2019-08-30, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Så enkelt var det inte eftersom dom delade hobbies och bodde grannar och LW hade problem med detta.
Hoten och trakasserier som SD sägs utsatt LW för tror jag består i gränsdragningar mot LW som hon tagit mycket illa vid sig av.

Varför flyttade HD så nära LW tror du?
Citera
2019-08-30, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Aha...de har säkerligen varit och sökt honom i hemmet mer än en gång. Tror ju knappast han bara geocachat, inga loggar tyder på detta. Hans senaste loggad cache är den 17 aug. HDs senaste loggning 18 aug. Vad har de två varit upptagna med?

Ok! Jag kollar aldrig några loggar, det kan jag tyvärr inte prioritera - är så oerhört tacksam för er som tar er tid att ha koll på sånt så vi andra får ta del av det! Det här är ju verkligen anmärkningsvärt eftersom han/dem knappast haft så många dagars uppehåll tidigare, eller iallafall inte ofta!

Tar cacher slut förresten, finns det ett slut på hobbyn m a o?
Citera
2019-08-30, 11:15
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
De började väl inte med geocaching förrän året efter, dvs 2011?

Okej, då faller den tanken. Kanske bara råkade vara datumet HD blev så aktiv på facebook att hon la in det i profilen.
Citera
2019-08-30, 11:16
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Föreställer mig att LW under lång tid varit mycket påfrestande för paret D samt att mötet den aktuella kvällen avsåg LWs upprördhet över parets (försonings)USA resa. Rollfördelningen är däremot osäker. Ett scenario som kanske kunde förklara det egendomliga i att inte SD kunnat bindas tekniskt vid brottet är att det är HD som skyldig till mordet på Wesström.

Efter kontakt LW vs SD/HD må kväll då LW fått vetskap om USA resan så tar HD resolut på sig uppgiften att möta LW för att visa LW för femtioelfte gången att SD är hennes man. Ett par minuters skrik-tid för att få tyst på LW får en att undra om inte en vältränad man kunnat tysta BO snabbare.

LWs oförmåga att förstå gränser och att inte kunna ta ett nej är jag övertygad gett mördaren motivet till att ta hennes liv.
Hoten och trakasserier som SD sägs utsatt LW för tror jag består i gränsdragningar mot LW.

Du ger dig uppenbarligen inte när det gäller att fortsätta kränka Lena. Jag tror att de flesta här inne är övertygade om att det handlade om Stefans upprördhet över Lenas förestående Norgeresa. Han kunde i enlighet med sin lättkränkta och dominanta natur inte ta ett Nej.
Citera
2019-08-30, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nej det är svårt att förstå hur du menar.

Eftersom uppgiften från folkbokföringen visar att deras legaliserade äktenskap ägde rum den 22 augusti 2008 med LW som vigselförrättare vid detta tillfälle, men att någon av makarna, enligt tråduppgift, på sociala medier satt upp att de vigdes (eller dylik ceremoniell handling) den 14 maj 2010.

Dvs. LW vigde dem ju i så fall innan det.

Tänker om det varit en borgerlig och senare kyrklig vigsel.
LW var antar jag tilldelad/utsedd vigselförrättare av kommun. Borgerlig vigsel och legaliserad detta datum.
Om det varit skilsmässa mellan datumen så antar jag det senare datum skulle finnas i folkbokföringen.
Citera
2019-08-30, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Om en mobil är uppkopplad mot ett specifikt wi-fi så finns den datan lagrad och visas vid en teknisk genomgång av telefonen. Ett exempel där detta var av betydelse är fallet med Abbe Blattelito. Han kunde överbevisas och placeras i offrets lägenhet på grund av att hans telefon kopplat upp på offrets wi-fi.

I detta fallet har det (enligt skribenten MoralensVäktare) visat sig att SD har ett avvikande mönster av sina digitala aktiviteter efter att LW mördades. De här uppgifterna är så klart viktiga för utredarna att gå igenom ordentligt.

Jag är inte jätteinsatt i hur det här med mobildata och tekniska grejer fungerar, så dina andra funderingar kan jag tyvärr inte svara på. Det finns säkert någon i tråden som är mer kunnig inom detta så jag skickar bollen vidare.

Stort tack!

Det fetade: och det bör man ju då kunna se från bägge håll, både via mobilens logg och nätverkets, eller hur? Dvs att om man inte har mobilen att tömma data ur, pga fattas eller förstörd eller dylikt, kan man se spåren via enbart nätverket?

Mycket intressant detta.
Citera
2019-08-30, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men medge att det skulle vara en spännande "twist" i fallet om det är samma lagman för tredje gången:

Tredje gången gillt liksom.

Du menar att hon får chansen å göra ett "hat trick", det vore för jävla
illa om det blir så.
Citera
2019-08-30, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Den enda som är påfrestande här är SD som satt alla i denna soppa! Den som borde dragit en gräns är HD genom att skicka iväg denna otrogna pajas för länge sedan. Då hade antagligen LW levt idag.

Att man vill förödmjuka sig så att vara kvar med en otrogen slebbpelle är så ovärdigt.
Men jag vet att du inte förstår det här alls.

Håller sannerligen med dig här! Att få veta att ens partner varit otrogen i så många år med någon de båda känner/vän, till och med som vigt dem är förstås ett rejält slag i känslobalken och det beklagar jag! Men att förskjuta skulden på endast den ena och framförallt går man väl på den man är närmast, där är ju sveket störst?
Hursom, det har spekulerats i om hon har varit satt under hot själv så vi får väl se. Om det dock står till som andra spekulerar, att HD i själva verket är hjärnan bakom det hela då tycker jag definitivt att hon skulle ha valt en annan väg - bort från SD, och Lena, GC gänget osv, inte för att hon inte har rätt att fortsätta geocacha osv men för sin egen skull om hon inte klarade av det.
Citera
2019-08-30, 11:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenqvist83
Hur ofta är det ens sannolikt att ett sådant till synes "oskyldigt" svenskt vitt par brutalt mördar en i detta fallet; adopterad småbarnmorsa? Om det nu är dessa som pekas ut? Det här låter otroligt osannolikt.

Läs den eminenta sammanställningen av postaren Honan6:

https://www.filedropper.com/processing/filedownload.php?id=mysterymurder-
Citera
2019-08-30, 11:21
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
JGs FB-sida nedsläckt...

Mycket intressant! Kanske har JM rätt (tycker h*n har rätt i mycket) och då kommer vi kanske att se en tredje person gripas?
Citera
2019-08-30, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Mycket intressant! Kanske har JM rätt (tycker h*n har rätt i mycket) och då kommer vi kanske att se en tredje person gripas?

Skulle vara intressant om någon har uppgifter på hur SD, HD och JG jobbat eller inte jobbat senaste tiden.
Citera
2019-08-30, 11:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Så enkelt var det inte eftersom dom delade hobbies och bodde grannar och LW hade problem med detta.
Hoten och trakasserier som SD sägs utsatt LW för tror jag består i gränsdragningar mot LW som hon tagit mycket illa vid sig av.

Ge dig nu. Ditt sätt att ta ett nederlag är inte särskilt klädsamt.
Du gör bara bort dig mer och mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in