2019-08-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja jag litar på JM också och ser honom som trovärdig!

Jaså, intressant vändning.
Citera
2019-08-29, 13:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja det måste vara fruktansvärt att uppleva som barn! Sätter nog en del spår när insatsstyrkan står i hallen och vrålar med vapen i hand.
De borde väl ha kunnat ringa på och vänta på att dörren öppnades?

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Instämmer. Demonstrationen var viktigare än barnen.
Kan tänka mig deras skräck när styrkan gick till attack på dörrarna där dom haft sin trygghet.
Vem hade den otacksamma uppgiften att trösta barnen när pappa togs?

Helt djävla onödigt, ungarna är nog traumatiserade tillräckligt vid det här laget, stackars barn.

Hoppas inte ungarna var hos HD när hon hämtades in.
Senast redigerad av Reimer 2019-08-29 kl. 13:38.
Citera
2019-08-29, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om man antar att det är två kvinnor som skriker vid samma tidpunkt och det när dalaan säger att de hörde skriken förändras inte tidpunkten för mordet givetvis.

Om de två, LW och HD skriker vid olika tidpunkter, då förändras situationen. När mördades LW och vilka har alibi då?

Är det inte du (och JM) som har skrivit att
citat:
"Med det kraftiga våldet mot huvudet som vi iofs inte vet om det stämmer...men är det sant så är det möjligt...
citat:
"Skriken började enligt daalans 23.30.
SD hade sista kontakt med LW 23.34.
[...]"

därefter kommer din spekulation:

"Ponera att de stod vid planket och HD blev i sista stund rädd och skrek för full hals för att stoppa honom men SD ringde ändå LW och bad henne komma ut och de fortsatte sen enligt planerna?
Då stämmer skriken 23.30. Fast det inte var LW först. Hon skrek säkert också förstås..
"

Nu tycker jag mig inte minnas denna tid 23.34.
Varifrån kommer den?

Med dessa siffror som du bollar med, blir det ju i princip omöjligt att SD (och HD) skulle kunna vara skyldiga om de inte har gjort upp den värsta mordplanen med försök till att få till det på det mest avancerade sättet.

Skulle SD stå mitt i mordscenen och messa?

Valet av plats för mordet motsäger en så listig plan.

Jag tror inte att LW dödades vid någon annan tidpunkt än då dalaan har hört skriken.
Jag utesluter inte att HD kan ha skrikit om hon var där vid mordet.

Men om HD också skulle ha skrikit, då borde deras skrik aldrig kommit samtidigt. Då borde dalaans hört att det var fler personer som skrek. Det är jag övertygad om.

Vi får se var den här historien slutar.
Jag tror att det kanske inte är fullt så dramatiskt som det kan verka nu.
Man blir lite omtumlad av allt som har hänt de två senaste dagarna.

Det fetade är felaktigt, däremot skrev JM 22:34.
Citera
2019-08-29, 13:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej eftersom det inte kommer från mig själv utan från en som känner SD. Men den person som sagt det till mig är trovärdig 100% så långt att hen inte medvetet lämnar fel uppgifter. Detta var vad hen sa sig veta.

Kan de ha varit oroliga för barnens
säkerhet?
Oroliga för att SD skulle skada sig själv
och dem?
Citera
2019-08-29, 13:40
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej det tror jag inte på, de hade kunnat gripa honom när som helst under dagen ungefär som de gjorde med HD, tror du att det var nationella insatsstyrkan som kom och hämtade henne?

En psykologisk pungspark på MGM till ingen nytta får man förmoda eftersom han fortfarande neker i sten.

HD hämtades in till förhör (och anhölls efter förhöret) , till skillnad från SD som greps på sannolika skäl misstänkt för mord.

Enligt uppgift hade de även tidigare sökt SD utan framgång.
Då kanske det inte är läge att ringa på dörren och vänta på att han ska öppna.
De kanske hade indikationer på att något var på gång?

Håller med om att det måste varit traumatiskt för barnen om de nu var hos SD, de har lidit tillräckligt.
Men eftersom vi inte vet vad som föranledde ett gripande av insatsstyrkan så tycker jag inte man ska utgå ifrån att det var ett fel som begicks. Eller att det var onödigt!
Citera
2019-08-29, 13:41
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
säkerhet?
och dem?

Det är väl skoldags för all den här veckan, det var väl bara att vänta tills ungarna drog till skolan och hämta in MGM sedan, kan ju inte vara så djävla svårt att planera.
Citera
2019-08-29, 13:41
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
säkerhet?
och dem?

Vet inte, men man får ju ändå hoppas att de hade goda intentioner likt de du föreslår. Ser ingen annan anledning annars till att skrämma barn på det viset.
Citera
2019-08-29, 13:42
Medlem
Citat:
SD sitter i soffan och kollar på tv och ringer LW kl 23.34

Misstänker att du refererar till JM's påstående. Dock bygger du din tes på din egna miss, då JM skrivit 22:34
Citera
2019-08-29, 13:44
Medlem
Citat:
Vad spelar det för roll?

Hur känns det för dig nu när båda dina
vänner sitter anhållna?

Dina vänner som du har trott på och
försvarat med näbbar och klor.

Stämmer ju inte helt, men tar gärna den rollen. SD har jag haft en viss gnagande oro i.
HD har helt varit under horisonten för oss.
Nu vet vi ju inte vart detta landar, men tittar man i backspegeln så kommer vissa meningar/ord/situationer i en helt annan dager.

Jag/vi har svårt att se SD som en mördare. Nu kommer vissa kasta igen om dom övergrepp som ”bevisligen” finns.

Jag har inte gått in i den diskussionen, dels så är det rena övergrepp och över gränsen, men även så är jag av åsikten att oavsett vad som hänt är mord väldigt långt över gränsen.
Nu är det ju så att alla kan döda, det är bara tröskeln som är olika höga.

Den dans som LW och SD bjöd upp varandra till var inte sund. Vem som var drivande vet jag inte, men anar.
Att det vart obalans och ena partnern ville kliva åt sidan med otroligt tragiska konsekvenser kan vi nog konstatera, nu med facit i handen.
Citera
2019-08-29, 13:44
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
HD hämtades in till förhör (och anhölls efter förhöret) , till skillnad från SD som greps på sannolika skäl misstänkt för mord.

Håller med om att det måste varit traumatiskt för barnen om de nu var hos SD, de har lidit tillräckligt.
Men eftersom vi inte vet vad som föranledde ett gripande av insatsstyrkan så tycker jag inte man ska utgå ifrån att det var ett fel som begicks. Eller att det var onödigt!
Man grips inte på sannolika skäl. Man anhålls eller häktas på sannolika skäl. Båda grips och de anhålls på sannolika skäl resp. skäligen
Citera
2019-08-29, 13:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81

Du får gärna förklara skillnaden i deras ärenden för mig, HD hämtades in för förhör och vägrade med resultat att hon skrikandes fick bojor på sig och transport till farbror Blå, varför skulle inte MGM kunnat hämtas på samma sätt?

Nationella insatsstyrkan kunde ju använts i HD,s fall också, vem vet vad en uppskrämd kvinna kan hitta på?
Citera
2019-08-29, 13:45
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Allt är då oplanerat och råkar bara bli just 14 maj??

Är det möjligt?

Ja, du kära SM! Det var en saga som hette duga det. Och helt plötsligt är SD är hjälten och allt.

Men hur var det nu? Vem är det som blev inplockad på Sannolika skäl häromdagen?

Du får skriva en bok! Jag lovar att köpa den bara för att du är så kul!

Mvh
/FS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in