2019-08-29, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Det intressanta har ar att vitnessmalet fran mamman skall visst vara rattegangen mot Is*ak Driv*hall? Eller har jag forstatt det fel?

Is*ak Drivh*all var med i brondbyranet.

Dar med sa kanner pappan personen som mamman skall ha vittnat mot (oavsett om det nu gallde ett enkelt utlatande angaende skador) ?

Kan det inte ocksa vara ett triangeldrama mellan tva kriminella och mamman?

Den doda morsan verkar ha alskat kriminella man. Kanske korde hon dubbla kriminella korvar i sig och utfallet blev mordet? Vad sager de kriminella koderna om att rora varandras kvinnor?

/C

Fast med mindre än att det framkommit något nytt så klarlades det ganska tidigt, sannolikt redan i måndags att hon INTE har vittnat, däremot att hon intervjuats om en inkommen persons skador i ett polisförhör. Det är en HELT ANNAN SAK än att vittna i en rättegång. Och att i det sammanhanget bara berätta saker i stil med att "NN har ett skotthål i bröstkorgen nedanför revbenen på höger sida, samt ett kulfragment sittande kvar i mjukdelar strax ovanför bäckenbågen", menar du verkligen att DET skulle vara grund för ett beställningsmord? (Utskriften av det aktuella förhöret har publicerats i tråden flera gånger, men tråden är gigantisk; du får helt enkelt lita på mig.)

Det där med vittnesmålet tycks ha blivit en trådsanning som kommer upp gång på gång på gång.
Citera
Medlem
Har den här Bilal varit misstänkt i fler mord utredningar än den han blev friad för nyligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcape
Ful jävel, hur fna lyckas han landa den här Karolin

Genom 60 miljoner DKK?
Citera
2019-08-29, 12:44
Medlem
[quote=GeeWee|68535798]Var kan man anta att NA befinner sig nu? Kan inte riktigt släppa polisinsatsen på Spångatan igår när polisen hämtade en "våldsman i 30-års åldern med vapen som var farlig för sig själv". Skulle detta kunna vara NA som sökt sig till BO anhöriga och varit både rädd och benägen att skada sig själv?[/QUOTE

Nä finns en annan tråd här om det
Citera
2019-08-29, 12:45
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Det intressanta har ar att vitnessmalet fran mamman skall visst vara rattegangen mot Is*ak Driv*hall? Eller har jag forstatt det fel?

Is*ak Drivh*all var med i brondbyranet.

Dar med sa kanner pappan personen som mamman skall ha vittnat mot (oavsett om det nu gallde ett enkelt utlatande angaende skador) ?

Kan det inte ocksa vara ett triangeldrama mellan tva kriminella och mamman?

Den doda morsan verkar ha alskat kriminella man. Kanske korde hon dubbla kriminella korvar i sig och utfallet blev mordet? Vad sager de kriminella koderna om att rora varandras kvinnor?

/C

Ja. Fel.

Det s.k. vittnesmålet består i ett läkarutlåtande. Källhänvisning finns i nånstans tråden, men jag har varken tid eller ork att gräva fram det i skrivande stund.

Is*k Drivh*ll, 22 år idag, var inte delaktig i Bröndbyrånet som ägde rum 2008.
Citera
2019-08-29, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Inte alls omöjligt. Båda GM säkert inne i ordentlig knarkdimma och kanske begränsad syn pga maskering. Ordentligt adrenalinpåslsg och tunnelseende. Båda GM springer efter pappan, den ena GM kanske lite efter. Det skjuts och skriks. Pappan snubblar och tappar barnet. Skytten kommer ikapp och ser att någon tar upp barnet. Pang.

Angående den häktade personen är det ju möjligt att han tog hand om vapnet efter överenskommelse och under förespegling att det just använts för att skjuta pappan. När han får reda på att det är mamman som mördats får han kalla fötter och kontaktar polisen. Tror dock inte han vågar eller vill prata. Men vem vet.

De var inte maskerade någon av de 4.
Citera
2019-08-29, 12:46
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Ja. Fel.

Det s.k. vittnesmålet består i ett läkarutlåtande. Källhänvisning finns i nånstans tråden, men jag har varken tid eller ork att gräva fram det i skrivande stund.

Is*k Drivh*ll, 22 år idag, var inte delaktig i Bröndbyrånet som ägde rum 2008.

Ok!

Finns det nagra som helst belagg for att det skulle finnas kopplingar till ranet?

/C
Citera
2019-08-29, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dapanch
Bor 30m därifrån. Kvinna skjuten. Allmänheten körde hjärt- och lungräddning tills ambulansen kom. Tveksamt om hon överlever. Tror det var en liten baby inblandad!! Helt sjukt. Svensk man som var helt förstörd. Troligen make/sambo.
Ingen svensk man.
Citera
2019-08-29, 12:50
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ok!

Finns det nagra som helst belagg for att det skulle finnas kopplingar till ranet?

/C

Inte vad jag vet. Rimliga spekulationer, dock.
Citera
2019-08-29, 12:51
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
Polisens vilja att lösa är rätt så låg. De satsar bara på stora uppmärsksammade grejer.

Japp, viljan är låg och förmågan är obefintlig. Trots att polisen har följande på plussidan:

1. Fullt med vittnen på brottsplatsen + vid bilbränningen
2. Omaskerade rånare
3. Gänget använde egen bil
4. Mordvapnet efterlämnat
5. Ovanligt mycket polisresurser
6. Tom kriminella villiga att gola (enligt polisen)
7. Amatörmässiga GM som inte planerat utan springer hit och dit samt flyttar flyktbilen fram och tillbaka samt skjuter ev fel måltavla

Bättre förutsättningar är svårt att uppnå, men tyvärr finns det några faktorer på minussidan:

1. Det är malmöpolisen, tveklöst top 5 i världstoppen på menlösa polisstyrkor
2. Det är malmö, mord och kaos är en del av kulturen och folksjälen

Så produkten blir (som vanligt):
1. Plocka in första bästa blatte för att visa handlingskraft
2. Håller tummarna att det kommer något annat uppmärksammat brott som flyttar fokus från detta mord
3. Släpp ut den häktade och ersätt honom för tjänsten
4. Lägg ärendet i högen på skrivbordet märkt med ”kompliizerat”
5. Patrullera vägsträcka Lund-Malmö för tt beivra fortkörning.

Sen, vissa envisas med att GM skulle vara så påtända att de misstagit mamman för pappan.. Kan ni tipsa mig om vilken drog det skulle kunna vara som man blir så stukad på, vill prova det på fredag. Jag menar, en fullvuxen, flintskallig arab med ett utseende som en homosexuell reinfelt mot en nätt tjej med landmärkesstor höknäsa och långt kolsvart hår?!? Mitt på dagen!?! På en meters avstånd!?!

Som sagt, vilken drog är så kraftfull? Måste vara LSD eller svampar då, inte de vanliga benzo- eller opiatpillren som brukar vara källan till mod för dessa snorungar i vanliga fall.
Citera
2019-08-29, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Är troligen medvetet för att stressa gärningsmännen.
Rätt säker på att jag läst FUP där polisen gjort just detta.
Citera
2019-08-29, 12:57
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Dom var inte gifta.
Gäller även sambos!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto