2019-08-29, 17:51
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollan-Kollan
Advokat Maria Harr försvarar HD.
Här är ett aktuellt dagboksblad från tingsrätten i ärendet: https://anonfile.com/O9Yawe4an2/190829_B_2705-18_Dagboksblad_pdf

Bästa Nollan-Kollan!

Sidan du laddat upp filen på kräver någon slag "agreement". Det gillas inte. Kan du istället använda filedropper.com vore det uppskattat eller konvertera filen till en bild och lägga på bildtagg.se
Citera
2019-08-29, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag såg att någon undrade över SD:s bilder på yngsta dottern vid ett stup 13 oktober -18. Det kanske inte var något särskilt med dessa bilder, men jag minns att jag reagerade och funderade varför han lade ut så många som 23 bilder på en loggning.

Nog för att SD syns älska att lägga ut bilder, men så många på en loggning verkade konstigt och det frångick hans "normala" beteende. Det resulterade i att jag fantiserade om att han ville säga något till någon t ex HD. Jag inbillade mig alltså att han nyttjade yngsta dottern till att skrämmas.

Jag kan ha haft helt fel, men fick intryck av att bilderna betydde "om du inte håller tyst, så kan något farligt hända..."

Exempelbilder: www.bildtagg.se/bild/k9jjebevpa4nimkzu45y3f

Länk till loggen med de 23 bilderna: www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=069829ef-f10a-4a84-a940-ae7790cd6908

Inte orkat med bilderna från Island men skummade igår och hittade den här, viss insikt?
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=df357f78-cbaf-463d-b740-88ca8b5c1290&IID=be1c0f24-4873-480b-b861-f7fdb408667a
Citera
2019-08-29, 17:54
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Jag såg att någon undrade över SD:s bilder på yngsta dottern vid ett stup 13 oktober -18. Det kanske inte var något särskilt med dessa bilder, men jag minns att jag reagerade och funderade varför han lade ut så många som 23 bilder på en loggning.

Nog för att SD syns älska att lägga ut bilder, men så många på en loggning verkade konstigt och det frångick hans "normala" beteende. Det resulterade i att jag fantiserade om att han ville säga något till någon t ex HD. Jag inbillade mig alltså att han nyttjade yngsta dottern till att skrämmas.

Jag kan ha haft helt fel, men fick intryck av att bilderna betydde "om du inte håller tyst, så kan något farligt hända..."

Exempelbilder: www.bildtagg.se/bild/k9jjebevpa4nimkzu45y3f

Länk till loggen med de 23 bilderna: www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=069829ef-f10a-4a84-a940-ae7790cd6908

"Pappa, man måste chansa lite för att leva, sa hon"

Jaa, vad säger man - mot bakgrund av hela historien så känns ju bild + bildtext kuslig, minst sagt.
Citera
2019-08-29, 17:56
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Bästa Nollan-Kollan!

Sidan du laddat upp filen på kräver någon slag "agreement". Det gillas inte. Kan du istället använda filedropper.com vore det uppskattat eller konvertera filen till en bild och lägga på bildtagg.se
PÅ såna här sidor kommer man ofta till en annan sida vid första försöket. Klicka då bort den nya sidan
som kommer upp och gå tillbaka och försök ladda ner igen, då funkar det oftast.
Citera
Medlem
Citat:
Någon som sett till JG under dagen? Jag väntar på hans 5 day of Streak Week...

Som någon/några redan skrivit..Idag kanske han hämtas av dom blå för eventuellt skyddande av brottsling(ar). Eller värre..
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Detta sagt, med anledning av att det har framkommit nya uppgifter, så pågår intensiv-sökning efter några föremål, vilka i sin tur är konnekterade till den nu mera hädangångna och mördade Hjärsta-kvinnan.

Till observandum, det föremål som tidigare upptäcktes ett flertalet meter i diagonal riktning sett från ett av husen belägna vid Betesvägen 13 respektive nummer 14 B och den vänstra sidan av fasaden, har en koppling till dessa föremål.

Dessa mycket speciella hundar 🐕🐕🐕 som nu kommit bruk av polisen, tror jag SD kommer att få mycket svårt för att kunna vilseleda med sina tidigare gömmor. SD älskar kurragömma-leken, det vill säga, kom å ta mig om ni kan.

SD har till två av sina närmaste bekanta tidigare uttryckt sig enligt följande sagt, vilket jag själv känner till.

Citat: / - "Dom har ingenting på mig"

Citat: / - "Dom kommer aldrig klara upp mordet"

Mvh/ @JokerⓂannen

møller till tingsrätten: ”Ni har inga bevis”.

Tingsrätten till møller: ”Inte du heller”.
Citera
2019-08-29, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Välkommen åter! Äntligen lite nytt, om än HD var av oväntat slag.
Tycker väl ändå att teorier om hennes medverkan har diskuterats återkommande i tråden...
Citera
2019-08-29, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det ligger väl nära till hands att involverade myndigheter gör en skattning av vad man har att göra med för typ av person och personer innan man gör en insats. Men man kan ju inte flytta berg heller...

Om SD är fortsatt ”frustrerad” efter att ha haft femton månader på sig att ta ansvar för sina handlingar så kan man ju inte vänta mycket längre. Personen ifråga har ju då inte heller kommit till insikt om att denne felat eller visat på bot och bättring. Vilket antyder att personen är potentiellt farlig för sig själv och sin omgivning. Vilket också gärningen vittnar om. Inte heller har tidigare hustrun uppenbarligen fått karln på värst mycket bättre tankar tidigare. Så då får man ju ta ett rejält nappatag och tala om både för denne och för omgivningen att man inte står och avvaktar av pur blygsamhet utan för att personen inte har vett att anmäla sig själv. Trots att denne uppenbart levt på tur ett tag. Och lånad tid.

Man kan ta hänsyn till mycket men att låta mord passera är liksom kontraproduktivt och knappast aktuellt.

Barnen kan ha varit hos HD när SD inhämtade och gått till skolan när HD inhämtades. SD måste rimligen veta att polisen försökt nå honom redan under måndagen. Fler än en gång.
Citera
2019-08-29, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Tycker väl ändå att teorier om hennes medverkan har diskuterats återkommande i tråden...

Jodå, men med tanke på alla teorier som varit återkommande här behöver de sannerligen inte delas av polisen. HD var väl ändå mer sannolik ur den aspekten, det har du rätt i.
Citera
2019-08-29, 18:11
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Inte orkat med bilderna från Island men skummade igår och hittade den här, viss insikt?
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=df357f78-cbaf-463d-b740-88ca8b5c1290&IID=be1c0f24-4873-480b-b861-f7fdb408667a

Ja det syns så, i alla fall så här i backspegeln. Skapar minnen för evigt...

Off T; Stör mig på att han snattrar så djävligt. Onödigt många ord alltid verkar det som. En riktig ”entertainer” verkar han vilja vara. Urk!
Citera
2019-08-29, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jodå, men med tanke på alla teorier som varit återkommande här behöver de sannerligen inte delas av polisen. HD var väl ändå mer sannolik ur den aspekten, det har du rätt i.
Ja detta ska bli spännande att följa upplösningen på.. Om det kommer någon sådan vill säga..
Citera
2019-08-29, 18:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Någon som sett till JG under dagen? Jag väntar på hans 5 day of Streak Week...

Ja du han kanske återigen är ”i chock”...denna gång kanske med all rätt.

Ska bli spännande att se hur han agerar den närmaste tiden...och förhoppningsvis få veta hans eventuella roll i detta sjuka drama.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in