2019-08-30, 10:36
Medlem
Letrangeres avatar
Jag fattar inte hur mulliga, tjocka och direkt feta människor kan sitta och klaga över att inte andra normala eller sunda människor finner dom attraktiva.
Jag kan absolut acceptera en kvinna som har krokig näsa, tätt mellan ögonen, sora öron eller andra små egenheter men inte en tjock kvinna.
Samma antar jag gäller de flesta sunda välbehållna kvinnor, dom attraheras inte av småfeta slöa män som bara sitter och gnäller. Det finns faktiskt inget mer oattraktivt en gnälliga oambitiösa negativa människor.

Vad är det som gör att dessa osunda, gnälliga, feta negativa människor hela tiden skyller på andra och samhället? Fattar dom inte bättre eller är dom i princip osedvanligt korkade som inte förstår att det bara är att träna och skaffa sig en sund livsstil?
Citera
2019-08-30, 10:38
Medlem
Etta.Places avatar
Kan du ge några konkreta exempel?

Hur känner du kring att detta forumet är fullt med misslyckade killar som är kränkta över att tjejer inte är attraherade av dem? Gäller samma sak där eller är det mer rimligt att känna sig kränkt över att det är oattraktivt att vara socialt inkompetent?
Citera
2019-08-30, 10:41
Medlem
KalleAnkasRovhals avatar
Kan inget annat än att hålla med! Jag menar vafan jag har sett dessa vidriga fetton gå och ragga på män som är atlet/modell typen. Vafan tänker dem med? Efterblivet för helvete. Ungefär som om random fettosnubbe hade gått på och ragga på random modellbrud på krogen och förvänta sig ett ligg!
Ni fettsäckar till brudar som kommer att skriva här vill jag bara säga till er att ni är ohälsosamma, vidriga sminkade grisar. Sluta tryck i er en massa onyttig skit och ta bara på er för fan.
Öppna portarna till Auschwitz igen. Och släng in alla fetton där så dem går ner i vikt.
Citera
Medlem
GormDenGamles avatar
Tror snarare att det är du som är korkad som ser ner på människor.
Och varför bryr du dig om hur andra ser ut?
Ofta när man gör de, har man inte det bra med sig själv.
Citera
Medlem
Cannibalizations avatar
Har du några exempel på dessa som klagar? Har för mig att en eller annan kändis har, i kroppsaktivistisk anda, har förespråkat att överviktiga ska kunna behålla sin storlek och accepteras ändå. Vilket är helt okej såklart, men det går gärna till överdrift.
Citera
2019-08-30, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Jag fattar inte hur mulliga, tjocka och direkt feta människor kan sitta och klaga över att inte andra normala eller sunda människor finner dom attraktiva.
Jag kan absolut acceptera en kvinna som har krokig näsa, tätt mellan ögonen, sora öron eller andra små egenheter men inte en tjock kvinna.
Samma antar jag gäller de flesta sunda välbehållna kvinnor, dom attraheras inte av småfeta slöa män som bara sitter och gnäller. Det finns faktiskt inget mer oattraktivt en gnälliga oambitiösa negativa människor.

Vad är det som gör att dessa osunda, gnälliga, feta negativa människor hela tiden skyller på andra och samhället? Fattar dom inte bättre eller är dom i princip osedvanligt korkade som inte förstår att det bara är att träna och skaffa sig en sund livsstil?
De kanske inte mår bra?
Citera
2019-08-30, 11:06
Medlem
Trasigatrosors avatar
Tjockisar legitimerar sin usla disciplin med "trivs som jag är" nöjd som jag är. Men redan där är det fel. För ingen är tjock i sin grundform, det är ngt man blir.

Men fetma är en sjukdom. Det märks inte förrän man kommer upp i åldern 40-45+ hur övervikt egentligen påverkar kroppens organ.

Då är jag rätt säker på att "de nöjda" både skäms och har ytterst svårt att legitimera sin övervikt.

Människan är jägare inte soffpotatis
Citera
2019-08-30, 11:16
Medlem
Pluppiplupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere

Snälla, säg att du bara trollar och söker efter arga reaktioner att skratta åt.

Om inte, så bör du sluta att fokusera på hur andra ser ut och fokusera på dig själv istället. Sådant som du skriver om hör till tonåren och inte en vuxen människas sätt att leva, om man nu inte är en psykopat eller liknande

Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Kan du ge några konkreta exempel?

Hur känner du kring att detta forumet är fullt med misslyckade killar som är kränkta över att tjejer inte är attraherade av dem? Gäller samma sak där eller är det mer rimligt att känna sig kränkt över att det är oattraktivt att vara socialt inkompetent?

Det fetade.

Du menar på samma sätt som sociala medier och svensk så kallad media är sprängfyllda med misslyckade kvinnor som tar ut sin bitterhet på vita män som inte finner dessa attraktiva?

För det är minst sagt lika patetiskt.

Skillnaden är väl att kvinnornas bitterhet legitimeras och kallas för "feminism".
Citera
2019-08-30, 11:18
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppiplupp

Det fetade.

Du menar på samma sätt som sociala medier och svensk så kallad media är sprängfyllda med misslyckade kvinnor som tar ut sin bitterhet på vita män som inte finner dessa attraktiva?

För det är minst sagt lika patetiskt.

Skillnaden är väl att kvinnornas bitterhet legitimeras och kallas för "feminism".

Kan du ge konkreta exempel? Alltså där kvinnorna är arga för att män inte finner dem attraktiva och pratar om olika saker männen borde utsättas för som straff för att de inte finner dessa kvinnor attraktiva?

Påstår inte att detta inte förekommer då jag inte följer media allt för mycket, men jag kan inte dra mig till minnes att jag någonsin stött på detta så det vore intressant att titta på några exempel.
Citera
2019-08-30, 11:22
Medlem
Hamsterbolls avatar
Vad spelar det för roll hur andra ser ut så länge du är nöjd med dig själv och din partner? Och så länge din partner är nöjd med sig själv och dig?

Jag är vältränad och smal men min man börjar få lite mage nu på äldre dagar. I mina ögon är han ändå den sexigaste och vackraste mannen jag vet. Men han klagar i och för sig inte. Han njuter av den goda maten jag lagar.

Lev livet och njut istället för att irritera dig på andra människors utseende.
Citera
2019-08-30, 11:31
Medlem
Diamant-vibbars avatar
Fetisar kan vara riktigt coola och mysiga om de har stil. Tänk dig en 200-kilos snubbe i kritstrecksrandig kostym. Ibland är de också förvånandsvärt kvicka i rörelserna. Ett annat exempel är Sumobrottare. Inte många som gnäller på dem.
Citera
2019-08-30, 11:44
Medlem
X-fronts avatar
Detta kan appliceras på alla människor.

Fetton - sluta gnälla om hur ni ser ut, gör något åt saken. Enkelt med motivation.

Arbetslösa- sluta gnälla, fixa ett jobb, så jävla svårt är det inte om man lägger manken till.

Fattlappar - lär dig aktier eller annat där du kan göra pengar, så jävla svårt är det inte.

Incels (singlar) - är du något av ovanstående, följ tipsen. Sen, det finns säkert fulare, dummare och mer idiotiska människor än just du som har lyckats att fixa ett förhållande, så jävla svårt är det inte.

Svenskarna är det mest självuppfyllande folket i världen, det finns möjligheter att göra nästan vad man vill, men nej istället ska det gnälla på allt och alla och det är aldrig ens eget fel, veka fittor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in