2019-08-29, 08:00
Medlem
Betänk det jag skrev tidigare: Jag har svårt att tro att en person som blir attackerad så svårt kan skrika så intensivt och inden utsträckningen som vittnen anger.
Citera
2019-08-29, 08:00
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det handlar om två olika skrik. Försök förstå.
Den som skrev inlägget skrev väldigt otydligt och luddigt.
Citera
2019-08-29, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hahaha ja de verkar vara en enda röra eller soppa i Hjärsta, vet de var de hör hemma?

Är det inte för uppenbart att mörda prästen den 14 maj för prästen vigde dom den 14 maj?

Varför väljer man så symboliskt 14 maj, det får mig att tänka på ett starkt religiöst motiv/sekt och det skulle förklara hämden böttre, hjärntvätt?
HD ser likgiltig och apatisk ut? Är hon hjärntvättad? Är hon med i en sekt eller tidigare med familjen varit med i en sekt? Vänner som varit det?
Det är lätt att manipulera någon som mår dåligt tänker jag, vem kan ha fått HD att utföra mordet och skylla på SD för sitt egna motiv ? JG var han inte med i någon kyrka? Vad är det för kyrka eller sekt?
Är JG kär i HD?

Var det den 14 maj LW blev mördad? Var det verkligen exakt ´´samma datum´´ som hon vigde paret? Den infon har jag missat! Följt tråden sporadiskt sedan utredningen stod still.
Citera
2019-08-29, 08:09
Medlem
Är det någon som vet hur SD och HD:s relation varit senaste tiden? Dom verkar ju onekligen spenderat en hel del tid tillsammans sedan mordet...senast familjesemestern på Island.
Citera
2019-08-29, 08:20
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Visst, förstår att du utgår från tidigare uppgift/Strof. Fast var kommer eg årtalet (2008) ifrån, är det bekräftat?
Ja kanske var det inte så viktigt för dem var/hur etc de gifte sig. Alltså inte så viktigt att det var 'traditionellt'.
Tror det var vid ett annat tillfälle som LW fick hoppa in som ersättare, är ej säker.

Men de åkte väl dit för att gripa henne och göra husis, inte bara för att höra henne upplysningsvis?

Enligt Expressen hämtades hon endast in till förhör, och anhålls sedan efter förhöret.
Citera
2019-08-29, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Att det är HD som skriker.

Det är ju skillnad på skrik i dödsångest och andra. Vi bör lita på Dalaan i det här fallet. Jag tror att BO försökte kämpa sig fri och började skrika så snart hon förstod att det var allvar.
Citera
2019-08-29, 08:33
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kolla igen. Chefredaktören Anders Nilsson har offentligt gått ut med att inga artiklar kommer att raderas.

Den fanns på VLT och den skulle vara öppen till 20:51. Den finns inte där idag. Jag har dock hela texten sparad.

Länken var: https://www.na.se/artikel/vittne-till-dramatiska-gripandet-var-granne-gjorde-motstand-skrek-och-forsokte-komma-undan#mer-i-sto ry

Men den är nu död.
Citera
2019-08-29, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ja, OM, anhållan idag är på goda grunder så har jag alltid tyckt att sången varit kusligt lik hur det hela spekulativt kunnat gå till. Sommargrönskan och idyllen som bakgrund mot mordet som begås i det risiga snåren, en bedragen fru som bestämmer sig för att lägga all skuld på den andra kvinnan istället för att ge mannen något eget ansvar för otroheten, "med hammaren under kappan" går hon över till den andra kvinnan men hamnar i ett kvinna till kvinna-tala ut-samtal över en fika istället... och så slutligen fruns beslut att bygga nytt liv med den otrogne mannen medan den andra kvinnan blev dubbelt hatad av dem båda. Det är en vacker sång men kuslig i sammanhanget.

