2019-08-29, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
30 min kvar....

Till vad?🤔
Citera
2019-08-29, 11:33
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Senast fredag kl 12.00 måste åklagaren skicka in en häktningsframställan mot SD, så jag tippar på att det blir häktningsförhandling imorgon.
Korrekt, my bad!
Citera
2019-08-29, 11:34
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Till vad?🤔
Räknade fel och blev villseledd.
My bad.
Citera
2019-08-29, 11:37
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Varför HD vill fortsätta umgås med sina barns pappa kan ju bero på en hel del anledningar:
- han är barnens pappa
- de har gemensamma intressen
- gemensamma vänner
- mångårig relation - svårt att bryta
- hon är övertygad om att han är oskyldig

Eller att hon:
- vill stötta honom för barnens skull
- ser några slags fördelar att fortsätta vara gift om/när han låses in
- har stöttat med falska uppgifter
- har hjälpt till att städa efteråt
- är anstiftare
- är medskyldig
- är den skyldige
- är rädd och hotad

Bara hon kan svara på vad som är sant i ovan spekulationer, men det verkar (i mina ögon) som att paret har hållhake på varandra.

(Jag hade ordet hållhake i huvudet och letade upp ett gammalt inlägg jag skrivit.)

Hållhakar på varandra?
Nu kanske vi har förklaringen till att paret D började umgås mer än vad de gjorde innan skilsmässan? De har helt enkelt hållhakar på varandra för att båda är delaktiga i mordet? Jag har förundrats över varför inte HD synts ha umgåtts särskilt mycket med sina döttrar och varför det har sett ut som att hon har prioriterat GC framför allt, men har tänkt att hon kanske ändå haft mycket tid med barnen. Hon kanske bara valde att inte demonstrera sitt liv för omvärlden till skillnad mot SD som sett ut att älska visa upp sig.

Nu borde JG och JS (S*llen) stå på tur att förhöras igen - JG för att han tycks stått ha närmast SD och JS för att han står nära HD. Undrar hur de mår och vad de vet?

När det gäller skrik och motstånd vid hämtning av HD, så blir ju första tanken att hon är skyldig och insett "nu är det kört". Om uppgifterna är sanna, låter det som ett ovanligt beteende i dylik situation. Inte för att jag har egna erfarenheter, men jag inbillar mig att de flesta, oskyldiga som skyldiga, blir väldigt fogliga och/eller kissnödiga när uniformerad polis vänligt men bestämt informerar om att nu måste du följa med på förhör.
Citera
2019-08-29, 11:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Senast fredag kl 12.00 måste åklagaren skicka in en häktningsframställan mot SD, så jag tippar på att det blir häktningsförhandling imorgon.

Då borde det vara på lördag då för HD,s del, hon greps ju ett dygn efter MGM.
Citera
2019-08-29, 11:47
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
(Jag hade ordet hållhake i huvudet och letade upp ett gammalt inlägg jag skrivit.)

Hållhakar på varandra?
Nu kanske vi har förklaringen till att paret D började umgås mer än vad de gjorde innan skilsmässan? De har helt enkelt hållhakar på varandra för att båda är delaktiga i mordet? Jag har förundrats över varför inte HD synts ha umgåtts särskilt mycket med sina döttrar och varför det har sett ut som att hon har prioriterat GC framför allt, men har tänkt att hon kanske ändå haft mycket tid med barnen. Hon kanske bara valde att inte demonstrera sitt liv för omvärlden till skillnad mot SD som sett ut att älska visa upp sig.

Nu borde JG och JS (S*llen) stå på tur att förhöras igen - JG för att han tycks stått ha närmast SD och JS för att han står nära HD. Undrar hur de mår och vad de vet?

När det gäller skrik och motstånd vid hämtning av HD, så blir ju första tanken att hon är skyldig och insett "nu är det kört". Om uppgifterna är sanna, låter det som ett ovanligt beteende i dylik situation. Inte för att jag har egna erfarenheter, men jag inbillar mig att de flesta, oskyldiga som skyldiga, blir väldigt fogliga och/eller kissnödiga när uniformerad polis vänligt men bestämt informerar om att nu måste du följa med på förhör.
JG vet jag vem det är, men vem är JS? och vad är anledningen till att de nu ska in på förhör?
Citera
2019-08-29, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Då borde det vara på lördag då för HD,s del, hon greps ju ett dygn efter MGM.

Ja, det är det också.
Citera
2019-08-29, 11:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Tror faktiskt inte att det är samma sak om jag skulle testa att skrika själv som att skrika under tiden man blir mördad....
Vet inte vad du försöker få fram med dina inlägg... Förstår inte resonemanget när du jämför dina så kallade tester med ett riktigt mord...

Kanske det sim några postare försöker få fram; att om det inte var LWs skrik, då stämmer inte klockslaget för mordet. Då stämmer inte de tider för alibin som man pratat om tidigare.

Dvs att ÅK har fel par anhållna?
Citera
2019-08-29, 11:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det är det också.

Se där, då är ju helgen räddad, ska bli ytterst intressant vad som händer i båda ärendena.

Att MGM blir kvar i häktet tar jag för givet, ingen åklagare är så djävla inkompetent att den försöker tre gånger med för svaga argument.

Vi får se vad som händer med HD, uppgraderas misstanke graden?
Citera
2019-08-29, 11:58
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
JG vet jag vem det är, men vem är JS? och vad är anledningen till att de nu ska in på förhör?

Jag tror att J*rry Gr*y (e) inte sagt allt han vet om sin vän SD tillika som J*nas Sahl*n (o, e) från Enköping kanske inte har berättat allt han vet om sin vän HD - t ex om hur hon agerade under helgen då han och HD cachade i Norrköpingstrakterna dagarna innan LW mördades.
Citera
2019-08-29, 11:58
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske det sim några postare försöker få fram; att om det inte var LWs skrik, då stämmer inte klockslaget för mordet. Då stämmer inte de tider för alibin som man pratat om tidigare.

Dvs att ÅK har fel par anhållna?

Jo så kan det vara. Intressant tanke. Förstår att SD:s anhägnare vill få det till att det var någon annan som skrek.
Om Daalan beskriver det som ett dödsskrik så tror jag dock att det snarare var LW som skrek än någon annan. Än mindre HD som skrek.
Citera
2019-08-29, 12:00
Medlem
Citat:

Nja, om åkl lämnar in sin framställan imorgon vid 12 så kan det nog bli förhandling på lör. Tror åkl kommer att utnyttja tiden till max.

Vet inte riktigt varifrån uppgiften att det var idag som 'allt skulle ske' kom ifrån. Konstigt att ingen av alla juridiskt skolade reagerade på felaktigheten.

För även en blind höna:
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Förresten: borde inte fre vara sista dag för framställan av häktning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in