2019-08-29, 06:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
2010

Kan man dö på måndagar så kanske man kan gifta sig på vilken dag som helst. Frågan är vem som slår ihjäl sin vigselpräst på sin tionde bröllopsdag.

Har MGM velat förnya löftena som överraskning till HD inför ”en andra bröllopsresa” men LW har vägrat och lovat berätta om otrohet, stalking och misshandel istället?
Citera
2019-08-29, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Jo, ungefär så mina tankar gått också i dagarna. Framförallt nu sedan de plockat in HD, det kastar nytt ljus på gammal info.

Det kan också vara så att de båda är oskyldiga, jag tror det inte, men möjligheten finns såklart.

Vad menar han i sådana fall? Är det att han förstår att utredningen kommer handla om honom och att den därför kommer misslyckas, iom att han är oskyldig? Borde han inte engagera sig isåfall? Samarbeta? Bevisa sin oskuld? Vad som helst, men inte bara lalla på som om ingenting hänt. Jag får inte ihop det.

Eller är det att SD hela tiden vet att HD är GM?

Det snurrar som sagt, ett så väldigt märkligt uttalande oavsett vad.

Då kanske de hjärtskärande skriken kom från SD när HD och JG mördade LW.
Har funderat också på varför skulle de skiljas och sen försöka igen? Men ingenting tyder på att de ens sover tillsammans..??!!!!!????

Kan det vara så att järngänget har öppna förhållanden allihop och pågått i många år med hårda strikta regler? Läste jag något om swingers, eller att SD och JG är bisexuella? Handlar det om makt eller pengar eller möjligtvis någon religiös övertygelse?
Hade JG motiv svartsjuka?

Vila i frid Softis
De har ingenting på mig
Hanna skriker i högan sky och försöker rymma
SD sista kontakten med LW
Mördad 14 maj
SD HD gifte sig 14 maj

Jag får en känsla av något religiöst motiv, är det någon med mycket stark tro och övertygelse i denna soppa också?
Är HD föräldrar religiösa eller med i någon sekt?
Citera
2019-08-29, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Är Inte förvånad alls att även HD nu blivit anhållen då jag tidigt i tråden misstänkte att hon kunde vara insyltad, och skrikandet vid gripandet förstärker den teorin. Vilken vettig moder ställer till med en sådan scen inför sina barn (och grannar), det beteendet tyder inte direkt på oskuld enligt min bok.
Hon kunde lugnt följt med polisen till förhöret utan detta mentala sammanbrott om hon vore oskyldig.
Nej, nog är paret D*vidsson både rökta, kokta, stekta och grillade.
Tycker dock synd om alla inblandade barn

Någonting är det. HD har varit obehagligt oberörd efter allt. Är inte helt övertygad om att SD lurat henne, då HD är duktig på konspiration och manipulation. Hon har många kvaliteter.
Citera
2019-08-29, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
TinnaNinna berättade om att HD hade hörts säga för själv -Hur länge ska detta hålla på, eller ska detta aldrig ta slut.

Om det nu stämmer så kan ju hennes situation varit så pressad av detta under så lång tid att hon inte klarade av det nästan.

Jag tror ändå att en mycket kontrollerande och manipulativ person är det inte bara mot en enda person, utan det är något som är införlivat i personligheten.

Då skulle det kunna förhålla sig precis som med LW, att HD försöker ta sig ur, försöker skilja sig, försöker flytta, försöker vara med andra.

Men, det slutar alltid med att hon tvingas delta på SDs villkor. Nu har han inte bara varit otrogen i hela 6 år, han har blivit anmäld två gånger. Och i ett och ett halvt år har han varit in och ut, skäligen misstänkt för mordet på LW.

Det måste var en hemsk situation att vara i om man vill försöka ta sig ur det, men är som en fånge i en nedåtgående spiral.

En farlig spiral.
Om hon är oskyldig måste hon vara mycket rädd, spänd, ha ångest, svårt att sova.
Är hon skyldig borde hon vara rädd för att åka dit.
Rädd för att SD ska förråda henne.

