Citat:
Ursprungligen postat av
Blessedfruit
Jag hade svårt att ta in redan att SD anhölls på det där dramatiska sättet och på sannolika. Att sen HD anhölls för mord, om än ”bara” på skäligen-nivå. Jag var tvungen att sätta mig ner när jag såg det. Jag känner mig helt desorienterad. Får inte ihop det.
Jag borde kanske vara glad och visst kände jag en viss lättnad när SD anhölls, men mest blev jag bedrövad och orolig över att det inte ska hålla. När sen även HD åkte in körde det helt ihop sig. Vilken soppa. Bara förlorare överallt.
Jag har tyckt att flera teorier här har varit överdrivna, att det hela är väldigt enkelt. Nu verkar det som om verkligheten överträffar teorierna. Vad ska man tro?
Stackars alla inblandade barn!
När blir en eventuell FUP tillgänglig? Är det i samband med att åtal väcks? Är allt i FUP:ar alltid tillgängligt eller förekommer det att något är ”censurerat”?
Jag förstår verkligen dina känslor här.
Det måste var väldigt uppslitande för er alla som kände L*ena, och även för andra på "båda" sidor.
Det måste vara förskräckligt för alla barn till de berörda och även föräldrarna.
Jag håller helt med dig. Jag har tyckt att det dragits helt otroliga teorier, den ena värre än den andra. Jag har tänkt många gånger att det är underligt att det finns människor som har sådana tankar som verkar mer tagna ur en dålig deckare än ur verkligheten.
Och nu verkar den "dåliga deckaren" ha blivit verklighet och hela ens världsuppfattning är i gungning. Jag får ångest av tråden och det som har hänt runt omkring detta mord.
Jag kan inte förställa mig hur det är för er!
Det är verkligen en mycket hemsk utveckling som måste upplevas som stressande och kaotisk!
När det gäller FUP blir den offentlig när åtal väcks.
De FUPar som jag har läst har varit maskade på vissa delar av t ex vissa känsliga bilder på mordoffret och vissa skador.