2019-08-29, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Plus ett dygn. Om det är senast 12:00 på fredag som gäller. Och det verkar ju logiskt. Inom tre dygn ska det väl ske?

Men åklagaren kunde vara lite extrasnäll och göra det en dag tidigare, tycker jag.

På tredje dagen står det faktiskt.

Kommer du åt texten bakom betalväggen, undrar vad advokaten
menar med frågetecken?
Senast redigerad av CarlJanne75 2019-08-29 kl. 12:08.
Citera
2019-08-29, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Se där, då är ju helgen räddad, ska bli ytterst intressant vad som händer i båda ärendena.

Att MGM blir kvar i häktet tar jag för givet, ingen åklagare är så djävla inkompetent att den försöker tre gånger med för svaga argument.

Vi får se vad som händer med HD, uppgraderas misstanke graden?

Vad gäller SD känner är jag helt övertygad dock mer tveksam kring HD. Bara sitta lugnt i båten och avvakta utvecklingen. Intressant blir det.
Citera
2019-08-29, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nja, om åkl lämnar in sin framställan imorgon vid 12 så kan det nog bli förhandling på lör. Tror åkl kommer att utnyttja tiden till max.

Vet inte riktigt varifrån uppgiften att det var idag som 'allt skulle ske' kom ifrån. Konstigt att ingen av alla juridiskt skolade reagerade på felaktigheten.

För även en blind höna:

Jag har ställt frågan några gånger, men ingen kunnig har velat svara.
Citera
2019-08-29, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Det är HD som har största motivet, ser du det inte?
Hat och hämd ser jag som största motivet. Hon kände sig givetvis sårad, bedragen, förnedrad, utskämd, äcklad, hämndlysten, mordisk etc etc
Men att göra det är en annan sak.

Jag tror hon kan ha kommit på den perfekta planen när SD tjatade och bönade om förlåtelse och sa att han gör vad som helst bara hon ger honom en ny chans?
Eller hon kanske visste att de skulle prata och stod och lurpassade i buskarna och flög på LW själv, och SD sprang livrädd därifrån?
Hat och hämndbegär är inget ovanligt motiv till mord, men tänker vi att någon är besatt så tänker vi på någon som är förälskad på ett sjukt sätt, som en tvångstanke.
Besatt av hämdlystnad fungerar på samma sätt.
Det är vad jag tror kan hänt HD, tyvärr.

Jag tror mordet är planerat! HD är medhjälpare! SD utdelar dom dödande slagen!

Min spekulation bygger mycket på @JokerMannen's inlägg de senaste dagarna (jag håller JM som trovärdig)

Följande scenario utspelar sig...
Det knackar på Lena's dörr och hon öppnar. Där står SD! Med lögnen att HD tänker ta livet av sig på motorvägen vill SD ha hjälp av Lena för att förhindra detta.
För att förstärka den "allvarliga" situationen så är det planerat att HD ska ge ifrån sig skrik så att LW med säkerhet följer med(detta är det första skriket som hörs). Dom får alltså automatiskt ut Lena från bostaden och vidare till brottsplatsen bakom planket.
När LW OCH SD kommer fram till/bakom planket står där HD med ett tillhygge, förslagsvis basebollträ? SD håller fast Lena medan HD slår på knäskålarna och Lena faller till marken. Här skriker naturligtvis LW av smärta och dessa skrik är dom det vittnas om. HD har fått utlopp för sitt hat mot Lena och hon går därefter ifrån platsen(då det är för magstarkt för henne att se resten?) och lämnar SD med LW, där SD avslutar det hela med en avsiktlig dödsmisshandel.
Citera
2019-08-29, 12:15
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

menar med frågetecken?

Citat:
– Han är oerhört frustrerad över att bli frihetsberövad igen. Det har gått över ett år sedan tingsrätten släppte honom fri. Det här är ett stort frågetecken för honom.

Så står det. Se PM.
Citera
2019-08-29, 12:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Se där, då är ju helgen räddad, ska bli ytterst intressant vad som händer i båda ärendena.

Att MGM blir kvar i häktet tar jag för givet, ingen åklagare är så djävla inkompetent att den försöker tre gånger med för svaga argument.
Vi får se vad som händer med HD, uppgraderas misstanke graden?
Man gjorde ju tydligen lite nya fynd i SD:s och HD:s bostäder. Så hur det utvecklar sig kanske hänger på om innehållet i de bruna påsarna och de bruna beslagskuverten visar sig leva upp till förväntningarna.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-29 kl. 12:27.
Citera
2019-08-29, 12:26
Medlem
Citat:

menar med frågetecken?

