2019-08-29, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
I en NA-artikel som publicerades vid 14/15-tiden i tisdags stod det
Mannen är nu misstänkt på den högre misstankegraden. Senast på torsdag innan klockan tolv måste åklagaren lämna in en häktningsframställan eller släppa 45-åringen på fri fot.

– Han är oerhört frustrerad över att bli frihetsberövad igen. Det har gått över ett år sedan tingsrätten släppte honom fri. Det här är ett stort frågetecken för honom
Kanske där oklarheten om tiden började.

Jag va tydligen inte ensam om å tro fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har inte sett att du har ställt någon konkret fråga om detta, men däremot noterat att du varit inne på att det var idag som gällde.
Om jag tolkar dig rätt så menade du att det tom skulle bli förhandling idag.

Men nu verkar ju saken ha klargjorts något.

Jag trodde att det va idag ja, jag va tydligen inte helt ensam om å tro det.
Det blir nästan lite löjligt å lägga energi på det här, men ok.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Men allvarligt, det är väl torsdag som gäller nu, eller?
Är det konkret nog?
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej eftersom det inte kommer från mig själv utan från en som känner SD. Men den person som sagt det till mig är trovärdig 100% så långt att hen inte medvetet lämnar fel uppgifter. Detta var vad hen sa sig veta.

Hmm, känns ju inte bra med det där djävla "overkill" som de gjorde när de skickade insatsstyrkan för att hämta honom, en sådan djävla onödig maktdemonstration när hans kids var i huset.

Klart som fan att de hade koll på hur det såg ut med människor som var i huset.
Citera
2019-08-29, 13:20
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Nej inte annat än att den som berättade det tyckte att det var onödigt att krascha in sådär i ett hem med barn i. Särskilt som SD samarbetat med polisen hela tiden innan, dvs svarat på frågor och inte försökt hålla sig undan.
Lite dåliga vibbar kan man få av den här "kraschen", om det nu stämmer. För några år sedan kraschade SÄPO in hos en barnfamilj där någon var misstänkt för "förberedelse till terrorbrott" eller liknande. Hittar inte exakt det fallet men något liknande här

https://www.metro.se/nyheter/sapo-tvingas-backa-igen-iBvMBNyJkq
Det är tredje gången på ett år som Säpo slår på stora trumman på olika sätt gällande terrorism och Göteborg det senaste året. Och det är tredje gången man får backa, om än i olika skeden av rättsprocessen.

Åklagare Agnetha Hilding Qvarnström vägrar att uttala sig före morgondagens häktningsförhandling.

Släkting till "vår" Hilding kanske?

Edit: Det var det här fallet jag tänkte på
https://www.expressen.se/nyheter/inloggad/experten-sagar-sapo-efter-terror-larmet-i-goteborg/
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-08-29 kl. 13:45. Anledning: Komplettering med länk till artikel
Citera
2019-08-29, 13:21
Medlem
Citat:

Nej inte annat än att den som berättade det tyckte att det var onödigt att krascha in sådär i ett hem med barn i. Särskilt som SD samarbetat med polisen hela tiden innan, dvs svarat på frågor och inte försökt hålla sig undan.

Polisen ville kanske ta det säkra före det osäkra om nu barnen var hemma.
Man vet ju inte om det skulle blivit ett fall till av det här slaget....

(FB) 3 personer har hittats döda i Sala, 2019-01-23

Hoppas jag citerat rätt inlägg nu då. Ser ut så på förhandsgranskning iallafall
Senast redigerad av Numerabalkong 2019-08-29 kl. 13:37. Anledning: Citerat fel nick
Citera
2019-08-29, 13:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Du verkar inte ha barn va?!
Skulle jag gripas och jag visste att mina barns pappa satt inne eller var disponibel för att ta hand om barnen, så skulle jag med få fullständig panik.
Sen skulle nog apati inträda (när Hanna fördes in i polishuset).

Normalt beteende vill jsg hävda. Och med din kommentar så tolkar jag att du inte är normal?!

Jag skulle tvärtom försöka hålla mig lugn
för barnens skull. Försöka lugna dem och
avdramatisera så mycket som möjligt.
För att inte utsätta dem för ännu mera
trauma.
Citera
2019-08-29, 13:25
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, känns ju inte bra med det där djävla "overkill" som de gjorde när de skickade insatsstyrkan för att hämta honom, en sådan djävla onödig maktdemonstration när hans kids var i huset.

Det kanske hade framkommit uppgifter som gjorde att de var tvungna att ingripa med kraft?
För att skydda andra, vem vet?