Det ska bli mycket intressant att se hur det här slutar.

Hur länge ska detta hålla på, eller ska det aldrig ta slut?

Det får i alla fall mig att undra varför hon inte såg någon ände på det? Varför så uppgiven? Hon visste hur det skulle sluta dvs med sanningen, annars ger man inte upp och det var väl i början på utredning hon sa så?
Citera
2019-08-29, 06:47
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det börjar tydligen spåra ur ordentligt nu i Örebro. Vem fattade beslut om att exfrun skulle gripas?
Åklagaren
Citera
2019-08-29, 06:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Spelar det nån roll att han häktades i sin frånvaro redan dagen innan?
Nej.
Citera
2019-08-29, 06:57
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det låter väldigt märkligt om HD skulle ha gjort motstånd och blivit bojad vid hämtning till förhör. Anhållan beslutade ju åklagaren om först efter att förhör hållits.

Fanns det ingen granne som hade mobil i näven och fotade/filmade? Snälla! Ladda upp en bild eller två på bildtagg.se

Grannarna borde iaf känna sig tryggare nu när två misstänkta är anhållna.
Polisen hade ett uppdrag att hämta Hanna Davidsson till förhör. Hon gör motstånd, skriker och vill inte följa med. Då sätter polisen bojor på henne. Hon inser att slaget är över.
Citera
2019-08-29, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du har rätt. Fel av mig. HD:s lgh ligger i LW:s område.
(Att de ens själva kan hålla reda på var de bor...)

Hahaha ja de verkar vara en enda röra eller soppa i Hjärsta, vet de var de hör hemma?

Är det inte för uppenbart att mörda prästen den 14 maj för prästen vigde dom den 14 maj?

Varför väljer man så symboliskt 14 maj, det får mig att tänka på ett starkt religiöst motiv/sekt och det skulle förklara hämden böttre, hjärntvätt?
HD ser likgiltig och apatisk ut? Är hon hjärntvättad? Är hon med i en sekt eller tidigare med familjen varit med i en sekt? Vänner som varit det?
Det är lätt att manipulera någon som mår dåligt tänker jag, vem kan ha fått HD att utföra mordet och skylla på SD för sitt egna motiv ? JG var han inte med i någon kyrka? Vad är det för kyrka eller sekt?
Är JG kär i HD?
Citera
2019-08-29, 07:00
Medlem
Djävulens advokat och allt det där...

Slogs av tanken igår att tänk om HD planerat och det är SD som känt sig tvingad att medhjälpa? De hade lämnat i ansökan om skilsmässa (vem skrev på papprena först? Hittar inte bilden som fanns i tråden), skulle SD lämna HD - var det därför Lena drog tillbaka anmälan? Var det HD som låg bakom trakasserier? Digitala trakasserier i SDs namn/inlogg?

Oavsett anförare/medhjälpare måste det här vara en av de mest bisarra mordhistorier i Sverige. Så vidrigt onödigt och de efterlevande som drabbas främst är ju barnen, alla fem. Jag hoppas de får stöd och hjälp att hantera detta.
Citera
2019-08-29, 07:01
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Kan det ha varit HD:s skrik som hördes från planket på mordkvällen?
Ehhhhhh..... hur menar du nu?
Hanna skrek vid gripandet IGÅR. Hur kan skriket igår höras för 1,5 år sedan?....
Citera
2019-08-29, 07:04
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Ehhhhhh..... hur menar du nu?
Hanna skrek vid gripandet IGÅR. Hur kan skriket igår höras för 1,5 år sedan?....
Skriken enligt daalans vittnesmål mordkvällen menar hen.
Citera
2019-08-29, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hur kan flera här komma med dessa kommentarer? Fullständigt otänkbart. Den som blir mördad skriker alltså inte utan det gör den som mördar eller ser på?
Vem vet? Gör du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in