Hans advokat Ingvar kommer som jag hört
inte försvara SD vid häktning.
Ingvar drar på semester i rätt läge eller inte.
Citera
2019-08-29, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske det sim några postare försöker få fram; att om det inte var LWs skrik, då stämmer inte klockslaget för mordet. Då stämmer inte de tider för alibin som man pratat om tidigare.

Dvs att ÅK har fel par anhållna?

Varför skulle det vara fel som är anhållna om det visar sig vara både HD och LW som skrek?
Jag vet inte hur du tänker nu?
Citera
2019-08-29, 12:27
Medlem
Citat:
Jag väntar nog ändå med att korka upp.
Det är väl Torsdag som gäller i rätten.
Det är bara att hoppas, lägger den på kylning i alla fall.

Citat:
Jag har ställt frågan några gånger, men ingen kunnig har velat svara.

Har inte sett att du har ställt någon konkret fråga om detta, men däremot noterat att du varit inne på att det var idag som gällde.
Om jag tolkar dig rätt så menade du att det tom skulle bli förhandling idag.

Men nu verkar ju saken ha klargjorts något.

Citat:
Jag tror att det är i dag som gäller, den tredje dagen.
Dom plockade in honom på Tisdagen, Onsdagen och Torsdagen som dag tre.

Jag är inte tvärsäker, utan jag tror att det är så.
Citera
2019-08-29, 12:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
haha jag iaf blev inte upprörd över artikeln mer förvånad och jag hade reagerat likadant vem det än hade varit. Det var så annorlunda med den rubriken och fokuserandet på dramat. För egen del tänker jag att en sådan artikel brukar man läsa när något hänt akut (läs i anslutning till ett mord ex) och det är nog det min reaktion utgår ifrån. Samtidigt kan jag förstå att det på sätt och viss uppfattas som "akut" med tanke på ev genombrott i ärendet och reportern/redaktionen blev nog lika omtumlade av det hen/dem fick se, höra som när vi läste detta. Dessutom indikerar ju reaktionen på vb att den är inblandad och att beskriva reaktionen är ju ett annat sätt att få fram just den öppning för tolkning, vilket jag tror var tanken, medvetet eller omedvetet.
De fick ju också träffa grannarna som också "levt med detta" på ett helt annat sätt än alla vi andra. Kan tänka mig att de ev fick höra mer än det som skrevs.
Med tanke på alla dessa hot och personligheter som beskrivs kring detta fall så är det väl inte otroligt att de just tog bort artikeln p g a det.

I ljuset av den osäkerhet som folk och familjer i området tvingats leva med så länge utan att en GM anmält sig själv (eller kanske av anhöriga) eller utredningen fått napp så är det nog inte märkvärdigt om gripandena nu följs av lite yvigheter. Mänskligt sett så är situationen lätt absurd att moderlösa barn och moderns antagna GM ska leva sida vid sida — för övrigt ett slags absurditet som GM kan antas ha varit beredd att mörda för att undvika när det var han själv som skulle utsättas för den... Nu har många många andra fått bära bördan i stället, utan att GM direkt kan sägas ha förbättrat sitt och de sinas läge, objektivt sett. Många har fått utstå mycket knasigt, framför allt barnen som ska begripa sig på en vuxen som av allt att döma är på mental sandlådenivå och kan haverera så många människors tillvaro och framtid på en nyck, som det verkar.
Vi hade ju också uppe hypotesen om vilka i grannskapet som förstärkt sina dörrlås och vilka som inte gjort det... det säger en del om hur man fått leva. Ungarna ska se varandra varje dag och gå till skolan. Och så spatserar det en mördare omkring som letar cacheburkar. Bevare mig väl.

Men oavsett vad vitsen var med artikeln så hör sånt där inte riktgt hemma i den gängse samhällsbevakningen, skulle jag säga. Det blir inte riktigt rättvist mot exv ofrivilligt involverade heller i stort och på sikt. Omvänt är det inte hela världen heller. Särskilt om det inte ligger kvar.
Citera
2019-08-29, 12:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag vet tyvärr inget om eventuella uppgifter på sociala medier.

Mina uppgifter kommer från Skatteverket/Folkbokföringen.

Återigen:

SD och HD vigdes:

2008-08-22

Det är bara en vecka sen idag...
Kanske blev en ”present” till det tillfället i alla fall då? Lysning inför häktning och fängsling....
Citera
2019-08-29, 12:39
Medlem
Ny notis på polisens hemsida.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/augusti/29/29-augusti-1230-morddrap-orebro/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in