Citat:
Ursprungligen postat av
smultronkungen2
Du misslyckas med att backa upp ditt påstående, förstått..
Att backa upp sådant som bl.a stått i media och som alla kunnat läsa? Nu är du löjlig. Allt finns där. Det är bara och börja söka.
Men jag kan ta upp en sak. Att hon ignorerar dem som är emot henne - som t.ex klimatförnekarna. Hon har sagt följande om dem, som exempel:
Citat:
The teenager, who refuses to travel by air because of its environmental impact, said of climate sceptics: "There's always going to be people who don't understand or accept the united science, and
I will just ignore them, as I'm only acting and communicating on the science."
https://www.bbc.com/news/uk-england-devon-49330423
Citat:
Denying the "deniers"
Her visibility has made Thunberg a target for those who reject the overwhelming consensus among scientists that climate change is being driven by man-made emissions of greenhouse gases such as carbon dioxide, released by the burning of fossil fuels.
"I don't care about hate and threats from climate crisis deniers," she said. "
I just ignore them."
https://www.cbsnews.com/news/greta-thunberg-teen-climate-change-activist-bringing-protests-to-us-by-boat-on-racing-yacht-to-avoid -planes/
Hon bryr sig bara om punkt 1 och 3 i min lista. Hon lägger ingen större energi på dem som tillhör punkt 2. Hon bara ignorerar dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
smultronkungen2
Har jag någonsin påstått att hon inte skulle närvara? Nej precis, jag har påstått att hon inte skulle göra en pr-kupp baserad på lögner där det är miljön som får ta smällen... Sen att det inte är hon som ska ha kritik för det utan dom som skött planeringen är en annan sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
smultronkungen2
Återigen har jag dragit slutsatsen att det hade funnits bättre sätt att sköta resan till USA på, ingenstans i ditt citat tar hon upp detta så du får utveckla...
Ok. Då missförstod jag dig i farten. Du skrev:
Citat:
"Sen vet jag inte om du känner till att Greta hade extremt mycket genomslag sedan tidigare hon hade helt klart kunnat få exponering utan att göra det på bekostnad av miljön."
Då alla resor - oavsett färdsätt - blir på "bekostnad av miljön" trodde jag att du menade att hon borde stannat hemma istället och medverka t.ex via internet.
Många har ju framfört just det argumentet, att hon av klimat-/miljöskäl inte borde ha rest överhuvudtaget.