Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Så sant, men jag hävdar, efter praktiska prov dessutom, att det är i det närmaste omöjligt att skrika så pass under en attack. Även om jag/vi inte var i direkt dödsångest, så var det i det närmaste omöjligt att skrika.
Betänk även att mördaren vill tysta sitt offer då fort som möjligt.
Om båda sitter för mord, så finns indikationer att båda varit på platsen. Då är det nog HD som skrikit när hon bevittnat mordet.
Hennes svar på frågan ”Kan SD ha gjort det?” var ”Absolut inte, finns inte på världskartan”, väldigt bestämt.
Skulle hon inte sett och vetat kanske svaret hade varit mer ”Nej, han är inte sån, det har jag svårt att tro” o.s.v.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Säger väl inget att LW var helt tyst?
Säger inte heller att det inte är LW som skriker hela tiden, jag säger att det är dels svårt att göra det under en attack.
Sett och hört flera gånger när en man grips och hans kvinnliga partner skriker nått så oerhört vid sidan om.
Ett scenario är att alla tre är på plats. LW skriker och när SD fått tyst på henne så skriker HD.
Prova själv att skrika ALLT vad ni kan under en minut och känn efter hur mycket kraft ni har kvar. Värre än springa 400m!
Då är du igång igen. Om du stiger ur din bubbla lite och lyfter blicken ut i verkligheten istället, så förstår du nog att där ute i verkligheten existerar det fullt av mordfall där offret skrikit under lång tid och panikartat innan de avlidit. Nu senast i fallet med VD:n som mördade en kvinna och, precis som i detta fall, negligerades hennes skrik av polis när dessa ringdes in. 2 timmar dröjde innan polis kom till platsen..
Så. Du kan ju tycka vad du vill, men du verkar inte veta mycket om verkligheten där ute uppenbarligen. Jag tror heller inte att du vet hur förloppet var vid planket, för jag tror inte du var där på plats. Jag märker att det verkar vara väldigt viktigt för dig att få det att se ut som att förloppet inte kan ha varit utdraget. Det väcker obehagliga tankar i mig om att du bygger dina teorier på vad SD och/eller HD har sagt till dig när de har försökt skapa omständigheter som passar bra för båda/någon av dom.
Att du kan vara en av alla dessa spelpjäser i spelet de spelat för att försöka få det att verka orimligt att just de två, eller någon av dom, ska ha kunnat utföra mordet på Lena, tycker jag du bör beakta ordentligt. I just det här specifika ämnet vi pratar om nu (själva mordutförandet), så syftar jag då både på försök från MGM att tillintetgöra bevisningen i form av Dalaan och hans sambos vittnesuppgifter, men även försöken att tillintetgöra de uppgifter gällande de tidsramar som utredarna fått fram gällande mordet.