2019-08-30, 12:06
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolitabonita
JGs Facebook är inte nedsläckt! Däremot var det en länk förut som inte fungerade. Han har dock under förmiddagen rensat sin sida och tagit bort inlägg från de senaste månaderna. Fanns i morse inlägg och bilder från någon utflykt där han checkade in på Sörbybacken om jag inte minns fel, men den är borta nu.

JG kanske rensar sitt geokonto snart också?

En notering är att han och SD fotades på ett event i somras, där de ses sitta tillsammans på tu man hand. Detta event ägde rum strax innan SD och HD åkte till Island. Det skulle vara intressant att veta vad de pratade om. Av någon anledning har JG aldrig loggat sitt deltagande på detta event.

Citera
2019-08-30, 12:06
Medlem
Honan6s avatar
Undrar vad Sveriges Radio pysslade med tidigare idag kl 8.59
De påstod att SD hade släppts!!!

"Mordmisstänkt släpps"
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=159&grupp=26202&artikel=7 290121

Nästa händelse kl 9.30
Misstänkt begärs häktad
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=159&grupp=26202&artikel=7 290104
Citera
2019-08-30, 12:07
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men ingen synlig aktivitet på de bådas geocachekonton under hela veckan innan de greps...mycket otypiskt dessa två maniska cachare, tycker jag...

Kanske också grävt i JGs trädgårdsland? Man får hoppas att polisen noga undersökt parets föräldrars och vänners stugor mm så långt man haft laglig rätt.

Det som oroar mig med bevisning är hur mycket Team Davidsson kunnat resa runt direkt efter mordet. Dels utlandsresor och land och rike runt, dels SDs tillgång till hus han besiktat via jobbet och dels HDs möjliga tillgång till tvätten på sjukhuset. Hur effektivt kan span på SD ha hindrat SD och HD att inte göra sig av med viktigt bevismaterial?
Citera
2019-08-30, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det som talar mot att hon har koll är att dom griper HD för samma gärning, först dagen efter.
Skulle dom vara säkra på att båda i samförstånd gjort det, skulle båda gripas samtidigt?!
Skulle kännas stabilare om ena greps för anstiftan/medhjälp/skyddande eller liknande.

Jag tror det var ett medvetet drag att inte gripa båda samtidigt, det gav polisen chansen att få ytterligare bevis på inblandning genom att studera hennes förehavanden efter vetskapen om att SD blivit anhållen. Alternativt att något i samband med SDs gripande föranledde gripandet av HD.
Citera
2019-08-30, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Polis griper och kvarhålla en GM en viss tid, sen måste en åklagare besluta om häktningsskäl föreligger. Åklagaren skall inom 3 dygn lämna en framställan till TR om att häkta den misstänkta på sannolika eller skäligen skäl. TR tar sen det beslutet.

I första läger med SD så ville åklagaren ha sannolika direkt hos TR, men det uppfyllde bara skäligen (häktad en vecka).
Sen måste bevisen uppnå sannolik, vilket det inte gjorde enligt TR i SD:s fall.

Nu är SD👤 misstänkt för mordet på Lena Wesström på SANNOLIKA skäl

Du kan räkna med tre nya bevis mot SD som är väldigt starka i detta fallet
Citera
2019-08-30, 12:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Däremot har han väl ganska nyligen gjort sitt Twitter privat om jag inte misstagit mig.

Japp det har han :-)
Gillar väl inte all trafik här från oss Dödsknarkarnazister (gammalt utryck för medlem på flashback)
Citera
2019-08-30, 12:10
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Intressant men varför är det isåfall i dagsläget sannolika skäl på SD och bara skäliga på HD?

Dom måste ha nåt saftigt på SD väl?
Det talar emot min tes det är jag medveten om.
Citera
2019-08-30, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

"Mordmisstänkt släpps"
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=159&grupp=26202&artikel=7 290121

Nästa händelse kl 9.30
Misstänkt begärs häktad
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=159&grupp=26202&artikel=7 290104

Ja jisses! Förmodligen hade de två färdigskrivna artiklar förberedda och någon råkade välja fel fil. (Konstigt att den första inte blivit borttagen dock.)
Citera
2019-08-30, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Kanske också grävt i JGs trädgårdsland? Man får hoppas att polisen noga undersökt parets föräldrars och vänners stugor mm så långt man haft laglig rätt.

Det som oroar mig med bevisning är hur mycket Team Davidsson kunnat resa runt direkt efter mordet. Dels utlandsresor och land och rike runt, dels SDs tillgång till hus han besiktat via jobbet och dels HDs möjliga tillgång till tvätten på sjukhuset. Hur effektivt kan span på SD ha hindrat SD och HD att inte göra sig av med viktigt bevismaterial?

japp de tankarna har slagit mig också. Kan polisen ha (varit tvungen) kalkylerat dessa risker och köpt dem s a s i förhållande till det de redan haft på dem, eller väntat på misstag i samband med dessa förehavanden?

Gräva på landet känns väldigt suspekt i detta läge, varför ens tala om det? Åsså har vi den där sjukskrivningen efter mordet (2 v) som enligt känd uppgift bara JG verkar ha haft? Och varför med tanke på att han vänt ryggen mot Lena sista året innan.
Citera
2019-08-30, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Ja jisses! Förmodligen hade de två färdigskrivna artiklar förberedda och någon råkade välja fel fil. (Konstigt att den första inte blivit borttagen dock.)

Så borde det vara.
Citera
2019-08-30, 12:13
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolitabonita
Både SD och HD var på något cachingevent i Gävle i helgen, men de kanske inte hann logga något?

De hann uppenbarligen fångas på bild.

Citera
2019-08-30, 12:15
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

"Mordmisstänkt släpps"

Nästa händelse kl 9.30
Misstänkt begärs häktad

Illavarslande minst sagt. SR borde i det närmaste gå ut med en dementi och föklara ev misstag eller varför man lämnar ut denna uppgift!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in