Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Absolut! Är det 3st i en bil som kör förbi och skjuter ihjäl en, grips alla för mord. Sen landar det i individuella åtal, eller om 2st sparkar ihjäl en person så kan båda nu dömas för mord.
Jag ser det bara inte framför mig tillvägagångssättet och den händelsekedja som verkar föreligga.
Föreställer mig att LW under lång tid varit mycket påfrestande för paret D samt att mötet den aktuella kvällen avsåg LWs upprördhet över parets (försonings)USA resa. Rollfördelningen är däremot osäker. Ett scenario som kanske kunde förklara det egendomliga i att inte SD kunnat bindas tekniskt vid brottet är att det är HD som skyldig till mordet på Wesström.
Efter kontakt LW vs SD/HD må kväll då LW fått vetskap om USA resan så tar HD resolut på sig uppgiften att möta LW för att visa LW för femtioelfte gången att SD är hennes man. Ett par minuters skrik-tid för att få tyst på LW får en att undra om inte en vältränad man kunnat tysta BO snabbare.
LWs oförmåga att förstå gränser och att inte kunna ta ett nej är jag övertygad gett mördaren motivet till att ta hennes liv.
Hoten och trakasserier som SD sägs utsatt LW för tror jag består i gränsdragningar mot LW.