2019-08-29, 07:10
Medlem
[quote=TaxenSixten|68532468]Hur kan flera här komma med dessa kommentarer? Fullständigt otänkbart. Den som blir mördad skriker alltså inte utan det gör den som mördar eller ser på?[/QUOTE
Så det är ok att i panik skrika "hjärtskärande" när man grips men inte om man tappar fattningen och brutalt slår ihjäl någon eller blir vittne till att någon mördar en annan..
Citera
2019-08-29, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Pga att den som postar har hjärnan i röven.

Men betänk.
Vi är fler som spekulerat i att det eventuellt kan vara en kvinnlig mördare och om det var SD som höll fast LW där bakom planket och HD som slog så är det mycket troligt att HD skriker av totalt raseri när hon slår BO sönder och samman.
Inte konstigt alls.
Citera
2019-08-29, 07:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Jo, ungefär så mina tankar gått också i dagarna. Framförallt nu sedan de plockat in HD, det kastar nytt ljus på gammal info.

Det kan också vara så att de båda är oskyldiga, jag tror det inte, men möjligheten finns såklart.

Vad menar han i sådana fall? Är det att han förstår att utredningen kommer handla om honom och att den därför kommer misslyckas, iom att han är oskyldig? Borde han inte engagera sig isåfall? Samarbeta? Bevisa sin oskuld? Vad som helst, men inte bara lalla på som om ingenting hänt. Jag får inte ihop det.

Eller är det att SD hela tiden vet att HD är GM?

Det snurrar som sagt, ett så väldigt märkligt uttalande oavsett vad.

Precis samma tankar som du.

Och det är svårt att ta in allt som händer just nu.
Omvälvande med att SD blivit gripen, husrannsakan i HDs bostad och sist men inte minst, en skrikande HD som försöker fly när hon ska till förhör.

Netherworld bekräftar ju MV uttalande om att man har uppgifter från honom som inte stämmer med det som man samlat in, vilket kan tydas som lögner.
Det är ju ett allvarligt tecken. Med hans historik och med det vi fått veta genom tråden skulle det förvåna mig väldigt om han var oskyldig.

Att säga en sådan
Jag har svårt att tro att han skulle ta på sig mordet helt och hållet utan att ange den som han vet har gjort det, när det nu gått så lång tid, om det skulle förhålla sig så att det är HD som är skyldig. Vad har han att vinna på det om nu påsen verkar dras åt på riktigt?

Men med HD blir man minst sagt konfunderad.
Citera
2019-08-29, 07:25
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men betänk.
Vi är fler som spekulerat i att det eventuellt kan vara en kvinnlig mördare och om det var SD som höll fast LW där bakom planket och HD som slog så är det mycket troligt att HD skriker av totalt raseri när hon slår BO sönder och samman.
Inte konstigt alls.
Nej, låter som en väldigt långsökt tanke
Citera
2019-08-29, 07:33
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Nej, låter som en väldigt långsökt tanke

Kan du utveckla långsöktheten?
Citera
2019-08-29, 07:42
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Låt oss ponera att det är SD som har gjort sig skyldig till mordet på LW. Han blir intagen på förhör, blir sedan släppt och reser därefter iväg till okänd ort. Med sig har han HD som han ligger i skilsmässa med..redan där ringer varningsklockorna. Varför skulle HD ens få för sig att följa med på denna resa med en man som kan ha mördat en kvinna? För ovetandes om att han är misstänkt är hon såklart inte, och hon följer säkert allt som händer medialt. Frågan är då, varför hon inte avbryter resandet och kommer hem till barnen, som säkerligen mår väldigt dåligt av att deras far är misstänkt nr. 1
Svaret på detta är att hon troligtvis är högst inblandad i händelsen, något annat svar har åtminstone inte jag på hennes beteende

Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Är Inte förvånad alls att även HD nu blivit anhållen då jag tidigt i tråden misstänkte att hon kunde vara insyltad, och skrikandet vid gripandet förstärker den teorin. Vilken vettig moder ställer till med en sådan scen inför sina barn (och grannar), det beteendet tyder inte direkt på oskuld enligt min bok.
Hon kunde lugnt följt med polisen till förhöret utan detta mentala sammanbrott om hon vore oskyldig.
Nej, nog är paret D*vidsson både rökta, kokta, stekta och grillade.
Tycker dock synd om alla inblandade barn

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Du var dock några dagar efter CarlJanne75 och mig, 2018-05-19 så du blev nog inspirerad.
Senast redigerad av PeterNoster 2019-08-29 kl. 07:46.
Citera
2019-08-29, 07:49
Medlem
[quote=SmartaMarta666|68530894]
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Eller så skrek hon för att hon visste att barnens pappa satt inlåst och nu hon med.
Jag skulle nog med skrikit för barnens skull.[/QUOTE

Hon skrek och ville fly för hon förstod att det är kört, annars beter man sig inte sådär, det förstår du väl?

Du verkar inte ha barn va?!
Skulle jag gripas och jag visste att mina barns pappa satt inne eller var disponibel för att ta hand om barnen, så skulle jag med få fullständig panik.
Sen skulle nog apati inträda (när Hanna fördes in i polishuset).

Normalt beteende vill jsg hävda. Och med din kommentar så tolkar jag att du inte är normal?!
Citera
2019-08-29, 07:52
Medlem
[quote=EnGodTanke|68533575]
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666

Du verkar inte ha barn va?!
Skulle jag gripas och jag visste att mina barns pappa satt inne eller var disponibel för att ta hand om barnen, så skulle jag med få fullständig panik.
Sen skulle nog apati inträda (när Hanna fördes in i polishuset).

Normalt beteende vill jsg hävda. Och med din kommentar så tolkar jag att du inte är normal?!

Nej det är inte ett normalt beteende.
Dessutom verkar inte D-barnen varit hemma utan det var grannens barn som bevittnade allt.
Citera
2019-08-29, 07:52
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms.Charlotte
Någonting är det. HD har varit obehagligt oberörd efter allt. Är inte helt övertygad om att SD lurat henne, då HD är duktig på konspiration och manipulation. Hon har många kvaliteter.

Kan du delge oss några av hennes kvaliteter?

Fysisk styrka t.ex jämfört med LW.
Senast redigerad av PeterNoster 2019-08-29 kl. 07:56.
Citera
2019-08-29, 07:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ehhhhhh..... hur menar du nu?
Hanna skrek vid gripandet IGÅR. Hur kan skriket igår höras för 1,5 år sedan?....

Det handlar om två olika skrik. Försök förstå.
Citera
2019-08-29, 07:57
Medlem
Det är så mycket som är märkligt i detta fall och så många spekulationer (med all rätt). Här kommer en till.

SD/HD var på väg att skiljas. Har de haft något bråk om vem som skulle få vårdnaden om barnen? Med tanke på vad SD utsatt LW för så vill hon ha egen vårdnad?

Kan det vara så att LW tänkte hjälpa HD att ensam få vårdnaden?

SD tar kontakt med LW på kvällen och är hotfull, LW tar kontakt med HD när SD säger sig vara på väg till henne (LW) och (HD) springer hem till LW... SD/LW var redan på väg mot planket.

Bråk uppstår och HD blir vittne till mordet. SD övertalar henne att hålla tyst... för barnens skull??

Som sagt... spekulation
Citera
2019-08-29, 07:59
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kan du utveckla långsöktheten?
Att det är HD som skriker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera