2019-08-29, 13:04
Medlem
[quote=Xcape|68535998]
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc

Vem är SD och HD?

Stefan Dav*dsson och exfrun Hanna Dav*dsson
Citera
2019-08-29, 13:04
Medlem
Addhocs avatar
Alltså vad är det för fel här på flashback?
När jag svarar på andras citat så ser det ut som att jag svarar mig själv???
Citera
2019-08-29, 13:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag hade svårt att ta in redan att SD anhölls på det där dramatiska sättet och på sannolika. Att sen HD anhölls för mord, om än ”bara” på skäligen-nivå. Jag var tvungen att sätta mig ner när jag såg det. Jag känner mig helt desorienterad. Får inte ihop det.

Jag borde kanske vara glad och visst kände jag en viss lättnad när SD anhölls, men mest blev jag bedrövad och orolig över att det inte ska hålla. När sen även HD åkte in körde det helt ihop sig. Vilken soppa. Bara förlorare överallt.

Jag har tyckt att flera teorier här har varit överdrivna, att det hela är väldigt enkelt. Nu verkar det som om verkligheten överträffar teorierna. Vad ska man tro?

Stackars alla inblandade barn!

När blir en eventuell FUP tillgänglig? Är det i samband med att åtal väcks? Är allt i FUP:ar alltid tillgängligt eller förekommer det att något är ”censurerat”?

Jag förstår verkligen dina känslor här.
Det måste var väldigt uppslitande för er alla som kände L*ena, och även för andra på "båda" sidor.

Det måste vara förskräckligt för alla barn till de berörda och även föräldrarna.

Jag håller helt med dig. Jag har tyckt att det dragits helt otroliga teorier, den ena värre än den andra. Jag har tänkt många gånger att det är underligt att det finns människor som har sådana tankar som verkar mer tagna ur en dålig deckare än ur verkligheten.

Och nu verkar den "dåliga deckaren" ha blivit verklighet och hela ens världsuppfattning är i gungning. Jag får ångest av tråden och det som har hänt runt omkring detta mord.

Jag kan inte förställa mig hur det är för er!
Det är verkligen en mycket hemsk utveckling som måste upplevas som stressande och kaotisk!

När det gäller FUP blir den offentlig när åtal väcks.
De FUPar som jag har läst har varit maskade på vissa delar av t ex vissa känsliga bilder på mordoffret och vissa skador.
Citera
2019-08-29, 13:06
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ta för vana att alltid förhandsgranska innan postning. Då ser du om något har blivit snett. Kanske något tecken i citeringsfunktionen som har råkat raderas eller så. Då blir det tokigt.
Citera
2019-08-29, 13:08
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ta för vana att alltid förhandsgranska innan postning. Då ser du om något har blivit snett. Kanske något tecken i citeringsfunktionen som har råkat raderas eller så. Då blir det tokigt.

Okidoki, ska göra det!
Citera
2019-08-29, 13:09
Medlem
Snor-Johans avatar
[quote=Addhoc|68535934]
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Barnen ska enligt uppgift ha varit hos SD när han plockades in.
Ojdå inte bra alls. Är du säker?
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Då skriver jag det i en rad:
Jag tror inte det är LW som skriker under hela denna tidsrymd.

Vad spelar det för roll?

Hur känns det för dig nu när båda dina
vänner sitter anhållna?

Dina vänner som du har trott på och
försvarat med näbbar och klor.
Citera
Medlem
Citat:

När du citerar, kolla att du i toppen på citatet inte fått med dig (ärvt) något mer (än bara den text du citerat). Om så, radera det!
Citera
2019-08-29, 13:10
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Då skriver jag det i en rad:
Jag tror inte det är LW som skriker under hela denna tidsrymd.
Vilken tidsrymd pratar du om och vem är det enligt dig som skriker?
Citera
2019-08-29, 13:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Om någon har slarvat med en klammer ] i det citerade inlägget t ex genom att ha råkat ta bort en del av den eller om postaren själv lägger till en [/quote] någonstans i sin text utan att den hänger ihop med en [quote], blir det fel.
Detta kan man se om man kollar sitt eget inlägg innan man sänder det.

När nästa postare svarar på det felaktiga inlägget följer felet med till nästa post.
Jag brukar försöka korrigera felet om jag upptäcker det.

Nu när jag svarar dig ska det bara stå ditt nick [quote=Addhoc|68536047] före din text. Inte två nick.
Citera
2019-08-29, 13:15
Medlem
Addhocs avatar
[quote=Snor-Johan|
Ojdå inte bra alls. Är du säker?[/QUOTE]

Nej eftersom det inte kommer från mig själv utan från en som känner SD. Men den person som sagt det till mig är trovärdig 100% så långt att hen inte medvetet lämnar fel uppgifter. Detta var vad hen sa sig veta.
Citera
2019-08-29, 13:15
Medlem
För oss som inte följt fallet skulle det vara bra med en sammanfattning i trådstart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in