Citat:
Ursprungligen postat av
Erobter
Hon fick allt från sin far, vad hon ville ha. Andelslägenhet, utbildning, bil, allt.
Det förstår jag, hon måste ha varit pappas stolthet. Inte dåligt att bli läkare om man kommer från en arbetarfamilj (kioskägare, mataffärsägare, försäljare od räknar jag som knegare dvs ickeakademiker).
Det är även så typiskt, när jag var ung (på 1900-talet

) var vi rätt många som växte upp i ett ett ”bättre område” (förort till Stockholm som börjar på L och slutar på Ö) med äldre föräldrar (oftast bara ett eller max två barn). Samtliga var vi sjukt bortskämda och fick alltid alldeles för mycket och för lätt för vårat eget bästa, det blir ofta så när föräldrarna har pengar att satsa i barnets/ens utbildning och framtid. Resultatet blev att nästa alla gifte sig med helt ”fel” partner och satsade på fel karriär ur ett socioekonomiskt perspektiv. Vi uppfyllde därmed inte den vision våra föräldrar haft under vår uppväxt, det var delvis för att jävlas för vi ville inte bli styrda. Det blev t om ett stående skämt på fester, att farsorna stod och bräckte varandra vems söner var den största besvikelsen.
BO var en mönsterdotter i allt som vi känner till, utom på en punkt, hon valde inte den typ av man som jag tror familjen hoppats på. Jag lider extra mycket med fadern då han säkert legat sömnlös många nätter over att ett sådant drägg vann hans vackra och ambitiösa dotters hjärta.
I BO fall är det ett lite ovanlig par, läkare brukar brinna för helt andra värden än en gatubuse, det är inte många som pallar en lång läkarutbildning bara för en hygglig framtida lön, hennes bröder tjänade enligt uppgift mer än det dubbla på telefonförsäljning. Jag gissar att de var lite high-school sweethearts och hon såg den snälla killen hon blev kär i och rationaliserade bort alla negativa karaktärsdrag. Pappan intalade sig säkert att det bara var en fas och att hon skulle ta sitt förnuft till fånga. Så händer detta när han precis blivit morfar, vilken kalldusch!
Jag tycker faktiskt det är jävligt tråkigt att hon dog så här medan det springer runt en massa andra svartskallar som inte gör något annat än rekrytera röster till SD.
Orättvist (även om det var en onödig risk hon medvetet valde att ta), jag tror inte hon visste hur illa det var. Frågan om ens han visste hur illa det var, små marginaler i den branschen.
När ska ny häktesförhandling senast ske, på onsdag eller torsdag?
Mitt stalltips: De håller säkert på det in i det längsta men släpper honom innan/utan förhandling.