2019-08-30, 09:15
Medlem
Ett av problemen med de lättkränkta är ju att de belastar samhällets funktioner i onödan. Detta kostar pengar. Vårt samhälle blir inte effektivare av dessa. Vi alla förlorar i slutändan. Men den lättkränkta har vunnit sin heder vilket är viktigare för hen än att samhället fungerar effektivt för oss alla - inklusive den lättkränkte. Denna samhällssyn, där en enskilds heder är viktigast, bygger inte ett välfärdssamhälle.

Samhällsstruktur med hedersvärdering har testats i stor skala. Se mellanöstern. Bedöm själv om det går bra.
Citera
2019-08-30, 09:26
Medlem
NW175s avatar
Hur ska han kommunicera med de som kommer in i receptionen och inte kan teckenspråk? Ja just det, lösningen kunde vara att de andra tre som jobbar där fick ändrade arbetsuppgifter och alltid tog de bitarna för att han inte klarar av att vara ensam på plats.

Det är en sak att han får hjälpmedel, en helt annan att omorganisera hela avdelningen och ändra på hur alla andra ska jobba.
Citera
2019-08-30, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Går aldeles utmärkt för döva som har livserfarenhet, det kallas att läsa på läpparna.

...och sedan besvarar han med teckenspråk?
Vet du hur många som kan förstå detta?
Citera
2019-08-30, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5ever
Nu har ju Swedavia en värdegrund så de kanske skjuter sig lite i foten här.

De har ju själva skrivit att de arbetar för att underlätta för handikappade att kunna arbeta hos dem. Så nu bryter de mot sin egen värdegrund.

Ja visst är det fruktansvärt. Karolinska har sedan länge anställt blinda hjärnkirurger och Stockholms stad anpassat arbetsplatsen för hjärndöda politiker utan ekonomisk kompetens. Det är därför vården är så kostnadseffektiv och väl fungerande där.
Citera
2019-08-30, 09:53
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella

Nu kanske han förvisso kan tala, inget är sagt om att han skulle vara stum. Men vanligtvis har ju döva svårt att tala på ett felfritt och för alla fullt förståeligt vis, så ja, det skulle sannolikt bli ohållbart att ha honom som en snabb och effektiv receptionist när det gäller talet.

Dock rörde sig detta inte om en privat arbetsgivare utan Landstinget, (fullskitat med känslomänniskor med rätt värdegrund) så att vara både invandrare med genuint bra bakgrund och ha ett handikapp och dessutom varit duktig på att trumpeta ut det hela till MSM, då kommer nog det hela att resultera i ett beviljat skadestånd på 100 000kr för den ”enorma” kränkthet han utsatts för... skattepengar som kunde ha gjort stor nytta inom landstinget...
Citera
2019-08-30, 09:54
Medlem
Tamborinos avatar
Det här är så sinnessjukt, han borde kanske söka ett mera lämpligt jobb.

Påminner om yrkesskolan som tog in en elev på Måleriutbildningen, problemet var att eleven var färgblind!!!!

RÄTT MAN PÅ RÄTT PLATS
Citera
2019-08-30, 10:02
Medlem
Jag tror jag har blivit nekad jobb på åtminstonde 10 intervjuer. Ska jag räkna med jobb jag inte ens fick intervju till så landar det nog på 50-100. I de flesta fall tog de andra sökande, ibland sket de i att svara på mina uppföljningsmail och en gång sa de uttryckligen att "jag inte var stark nog" (syftade på mental styrka). Hur myckey pengar har jag gått miste om genom att inte vända mig till arbetsdomstolen?
Citera
2019-08-30, 10:15
Avstängd
Jisses vilken idioti.

Att låta en stum kvinna arbeta som sångerska framstår som vettigt i jämförelse.
Citera
2019-08-30, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella

En del döva kan faktiskt prata helt normalt, precis som att en del blinda faktiskt kan navigera helt normalt.
Citera
2019-08-30, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
"I platsannonsen står tydligt att ett av kraven för tjänsten är att den sökande behärskar text-, bild- och taltelefoni. Laith Fathulla tänkte att han skulle kunna jobba där ändå med lite anpassning, och att hans erfarenhet skulle väga upp för hans behov."

Sverige är rubbat.

Jävlar vilket dårhus. Att det finns instanser som tar sig an detta ärende är fan ännu värre.

Pinsamt slöseri. Bort med skiten.
Citera
2019-08-30, 12:40
Medlem
Armlös, benlös, makalös

https://www.oppetarkiv.se/video/5023348/armlos-benlos-makalos
Citera
2019-08-30, 13:16
Medlem
Nimars avatar
Jag vill bli lokförare men då kan man inte vara färgblind. Så jag har aldrig fått för mig att söka det jobbet. Måste vara feltänk från min sida? jag borde söka och sen stämma dom för att jag inte uppfyller deras krav?

Det är inte lätt att integrera sig i det nya Sverige, har man ett uns av suntförnuft så är det tokkört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in