2019-08-30, 06:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Det är samma prinsip som när man skakar på huvudet så är synen rakt fram.
Vad har det med saken att göra?
Citera
2019-08-30, 08:34
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Titta på klippet med den påstådda mån-vågen igen. Där ser du hur mycket refraktionen påverkar. Det är inte som att lyss genom vatten. Mängden vatten i atmosfären är oerhört mycket mindre än i vatten.

Blir dagarna längre, ju längre söderut man är, när det är sommar på södra halvklotet?

Conny jag tolkar dina substanslösa svar som att du har slut på ammo?

Länge leve FE
Citera
2019-08-30, 09:07
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777

Länge leve FE

Varför är det viktigt för dig att jorden är platt?
Citera
2019-08-30, 09:29
Medlem
madtops avatar
Citat:

Länge leve FE

Vilken av alla FE syftar du på?
Det är ju inte direkt så att det finns en (1) förklaringsmodell, det handlar snarast om 9999 mer eller mindre motstridiga ideer som bara har en sak gemensamt: All vår kunskap och erfarenhet inom geografi, geologi och fysik är felaktig.

Vad du och andra FE:are bör göra är att sätta ihop en (1) fungerande hypotes/modell som går att testa och verifiera. Och att tala om hur jorden ser ut är en bra start, hur lång är t.ex ekvatorn och hur långt är det från ekvatorn till kanten?

Och apropå hur jorden ser ut:
De kartor vi idag använder är avbildningar av en sfärisk jord. Anser du att vi ska sluta använda dessa? Om nej, varför?
Senast redigerad av madtop 2019-08-30 kl. 09:34.
Citera
2019-08-30, 09:34
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Varför är det viktigt för dig att jorden är platt?

Vill som sagt att den ska va rund. Då kan jag lita på allt jag blivit matad med av media / skola.

Men den platta jorden är mer intressant, därför den hintar om fri energi.
Citera
2019-08-30, 09:57
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Vill som sagt att den ska va rund. Då kan jag lita på allt jag blivit matad med av media / skola.

Med ditt nick skulle man iofs kunna tro att du studerade på universitet.

Varför skulle inte "fri energi" kunna finnas om jorden är rund?
Citera
2019-08-30, 10:32
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Med ditt nick skulle man iofs kunna tro att du studerade på universitet. :whistle:

Varför skulle inte "fri energi" kunna finnas om jorden är rund?

Ja hehe men reggade för några år sen. Annat fokus nu :)))

Hoppet om rund jord lever fortfarande!

Ja det skulle eventuellt kunna funka. Men i min nuvarande hypotes är det tesla coil teknik (toroidenergi) från en central pelare.

Får gräva lite i records hur dom gjorde på tartarernas tid. Kanske tesla har gjort något intressant FE uttalande.. Är dock LITE misstänksam om Nikola T. Han kan vara puppet för att avleda.
Citera
2019-08-30, 10:35
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ja hehe men reggade för några år sen. Annat fokus nu ))

Hoppet om rund jord lever fortfarande!

Ja det skulle eventuellt kunna funka. Men i min nuvarande hypotes är det tesla coil teknik (toroidenergi) från en central pelare.
Du har nog aldrig varit i närheten av ett universitet. Har iaf inte satt några spår i ditt tänk och din metodologi.

Tesla var väl inte plattjordare?
Citera
2019-08-30, 11:01
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:

Länge leve FE
Då har du tolkat det helt fel.
Det behövs ingen ammo, FE skjuter sig själv i sank. Om du inte plötsligt har bevis för att jorden är platt?
Citera
2019-08-30, 11:35
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Vad du vill har inget med var jorden har för form. Du inser det eller?

Att du tycker en påhittad platt jord är mer intressant ändrar inte jordens klotform.

På vilket sätt har jordens form med fri energi att göra?
Citera
2019-08-30, 12:23
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Vad har frågan om fri energi med jordens form att göra?
Jag kan inte tro på FE eftersom det finns så många saker som alla lätt kan kontrollera som bevisar att jorden är rund. En sådan sak är att solen går ner utan att krympa ihop. Vet att det finns YT-klipp där solen krymper ihop men dessa kan jag inte tro på eftersom jag kan se med blåtts ögat att solen inte krymper ihop när jag ser solnedgångar i verkligheten. Alla som seglar kan se att det blir kortare väg att segla runt längs med en given breddgrad desto längre söderut man kommer söder om ekvatorn vilket klart visar att jorden inte är den skiva med Nordpolen i centrum som framställs i FE. Där skulle det ju bli längre och längre väg desto längre söderut man kommer.
Att satellitTV funkar är ett annat bevis. Ballonger skulle inte fungera för du kan inte få upp en ballong till 36 000 km höjd. En ballong stiger bara så länge det finns luft runt omkring den. I vakuum har en ballong ingen lyftkraft. Ballonger på typ 50 km höjd vilket är ungefär maxhöjden skulle ju alla kunna triangulera fram att dom inte ligger där dom sägs ligga och det skulle ju inte heller gå att få dom att ligga stilla eftersom dom skulle driva iväg med vindarna.
Senast redigerad av Jonas1968 2019-08-30 kl. 12:34.
Citera
2019-08-30, 14:00
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Att horisonten finns, att nedre delen av objekt skyms av den, att solen skiner på molnens undersida o.s.v. är något du själv kan se, oavsett vad media/skola matar dig med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in