Har svårt att tro att de lägger pengar och resurser på ett sådant gripande om de inte har skäl för det?
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Lite dåliga vibbar kan man få av den här "kraschen", om det nu stämmer. För några år sedan "kraschade" SÄPO in hos en barnfamilj där någon var misstänkt för "förberedelse till terrorbrott" eller liknande. Hittade inte exakt det fallet men något liknande här

https://www.metro.se/nyheter/sapo-tvingas-backa-igen-iBvMBNyJkq
Det är tredje gången på ett år som Säpo slår på stora trumman på olika sätt gällande terrorism och Göteborg det senaste året. Och det är tredje gången man får backa, om än i olika skeden av rättsprocessen.

Åklagare Agnetha Hilding Qvarnström vägrar att uttala sig före morgondagens häktningsförhandling.

Släkting till "vår" Hilding kanske?

Ja det måste vara fruktansvärt att uppleva som barn! Sätter nog en del spår när insatsstyrkan står i hallen och vrålar med vapen i hand.
De borde väl ha kunnat ringa på och vänta på att dörren öppnades?
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Instämmer. Demonstrationen var viktigare än barnen.
Kan tänka mig deras skräck när styrkan gick till attack på dörrarna där dom haft sin trygghet.
Vem hade den otacksamma uppgiften att trösta barnen när pappa togs?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-29 kl. 13:28.
Citera
2019-08-29, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Numerabalkong
Jag tror mordet är planerat! HD är medhjälpare! SD utdelar dom dödande slagen!

Min spekulation bygger mycket på @JokerMannen's inlägg de senaste dagarna (jag håller JM som trovärdig)

Följande scenario utspelar sig...
Det knackar på Lena's dörr och hon öppnar. Där står SD! Med lögnen att HD tänker ta livet av sig på motorvägen vill SD ha hjälp av Lena för att förhindra detta.
För att förstärka den "allvarliga" situationen så är det planerat att HD ska ge ifrån sig skrik så att LW med säkerhet följer med(detta är det första skriket som hörs). Dom får alltså automatiskt ut Lena från bostaden och vidare till brottsplatsen bakom planket.
När LW OCH SD kommer fram till/bakom planket står där HD med ett tillhygge, förslagsvis basebollträ? SD håller fast Lena medan HD slår på knäskålarna och Lena faller till marken. Här skriker naturligtvis LW av smärta och dessa skrik är dom det vittnas om. HD har fått utlopp för sitt hat mot Lena och hon går därefter ifrån platsen(då det är för magstarkt för henne att se resten?) och lämnar SD med LW, där SD avslutar det hela med en avsiktlig dödsmisshandel.

Ja jag litar på JM också och ser honom som trovärdig!

Fast hur fick HD tag i wesstöms basebollträ? För det är just deras som är försvunnet.

Ponera att SD är totalt färdig med HD men av samvetskval för barnen och HD pga att HD inte mår bra psykiskt, så litar han inte på henne och därför inte vågar lämna henne. Därför detta smygande med LW bakom ryggen på HD.
HD är medveten om att han inte älskar henne längre men han har lovat stanna för barnen skull tills de blir stora och vet att han fixar sina behov på annat håll och accepterar detta.
Hon får ändå reda på LW och SD relation, SD förklarar att han ändå kommer stanna för han vet att hon inte kommer fixa barnen själv sina veckor om de delar på sig? LW blir frustrerad och ställer krav, nu när HD ändå vet så får hon väl acceptera?
Och HD i sin tur som vet vem den andra kvinnan är som ska ta hennes trygghet ifrån henne börjar må sämre och sämre och hatet växer därifrån...
De skiljer sig, SD lämnar in skilsmässoansökan och HD mår sämre och SD försäkrar henne att det är slut med LW. Samtidigt har de av HD föräldrar gett dom en resa i förväg, en extra bröllopsresa, för de hoppas att de ska lappa ihop sitt äktenskap. HD vägrar åka och SD bestämmer att han åker själv då, senare frågar han LW om hon vill följa med på resan. Ingen behöver få veta...?
LW tackar ja!
HD anar att SD inte kommer åka själv och kommer på att LW ska följa med och konfronterar SD och LW backar och väljer att i all hast att följa med Norgegänget hux flux...(kanske blev LW också sur på SD som inte sagt att det var en present från HD föräldrar) men skadan är redan skedd...???

HD är galen, HD föräldrar också kanske?
Alla bråkar och JG får reda på allt och kontaktar SD att han ska komma över på måndagkvällen och prata för att hjälpa till....? (Goda eller onda avsikter)

När SD cyklat hem, kontaktar han LW för att reda ut innan han ska till USA nästa dag, det tar tid innan Lw svarar och de bestämmer att han kan komma över och han sticker dit?

