2019-08-30, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popofff
Jag får inte riktigt in det hur man kan vara säker på att man kommer träffa en person genom att skjuta in genom ett övertäckt fönster? Oddsen lär väl ligga ganska.. lågt?
Är det ett stort sovrum också får man väl skjuta lite hejvilt för att ens träffa någon

Nu träffade dom visserligen, fel person men iaf. Men vill man se personen död så finns väl andra tillfällen att skjuta än genom ett fönster helt blint, med 50% chans att målet blir träffat
Hur kunde de ens veta att de befann sig i just sovrummet vid den tiden (om de nu var övertäckt)?
Ja så sant. Det var ju heller ingen stor kroppsyta heller. De måste ju ha kunnat se in.
Citera
2019-08-30, 09:06
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/krim/mordoffrets-syster-hon-hade-sa-mycket-kvar-att-ge/
Citera
2019-08-30, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Japp, med ”130 kg anabolagorilla” menade jag att han är ett muskelmonster, han ser ut som en amerikansk Quarterback och det går nog hem hos en del tjejer. Farliga killar har alltid varit poppis, svårt att se farligare ut än detta exemplar.
Har du lust att länka bilden på honom?
Citera
2019-08-30, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Ja så sant. Det var ju heller ingen stor kroppsyta heller. De måste ju ha kunnat se in.

Man har ALDRIG kunnat se in i den lägenheten på flera år. Samma gardiner har varit fördragna, täcket kom upp i början av sommaren i sovrumsfönstret. Man har aldrig kunnat se in i lägenheten förutom när de varit ute och rökt eller grillat. Det har bott många olika personer där under flera år, med samma gardiner/uteplatsmöbler. Därför misstänks olovlig andrahandsuthyrning. Egentliga måltavlan har bott där under hela sommaren med ett par killar.
Citera
2019-08-30, 09:20
Medlem
Man skulle kunna tänka sig att gängkriminella får lite svårare att skaffa flickvänner
framöver när de nu brutalt fått erfara hur illa det kan sluta. Det kan alltså vara en
ren olyckshändelse (som i Råcksta) eller att man blir andrahandsoffer som i Malmö.
Men det kan alltså finnas anledning för unga kvinnor att tänka efter före.
Citera
2019-08-30, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappiK
Ingen aning men hörde tydligt att det va skottsalvor. Bor precis bredvid

Är du säker på att en del av det inte vara eko mellan husen. Varje knall genererade minst ett eko och sedan kanske ett svagare sekundäreko som kan uppfattas som att skotten kom väldigt tätt.
Citera
2019-08-30, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
Man skulle kunna tänka sig att gängkriminella får lite svårare att skaffa flickvänner
framöver när de nu brutalt fått erfara hur illa det kan sluta. Det kan alltså vara en
ren olyckshändelse (som i Råcksta) eller att man blir andrahandsoffer som i Malmö.
Men det kan alltså finnas anledning för unga kvinnor att tänka efter före.

Denna flicka, nyligen myndig, gick på gymnasiet. Ansvaret är den äldre makens/sambo/särbo/whatever och de som sköt. Som förälder skulle jag aldrig accepterat detta giftermål!
Citera
2019-08-30, 10:13
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Vad är grejen här...? Flickan har nyligen rest på kärleksresa till afrika där hon har ingått äktenskap. Media refererar nu ändå till hennes kriminelle "pojkvän"🤔
https://www.expressen.se/nyheter/krim/mordoffrets-syster-hon-hade-sa-mycket-kvar-att-ge/

Citat:
Ursprungligen postat av Baldo
Ja du. Kan det vara så enkelt att äktenskapet inte registrerats hos skatteverket än?

Se där, det var inte så svårt och det var inget scoop du hade heller.

Enligt uppgift hade man beställt tid för "att registrera äktenskapet" hos svenska myndigheter igår. Man hade alltså avsikt att registrera sitt äktenskap hos skatteverket, då man enligt uppgift redan gift sig i Afrika.

Citat:
Ursprungligen postat av Hibuskus
Det har avfyrats fler skott mot andra fönstret som gått sönder helt. Minst tre hål har jag kunnat se på täcket de har använt som gardin hela sommaren samt i fasaden. Det har alltså inte bara kommit skott mot det fönster som har en röd gardin. Finns också skott mot fasaden. Minst två hål.

Tydligen bodde de båda i lägenheten men var inte skrivna där. Illegal andrahandsuthyrning. GM hade tydligen sett något röra sig bakom gardinen och resultatet blev där efter enligt min källa.

Källan uppgav också att BO var "världens snällaste och alltid glad och trevlig mot alla".
Citera
2019-08-30, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Tyder på att detta var person/personer som inte kan hantera vapen att ett automatvapen sprider bly som en tesil sprider vatten om man är oduglig skytt.

Inga professionella killers utan nervösa stackare som vill få det gjort snabbt så de kunde dra. De vräkte ut blyet och stack. Kalla mördare hade först krossat fönstren med stenar sedan konstaterat vem som var där inne och därefter skjutit. Kunde tagit några minuter längre tid men det skulle varit mer effektivt. Och vi hade sluppit ännu en gangster och den stackars tjejen hade fått leva.
Citera
2019-08-30, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonPapacito38
jag hör nyheter jag också , har även nämnts lite om det här i tråden med , jag vet att BO är en tjej och även hur hon ser ut vet jag! dom flesta prostituerade brukar väl vara tjejer eller?

"Hur hon ser ut" Förstår inte riktigt vad du menar med det? Vad har du för källa till att hon var prostituerad? Flickan gick på gymnasiet, nyligen myndig., nyss ett barn.
Citera
2019-08-30, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibuskus
Vad innebär skottsalvor? Skotten kom mycket tättinpå varandra och jag har fått det till ca 5-10 skott som kom på rad när jag tänker tillbaka på ljudbilden och att skotten avfyrades på max 5 sekunder. Absolut INTE längre.

Vittne här som är trött på alla fantasier om "3 till 10 skott".
Jag vet inte exakt, men vi kan nog utgå att omkring 30 skott avlossades. Synligt låg det fler än 20 hylsor utanför, resterande troligtvis i buskagen och kanske även några flög in i lägenheten. Med viss sannolikhet trycktes pipan in genom fönstret när man pepprade.
Ex. en AK-47 tömmer magasinet (30 skott) på ca 3 sekunder i full-auto, vilket jag tror alla är överrens om att den var inställd på.
Det är allt jag är redo att dela med mig utav.
Tack och hej då.
Senast redigerad av hemlig2019 2019-08-30 kl. 10:29.
Citera
2019-08-30, 10:56
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Inga professionella killers utan nervösa stackare som vill få det gjort snabbt så de kunde dra. De vräkte ut blyet och stack. Kalla mördare hade först krossat fönstren med stenar sedan konstaterat vem som var där inne och därefter skjutit. Kunde tagit några minuter längre tid men det skulle varit mer effektivt. Och vi hade sluppit ännu en gangster och den stackars tjejen hade fått leva.

Möjligen! Tror dock de skulle väntat ut personen. Enligt uppgift har det hängt täcken för fönstren. Detta kommer eskalera troligen vet måltavlan vilka som gjort detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in