Ja Philomena man tänker att hatet började gro efter fika samtalet mellan de båda kvinnorna, men om hon redan visste om sen länge var det nog inte själva vissheten om otroheten. Tänker att det kan varit vissheten att det var kärlek det handlade om och att Stefan och Lena planerade en framtid tillsamman som kan fått hatet att just börja gro?
Ett sånt kraftfullt galet hat att unfriendningarna var tvunget för att lugna
HD? För SD och LW fortsatte ändå att träffas, i smyg.
Problemen blev nog gigantiska för SD tänker jag, frågan är om han blev medsjuk av sympati pga dåligt samvete eller om HD fick hjälp av ytterligare någon? Att välja datum 14 maj känns symboliskt men att SD och HD skulle skiljas utan förlängd betänketid får inte mig att tänka att de ville börja om? SD var dessutom den som lämnade in skilsmässoansökan?
Gjorde LW plötsligt slut så därför det blev 14 maj? Känns verkligen som att någon blivit alldeles utan rimlig reson och sans?
Eller är det ren slump att det blev just 14 maj?
Eller är det någon annan som ligger bakom och styrt dem båda, som så hatiskt utnyttjat just 14 maj och deras bröllopsdag och pushat på att denna måndag är perfekt, och SD och HD inte ens tänkte på att det var 14 maj och skulle förknippa dom med deras bröllopsdag? En riktigt väl planering av någon i så fall som anstiftare som utnyttjat både SD och HD situation som tredje person, för sina egna syften?
Citera
2019-08-29, 08:37
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Haha men citatet finns kvar! Heja Flashback!

”Citat:
Vittne till dramatiska gripandet: ”Vår granne gjorde motstånd, skrek och försökte komma undan
"Det höga skriket skar så högt genom det idylliska bostadsområdet att de gick och tittade till barnen: det ena lekte, det andra satt framför en skärm.
Istället kom skriket från deras granne – som greps misstänkt för mordet på trebarnsmamman Lena Wesström under onsdagen.
– Polisen satte på handklovar medan barnen tittade på, berättar en person som bor i närheten."”

OCH den tillika väldigt avslöjande URL:en finns kvar
www.na.se/artikel/vittne-till-dramatiska-gripandet-var-granne-gjorde-motstand-skrek-och-forsokte-komma-undan

Och det syns även på Google: https://www.google.com/search?source=hp&ei=6HFnXfzVOvD5qwHZwpaICg&q=https %3A%2F%2Fwww.na.se%2Fartikel%2Fvittne-till-dramatiska-gripandet-var-granne-gjorde-motstand-sk rek-och-forsokte-komma-undan%23mer-i-story&oq=https%3A%2F%2Fwww.na.se%2Fartikel%2Fvittn e-till-dramatiska-gripandet-var-granne-gjorde-motstand-s krek-och-forsokte-komma-undan%23mer-i-story&gs_l=psy-ab.12...1699.1699..3108...0.0..0.0.0.......1....2j 1..gws-wiz.&ved=0ahUKEwj86YOPu6fkAhXw_CoKHVmhBaEQ4dUDCAk
Citera
2019-08-29, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den enda dag som nämnts är TORSDAG 2019-08-29 dvs idag FÖRE LUNCH.

OM det stämmer verkar det så. Några har nämnt att man även försökt nå honom dagen innan det.

Det stod i media att polisen sökt honom flera ggr tidigare utan att kunna nå honom. Det kan ju betyda att de började söka honom just på måndagen?
Citera
2019-08-29, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det är ju skillnad på skrik i dödsångest och andra. Vi bör lita på Dalaan i det här fallet. Jag tror att BO försökte kämpa sig fri och började skrika så snart hon förstod att det var allvar.
Det är nog ingen som tvivlar på Dalaan. Hen är bästa vittnet vi har i tråden som jag ser det.
Tror dock att det är svårt att avgöra om det var flera som skrek under dessa minuter.
Citera
2019-08-29, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske inte nödvändigtvis en symbolik från makarna D's sida, utan eventuellt att någonting bara brast för HD den dagen. Så hade hon nog inte tänkt sig att äktenskapet skulle ha blivit - särskilt inte på sin 10-åriga bröllopsdag. Jag tänker på hennes kommentar från veckan innan att "livet kunde varit annorlunda med andra förutsättningar". Det skulle kunna innebära att HD mycket väl kan vara GM, ett möte eller konfrontation mellan henne och LW som spårade ur.

Undrar om USA-resan var en bröllopsgåva från HD föräldrar sen länge planerad med tanke på datumet de skulle åka?
Och varför inte HD planerat sin resa och lämnat in ansökan om semester?
Och kan HD krävt något för att ge med sig och följa med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in