Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Frågan återkommer dock. Är det inte bättre att förbjuda både köp och sälj av sexuella tjänster då?
Ibland får ju vissa människors önskemål stå tillbaka för att få en bättre utveckling i samhället på sikt. Tänker vi hela tiden "lite svinn får man räkna med" och fortsätter att legalisera av den anledningen så skulle vi kunna legalisera droger också.
Ska vi legalisera prostitution så ska droger också legaliseras i samma veva tänker jag. Inte för att "rätt ska vara rätt" utan för att vi måste ge de drogberoende människor en chans att få sina droger utan att prostitution ska vara enda utvägen.
Så då blir frågan, vill vi ha ett samhälle som stöttar droger och prostitution, eller vill vi försöka att skapa ett samhälle där det inte ses som en normal att sysselsätta sig med sådant?
Problemet där med både droger och prostitution är ju att det skapar starka ekonomiska drivkrafter i "den undre världen".
Det är samma mekanismer som gav Cosa Nostra så starkt inflytande i USA under förbudstiden av alkohol.
Nu är jag inte så extremt liberal att jag vill legalisera rubbet utan reglering. Men med den politiken du står för behöver vi en mycket större polisstyrka.
Jag har svårt att se nyttan med att rättssystemet jagar luder, torskar och pundare. Det tycks mig som en meningslös sysselsättning.