De pratar och chattar tillsammans med Norgegänget utan att de vet att SD är där..?
Kl 23.30 hör de några som tjafsar och skriker därute, eftersom de smyger med sin relation så går LW ut själv och säger åt SD att stanna där hos A..?
SD sitter i soffan och kollar på tv och ringer LW kl 23.34 inget svar, han öppnar dörren och hör tjafs bortifrån rättarevägen och tar basebollträt och springer dit han med. Där är HD och någon mer och tjafsar med LW om resan som är en present från HD föräldrar. Det blir bråk och SD och någon börjar puckla på varann, HD och LW skriker och plötsligt tar HD upp basebollträt och slår ihjäl LW. SD hinner inte hindra detta för mannen håller fast honom. HD springer direkt hem
när hon är klar, SD släpps och springer livrädd och chockad hem. Och den andre mannen går trött med vingliga ben därifrån på motorvägen..?

Det sista någon säger tlll SD är att han åker med HD på resan i morgon punkt slut?
SD vågar inte ringa polisen, han gör som
han blir tlllsagd och när polisen släppt honom så åker HD och SD. HD ansöker därför om Esta på väg upp för HD vet inte om SD vill ha med henne när hon mördat hans älskade LW...??
Under resan hinner de göra upp efterkonstruktioner..??

Vem är då mannen som vet vad som hände?
Jag gissar på JG, som försökt prata med SD tidigare under kvällen, som därefter pratat med HD och gått över till henne för att prata och hon är i upplösningstillstånd och vill konfrontera LW för hon anar att SD är där och att de ändå tänker åka nästa dag, hon vill prata med dom och någon JG följer med henne...? (Möjligtvis HD pappa som är hos HD?)

Allt är då oplanerat och råkar bara bli just 14 maj??

Är det möjligt?
Citera
2019-08-29, 13:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Varför skulle det vara fel som är anhållna om det visar sig vara både HD och LW som skrek?
Jag vet inte hur du tänker nu?

Om man antar att det är två kvinnor som skriker vid samma tidpunkt och det när dalaan säger att de hörde skriken förändras inte tidpunkten för mordet givetvis.

Om de två, LW och HD skriker vid olika tidpunkter, då förändras situationen. När mördades LW och vilka har alibi då?

Är det inte du (och JM) som har skrivit att
citat:
"Med det kraftiga våldet mot huvudet som vi iofs inte vet om det stämmer...men är det sant så är det möjligt...
citat:
"Skriken började enligt daalans 23.30.
SD hade sista kontakt med LW 23.34.
[...]"

därefter kommer din spekulation:

"Ponera att de stod vid planket och HD blev i sista stund rädd och skrek för full hals för att stoppa honom men SD ringde ändå LW och bad henne komma ut och de fortsatte sen enligt planerna?
Då stämmer skriken 23.30. Fast det inte var LW först. Hon skrek säkert också förstås..
"

Nu tycker jag mig inte minnas denna tid 23.34.
Varifrån kommer den?

Med dessa siffror som du bollar med, blir det ju i princip omöjligt att SD (och HD) skulle kunna vara skyldiga om de inte har gjort upp den värsta mordplanen med försök till att få till det på det mest avancerade sättet.

Skulle SD stå mitt i mordscenen och messa?

Valet av plats för mordet motsäger en så listig plan.

Jag tror inte att LW dödades vid någon annan tidpunkt än då dalaan har hört skriken.
Jag utesluter inte att HD kan ha skrikit om hon var där vid mordet.

Men om HD också skulle ha skrikit, då borde deras skrik aldrig kommit samtidigt. Då borde dalaans hört att det var fler personer som skrek. Det är jag övertygad om.

Vi får se var den här historien slutar.
Jag tror att det kanske inte är fullt så dramatiskt som det kan verka nu.
Man blir lite omtumlad av allt som har hänt de två senaste dagarna.
Citera
2019-08-29, 13:35
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det kanske hade framkommit uppgifter som gjorde att de var tvungna att ingripa med kraft?
För att skydda andra, vem vet?

Har svårt att tro att de lägger pengar och resurser på ett sådant gripande om de inte har skäl för det?

Nej det tror jag inte på, de hade kunnat gripa honom när som helst under dagen ungefär som de gjorde med HD, tror du att det var nationella insatsstyrkan som kom och hämtade henne?

En psykologisk pungspark på MGM till ingen nytta får man förmoda eftersom han fortfarande neker i sten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in