är 150 pounds. Och därikring.
Citera
2019-08-30, 12:45
Medlem
Jo jag förstår vad du menar. Men den vackraste kvinna jag sett var mullig och hon hade ett vackert ansikte. Men såklart några kilon kan alltid försvinna..... Tätt mellan ögonen som marco jaric kanske inte så fint... Men ögonen långt ifrån varandra som en aileen är inte heller snyggt. Lagomt är bäst. Krokiga näsor är inte heller så snyggt men ibland kan det vara klädsamt på vissa människor.
Citera
2019-08-30, 12:47
Medlem
Stora öron är snyggt!!! Jag har i konstiga ideal men tycker stora öron är charmigt på kvinnor. Små öron gör att folk känns luriga.. Utstående är inte så snyggt kanske men litegranna går bra.
Citera
2019-08-30, 13:06
Medlem
Mojokiis avatar
Det är logiskt för dem att leva efter sådana utgångspunkter. Det nämligen inte så att alla känner som du gör. Jag dras också generellt mer till mer vältränade personer, men när jag väl träffar nån som jag finner attraktiv så kan dessa vara av lite olika storlek. De flesta har möjligheten till att dejta även utan att bli vältränat "perfekt" folk. Sen får folk som är direkt tjocka gärna träna och äta sundare oavsett förstås.
Citera
2019-08-30, 13:37
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Fokus är lite fel här, gnälliga oambitiösa negativa människor är oattraktiva ja men tjocka människor är ju inte automatiskt det. Sen är jag mer ytlig än du och bryr mig om ansiktet medans kroppen kan vara tjock för det kan man ju göra något åt.
Citera
2019-08-30, 13:54
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Inte så att mulliga kvinnor måste vara oattraktiva. Jag har legat med flera och de skulle knappast anses som fula. Sen kan man debattera vad en mullig kvinna är. Om man som man inte får upp den till dessa typer så har man något fel på ballen eller testonivån.

https://ungdomar.se/img/archive/files/75/12/fa_1a04534c84f1df942391221c456e9eb3.jpg
http://www.stylesearch.se/storage/albums/b822bb8a-642c-4b10-8f1a-6bb7b656a3d3big.jpg
https://www.venca.com/i/1009588/m/women-s-printed-bikini-for-big-sizes-with-bandeau-bra-and-high-waisted-pants-blue-ink-printed.jpg
http://picture-cdn.wheretoget.it/yx5tdc-i.jpg
https://www.evasunderklader.se/plus-size/sexiga-underklaeder/babydoll-sexigt-skira-kupor-plus-size/
Citera
2019-08-30, 14:48
Medlem
Jag sällar mig till de andra i tråden och undrar var TS hör detta klagande.
Citera
2019-08-30, 15:45
Medlem
enlightenmentbeds avatar
In 2016, more than 1.9 billion adults aged 18 years and older were overweight. Of these over 650 million adults were obese.

GG
Citera
2019-08-30, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Jag fattar inte hur mulliga, tjocka och direkt feta människor kan sitta och klaga över att inte andra normala eller sunda människor finner dom attraktiva.
Jag kan absolut acceptera en kvinna som har krokig näsa, tätt mellan ögonen, sora öron eller andra små egenheter men inte en tjock kvinna.
Samma antar jag gäller de flesta sunda välbehållna kvinnor, dom attraheras inte av småfeta slöa män som bara sitter och gnäller. Det finns faktiskt inget mer oattraktivt en gnälliga oambitiösa negativa människor.

Vad är det som gör att dessa osunda, gnälliga, feta negativa människor hela tiden skyller på andra och samhället? Fattar dom inte bättre eller är dom i princip osedvanligt korkade som inte förstår att det bara är att träna och skaffa sig en sund livsstil?
Har känt några av den sorten och oftast går deras fetma hand i hand med att varken städa eller fixa till i hemmet heller. De är helt enkelt lata och oerhört slarviga människor. Den typen förändras inte, det handlar om omoral och omoral sitter i själen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in