Citat:
Ursprungligen postat av
Champagneoclock
Frågan är hur reaktionerna varit här om det varit samma rapportering runt gripandet av Stefan om han hoppat ylat.
När gärningsmannen är en kvinna åker rosa lagboken fram..
haha jag iaf blev inte upprörd över artikeln mer förvånad och jag hade reagerat likadant vem det än hade varit. Det var så annorlunda med den rubriken och fokuserandet på dramat. För egen del tänker jag att en sådan artikel brukar man läsa när något hänt akut (läs i anslutning till ett mord ex) och det är nog det min reaktion utgår ifrån. Samtidigt kan jag förstå att det på sätt och viss uppfattas som "akut" med tanke på ev genombrott i ärendet och reportern/redaktionen blev nog lika omtumlade av det hen/dem fick se, höra som när vi läste detta. Dessutom indikerar ju reaktionen på vb att den är inblandad och att beskriva reaktionen är ju ett annat sätt att få fram just den öppning för tolkning, vilket jag tror var tanken, medvetet eller omedvetet.
De fick ju också träffa grannarna som också "levt med detta" på ett helt annat sätt än alla vi andra. Kan tänka mig att de ev fick höra mer än det som skrevs.
Med tanke på alla dessa hot och personligheter som beskrivs kring detta fall så är det väl inte otroligt att de just tog bort artikeln p g a det.