2019-08-29, 18:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Äntligen.
Har följt utvecklingen här inne dagligen men tappade tråden (pun intended) någon gång efter midsommar, när det enda som fanns kvar var paj- och smutskastning. Satte latten i vrångstrupen när jag såg tidningsrubriken igår och har ägnat några timmar åt att läsa ikapp sista dagarna.

Det här fallet har berört mig otroligt mycket och mina tankar går till LWs anhöriga som förhoppningsvis kan få ett avslut, och en eloge till alla som orkat stå upp för BO.
Är i övrigt lika chockad och förvirrad som de flesta andra över den senaste utvecklingen. Att HD varit inblandad har inte funnits på kartan för mig, och jag har fortfarande svårt att smälta att båda makarna är misstänkta för mordet.

Välkommen tillbaka!

Det är trevligt att se att många bra skribenter som var med från trådens början nu börjat återvända när det äntligen börjat hända något i fallet. Vi är många som blivit berörda av LWs öde och som känt svår frustration när fallets lösning synts vara så långt borta. Och vi är nog många som kommer att vara nervösa när klockan går mot 12.00 imorgon.
Citera
2019-08-29, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
møller till tingsrätten: ”Ni har inga bevis”.

Tingsrätten till møller: ”Inte du heller”.

SD👤 respektive HD👤 har förhörts angående mordet på Lena Wesström inom två separata rum. Förhören kompareras sedan därefter för av-vikande uppgifter.

Jag har tidigare deklarerat här inom tråden att ingen människa är fullständigt perfekt, det vill säga att, någon stans begår man ett misstag förr eller senare.

Oavsett hur väl bearbetat detta tidigare har varit mellan SD👤 och HD👤 vid deras överenskommande om hur dom skall tala vid ett eventuellt för dom antaget kommande polisförhör, så kommer antingen den ena eller den andra till att av-vika i en för dom tidigare överenskommelse.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-29, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
SD👤 respektive HD👤 har förhörts angående mordet på Lena Wesström inom två separata rum. Förhören kompareras sedan därefter för av-vikande uppgifter.

Jag har tidigare deklarerat här inom tråden att ingen människa är fullständigt perfekt, det vill säga att, någon stans begår man ett misstag förr eller senare.

Oavsett hur väl bearbetat detta tidigare har varit mellan SD👤 och HD👤 vid deras överenskommande om hur dom skall tala vid ett eventuellt för dom antaget kommande polisförhör, så kommer antingen den ena eller den andra till att av-vika i en för dom tidigare överenskommelse.

Mvh/ @JokerMannen

Trots 15 månaders grundövning så fallerar Team D*vidssons totalt för att de separerats inför slutproven...
Citera
2019-08-29, 18:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Uppladdning har vi redan övat på

Ja det attans irriterande idag när jag insåg att dom skrivit fel på NA! Men de senaste dagarna har varit minst sagt omtumlande.
När jag fick meddelande från en god vän om att SD gripits så trodde jag först att det var ett skämt. Likaså dagen därpå- trodde att nån läst galet.
Blir det häktning imorgon ska jag slå upp ett glas öl redan till lunch!
Citera
2019-08-29, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det attans irriterande idag när jag insåg att dom skrivit fel på NA! Men de senaste dagarna har varit minst sagt omtumlande.
När jag fick meddelande från en god vän om att SD gripits så trodde jag först att det var ett skämt. Likaså dagen därpå- trodde att nån läst galet.

Varför förvånad? Jag var noll procent förvånad om jag ska vara ärlig. Likaså ena sidan av Hjärsta-grupperingen.
Citera
2019-08-29, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Tycker väl ändå att teorier om hennes medverkan har diskuterats återkommande i tråden...

Håller med. Jag har trott och skrivit att HD och/ eller JG är
delaktiga och vet vem som mördade Lena.
Citera
2019-08-29, 18:45
Medlem
Citat:

Tror jag åker nu och köper något riktigt smaskigt tilltugg!
Efter drygt ett år och inte minst dessa dagar känns det riktigt välförtjänt att Njuta en stund!

Sagt och gjort.
Citera
2019-08-29, 18:47
Medlem
Citat:
. Och vi är nog många som kommer att vara nervösa när klockan går mot 12.00 imorgon.

Citat:

Vill inte vara den som är den men som nu har påtalats några gånger så är det alltså så att åkl senast imorgon kl 12 måste inkomma med en framställan/begäran om häktning till TR.

Vilket alltså inte är samma sak som att förhandlingen måste ske senast kl 12.

Men ta för all del en öl till lunchen hursomhelst. Bara nyttigt.
Citera
2019-08-29, 18:52
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Välkommen tillbaka!

Det är trevligt att se att många bra skribenter som var med från trådens början nu börjat återvända när det äntligen börjat hända något i fallet. Vi är många som blivit berörda av LWs öde och som känt svår frustration när fallets lösning synts vara så långt borta. Och vi är nog många som kommer att vara nervösa när klockan går mot 12.00 imorgon.

Tack! Ja, gissar det blir många som tar långlunch imorgon Själv har jag turen att ligga klubbad med en man cold och kan följa utvecklingen från sängen med en rimlig dos besatthet. Precis lyckats logga in mig på NA också så nu kan vi komma åt låsta artiklar om vi missat något, bara hojta!
Citera
2019-08-29, 18:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Mvh/ @JokerMannen

Jag tror iofs SD ljugit så det räcker i tidigare förhör. Och ser då rakt inga goda skäl för HD att göra annat än kasta sig om halsen på FL. Skulle möjligen vara för att förhören blir offentliggjorda i Fup och då bör hålla en viss litterär standard... Låt vara att hon hittat SD från början men alla måste få en chans att bättra sig.
Citera
2019-08-29, 18:57
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Tack! Ja, gissar det blir många som tar långlunch imorgon Själv har jag turen att ligga klubbad med en man cold och kan följa utvecklingen från sängen med en rimlig dos besatthet. Precis lyckats logga in mig på NA också så nu kan vi komma åt låsta artiklar om vi missat något, bara hojta!
Strålande initiativ med NA, tack för det
Citera
2019-08-29, 18:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
Varför förvånad? Jag var noll procent förvånad om jag ska vara ärlig. Likaså ena sidan av Hjärsta-grupperingen.

Jag har hela tiden varit övertygad om SDs skuld. Så jag var inte förvånad över att just han gripits, utan mest att gripande äntligen gjorts, att polisen äntligen (troligen) fått efterlängtade positiva svar från NFC :-)

Inte förvånad att HD hämtats till förhör, men förvånad över att hon anhållits och inte minst för rubriceringen mord och inte t.ex medhjälp eller skyddande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in