2019-08-30, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tidigare i tråden var det någon som intygade att HD och MH hade alibi och var avförda som misstänkta.
Jag är dålig på att leta i tråden och kommer inte ihåg vem som påstod detta.
Kommer någon ihåg vem det var och har denna person synts till i tråden de senaste dagarna?
Schazz var det som skrev det. Jag litar inte på hen eftersom det känns som om hen har en privat agenda mot NW, men det kan hända att hen hade rätt. Att HD tidigt fick ett alibi som kanske kunde spräckas senare ?
Citera
2019-08-30, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Lägger ut detta videoklipp som blomvattnare tidigare lagt ut,
från boendet Nova för ensamkommande barn, där Lena tidigare
arbetade. Där får man höra Lenas röst, se henne skratta och prata.

En varm, vacker och levnadsglad kvinna och trebarnsmor, som
någon/ några på ett så bestialiskt och grymt sätt tog sig rätten
att hennes liv för alltid skulle släckas.

Kanske inte alla skribenter som sett klippet.

Tänkte just på att göra detsamma faktiskt, men du hann först.
Ja, den videon berörde mig väldigt mycket. Uff, så sorglig att se. Nog verkade hon vara en levnadsglad tjej, mitt i livet. Det bevittnar hennes instagramkonto. Här är länk till Lenas instagramkonto.
https://www.instagram.com/softpocahontas/
Citera
2019-08-30, 10:20
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Enligt uppgift är hans försvarare IB på semester. Därav frågan.

Så intressant om/vem som träder in istället.
Förstår, rätten kommer inte genomföra en förhandling utan en försvarare. Föm blir det någon från samma byrå såvida inte SD valt någon annan.
Citera
2019-08-30, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nej det är svårt att förstå hur du menar.

Eftersom uppgiften från folkbokföringen visar att deras legaliserade äktenskap ägde rum den 22 augusti 2008 med LW som vigselförrättare vid detta tillfälle, men att någon av makarna, enligt tråduppgift, på sociala medier satt upp att de vigdes (eller dylik ceremoniell handling) den 14 maj 2010.

Dvs. LW vigde dem ju i så fall innan det.

Hahaha .... var helt fokuserad på månad. Nej, då fattar inte jag heller varför HD skulle skrivit så???? Undrar när den dateringen kom dit?
Citera
2019-08-30, 10:21
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenqvist83
Hur ofta är det ens sannolikt att ett sådant till synes "oskyldigt" svenskt vitt par brutalt mördar en i detta fallet; adopterad småbarnmorsa? Om det nu är dessa som pekas ut? Det här låter otroligt osannolikt.
Döms de båda till ansvar för detta skulle jag vilja påstå att det är unikt, kan inte påminna mig om att det inträffat förut.
Citera
2019-08-30, 10:23
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Ni som är mer juridiskt insatta; hur stor chans är det att team Hiding får förhandla med samma rådman i Tingsrätten idag? Minns att det var samma person vid de två första förhandlingarna. Var det en slump eller vill man ha det så?
För att undvika en diskussion om jäv skulle jag tro att det blir två olika.
Citera
2019-08-30, 10:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Här är bra bild på båda.

https://attvaraenaskersundare.se/upplev-sveriges-storsta-skattjakt/
Där tycker jag att SD påminner om Jokern (Jack Nicholson).
Citera
2019-08-30, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tror det var den dag som hon la in själva posten på facebook.
Kan man se det i hennes profil och i så fall hur? Vi kan be ngn som har tillgång till den kanske.
Citera
2019-08-30, 10:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Absolut! Är det 3st i en bil som kör förbi och skjuter ihjäl en, grips alla för mord. Sen landar det i individuella åtal, eller om 2st sparkar ihjäl en person så kan båda nu dömas för mord.

Jag ser det bara inte framför mig tillvägagångssättet och den händelsekedja som verkar föreligga.

Föreställer mig att LW under lång tid varit mycket påfrestande för paret D samt att mötet den aktuella kvällen avsåg LWs upprördhet över parets (försonings)USA resa. Rollfördelningen är däremot osäker. Ett scenario som kanske kunde förklara det egendomliga i att inte SD kunnat bindas tekniskt vid brottet är att det är HD som skyldig till mordet på Wesström.

Efter kontakt LW vs SD/HD må kväll då LW fått vetskap om USA resan så tar HD resolut på sig uppgiften att möta LW för att visa LW för femtioelfte gången att SD är hennes man. Ett par minuters skrik-tid för att få tyst på LW får en att undra om inte en vältränad man kunnat tysta BO snabbare.

LWs oförmåga att förstå gränser och att inte kunna ta ett nej är jag övertygad gett mördaren motivet till att ta hennes liv.
Hoten och trakasserier som SD sägs utsatt LW för tror jag består i gränsdragningar mot LW.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-30 kl. 10:34.
Citera
2019-08-30, 10:26
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Kan inte smälta att hon antagligen låg där i flera dagar i närmaste buskage ifrån hennes bostad innan hon hittades.

Vilka megaklåpare det var som utredde i början!
Springare var väl ansvarig polis.
Kommer hans bok ut eller inte?
Citera
2019-08-30, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag skall berätta följande skrivet här nedan.

Polisen gjorde ett mycket smart ingripande som tog SD tidigt på morgonen och såg till så att HD fick kännedom om detta, därefter av-vaktade man med att gripa HD till dagen efter.

Under tiden som gick, hade polisen full kontroll på HD fram till dess att man grep henne.

Till observandum, flera kriminaltekniska påsar med bland annat föremål togs ut ifrån HD's bostadsrätt, dessa skall vidare för analys.

Till nytt observandum, tills vidare är HD anhållen som skäligen misstänkt för mord och medhjälp till mord, det vill säga, tillsammans med SD, när analysen av föremålen är klara, kan misstanke-graden stärkas ytterligare mot HD, vilket i sin tur återstå att se.

Mvh/ @JokerMannen

Hej å tack JM för att du svarade - även om du inte just svarade på det jag var nyfiken på
I min värld så iscensätter inte polisen ett sådant gripande bara för att "visa sina muskler" utan att det ska finnas fog för ett sådant upplägg/insats -- och det var den anledningen jag var nyfiken på. Eller var det smarta draget just att iscensätta ett "kraftigt" ingripande för att HD skulle "slappna av" alt bli stressad och göra misstag.
Nu står det att han var anhållen i sin frånvaro sedan månd em och det är väl sannolikt därför det blev som det blev, med de risker en frånvaro kan betyda.
Citera
2019-08-30, 10:30
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
För att undvika en diskussion om jäv skulle jag tro att det blir två olika.

Tack, ja det låter rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in