Citat:
Ursprungligen postat av
Zymbal
Jo, ungefär så mina tankar gått också i dagarna. Framförallt nu sedan de plockat in HD, det kastar nytt ljus på gammal info.
Det kan också vara så att de båda är oskyldiga, jag tror det inte, men möjligheten finns såklart.
Vad menar han i sådana fall? Är det att han förstår att utredningen kommer handla om honom och att den därför kommer misslyckas, iom att han är oskyldig? Borde han inte engagera sig isåfall? Samarbeta? Bevisa sin oskuld? Vad som helst, men inte bara lalla på som om ingenting hänt. Jag får inte ihop det.
Eller är det att SD hela tiden vet att HD är GM?
Det snurrar som sagt, ett så väldigt märkligt uttalande oavsett vad.
Precis samma tankar som du.
Och det är svårt att ta in allt som händer just nu.
Omvälvande med att SD blivit gripen, husrannsakan i HDs bostad och sist men inte minst, en skrikande HD som försöker fly när hon ska till förhör.
Netherworld bekräftar ju MV uttalande om att man har uppgifter från honom som inte stämmer med det som man samlat in, vilket kan tydas som lögner.
Det är ju ett allvarligt tecken. Med hans historik och med det vi fått veta genom tråden skulle det förvåna mig väldigt om han var oskyldig.
Att säga en sådan
Jag har svårt att tro att han skulle ta på sig mordet helt och hållet utan att ange den som han vet har gjort det, när det nu gått så lång tid, om det skulle förhålla sig så att det är HD som är skyldig. Vad har han att vinna på det om nu påsen verkar dras åt på riktigt?
Men med HD blir man minst sagt konfunderad.