2019-08-30, 02:40
Medlem
Varför är det så få skotthål på fönster o fasad om det nu var skottsalvor?
Citera
2019-08-30, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFRDDR
Varför är det så få skotthål på fönster o fasad om det nu var skottsalvor?

Ingen aning men hörde tydligt att det va skottsalvor. Bor precis bredvid
Citera
2019-08-30, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Det kan finnas fingeravtryck / dna på hylsorna som gör att det går att spåra skytten.

Ja det vore ju exceptionellt klantigt att inte tvätta den innan, men återigen så lär misstaget kunna ske i dessa kretsar så jag ifrågasätter inte ditt inlägg.
Citera
2019-08-30, 03:31
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Vad menar du med prostituerad? BO var en tjej, knappt vuxen, som gick på gymnasiet? Skriven i en tvåa med 3 andra.

jag hör nyheter jag också , har även nämnts lite om det här i tråden med , jag vet att BO är en tjej och även hur hon ser ut vet jag! dom flesta prostituerade brukar väl vara tjejer eller?
Senast redigerad av DonPapacito38 2019-08-30 kl. 03:38.
Citera
2019-08-30, 03:37
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Eller om det var planerat från LD att NJ skulle skjutas, då såg han till att vara i ett annat rum, och kunde sedan säga till polisen att skotten var ämnade för honom själv.

Ja kanske, men vad är motivet till att LD vill fimpa sin egen fru? Någon otrohets affär kanske , sen känner jag personligen till att många kriminella gärna piskar på sina kvinnor då och då även om det inte heller ses med blida ögon men många gör det ändå
Citera
2019-08-30, 03:39
Bannlyst
Kan någon sammanfatta dessa 56 sidor i en mening för oss som är lite efter?
Citera
2019-08-30, 04:29
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Nej .

Skottlossning betyder endast att skott har avfyrats.

Pinsamt när man försöker vara smart men egentligen är en idiot som hittar på .
Ännu mera pinsamt när man är en idiot som inte har tillräckliga svenskakunskaper för att förstå vad 'skottlossning' innebär kontra 'skjutning'! Ett språkligt uttryckssätt som funnits och fungerat i detta land sedan långt innan MENA-länderna började kaosa och avyttra nakenbarn som efter lyckad flykt tar till vapen från Balkan och sabbar skiten ur Sverige!
Citera
2019-08-30, 06:53
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Om man har för avsikt att kasta vapnet efter att det används (vilket kanske dessa idioter möjligen misslyckas med, men..) så vad spelar det för roll om man lämnar hylsor kvar? Ingen. Säg att vapnet är en AK47 från Balkan, ammunitionen från Balkan. Vad ska polisen göra för trollkonst med de efterlämnade hylsorna som du menar är bättre att GM ska samla i någon egentillverkad påse vid utkastet?
Ber om ursäkt om jag uttrycker mig otydligt.

Jag menar inte att någon ”borde” valt det ena eller det andra utan att vi bör se på hur dådet genomförts, vilka som är inblandade och vilka fakta vi faktiskt har och sedan deducera därifrån för att komma fram till en slutsats.
Citera
2019-08-30, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idjuut
Kanske ekot gjorde att det lät som fler skott än vad som egentligen avfyrades?

Hoppas någon börjar sprida ammunition som får vapnet att explodera i nyllet på dom.

Det har avfyrats fler skott mot andra fönstret som gått sönder helt. Minst tre hål har jag kunnat se på täcket de har använt som gardin hela sommaren samt i fasaden. Det har alltså inte bara kommit skott mot det fönster som har en röd gardin. Finns också skott mot fasaden. Minst två hål.
Citera
2019-08-30, 07:02
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonPapacito38
dom flesta prostituerade brukar väl vara tjejer eller?
Nej, inte bland unga och mycket unga.

https://www.svd.se/fler-pojkar-an-flickor-saljer-sex

(Första ”artikeln” som dök upp, resten var debattinlägg, på första sidan vid en googlesökning är gammal, men inget tyder på att det inte bör se likadant ut över tid.)
Citera
2019-08-30, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popofff
Jag får inte riktigt in det hur man kan vara säker på att man kommer träffa en person genom att skjuta in genom ett övertäckt fönster? Oddsen lär väl ligga ganska.. lågt?
Är det ett stort sovrum också får man väl skjuta lite hejvilt för att ens träffa någon

Nu träffade dom visserligen, fel person men iaf. Men vill man se personen död så finns väl andra tillfällen att skjuta än genom ett fönster helt blint, med 50% chans att målet blir träffat
Hur kunde de ens veta att de befann sig i just sovrummet vid den tiden (om de nu var övertäckt)?

Dom sköt ju mot två fönster som gick till olika rum i lägenheten, sovrum och vardagsrum. Samtliga fönster täckta av gardiner/täcke. Bättre skjuta mot två rum än ett rum för att försäkra sig om att måltavlan kanske blivit träffad.
Citera
2019-08-30, 07:09
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonPapacito38
jag hör nyheter jag också , har även nämnts lite om det här i tråden med , jag vet att BO är en tjej och även hur hon ser ut vet jag! dom flesta prostituerade brukar väl vara tjejer eller?

"Det tycks vara fler unga pojkar än flickor som säljer sex. Nya belägg för det framkommer i en ny studie av hur ungdomar i Göteborgsområdet säljer sexuella tjänster. Men studien visar också att psykologer och socialarbetare fortfarande mest tänker på flickors roll i prostitutionen."

Men strunt samma, vad har du för belägg för att hon sålde sexuella tjänster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in