2019-08-28, 23:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Haha men citatet finns kvar! Heja Flashback!

”Citat:
Vittne till dramatiska gripandet: ”Vår granne gjorde motstånd, skrek och försökte komma undan
"Det höga skriket skar så högt genom det idylliska bostadsområdet att de gick och tittade till barnen: det ena lekte, det andra satt framför en skärm.
Istället kom skriket från deras granne – som greps misstänkt för mordet på trebarnsmamman Lena Wesström under onsdagen.
– Polisen satte på handklovar medan barnen tittade på, berättar en person som bor i närheten."”

OCH den tillika väldigt avslöjande URL:en finns kvar
www.na.se/artikel/vittne-till-dramatiska-gripandet-var-granne-gjorde-motstand-skrek-och-forsokte-komma-undan
Det börjar tydligen spåra ur ordentligt nu i Örebro. Vem fattade beslut om att exfrun skulle gripas?
Citera
2019-08-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
Jag kan inte sluta tänka på vad grannarna som valde SDs sida med orden ” vi får lita på vad han säger.”. Som satt i hans jacuzzi i våras och umgicks med paret tänker nu. Och grannarna som valt andra sidan har SD skrivit till på Facebook och ifrågasatt varför dom inte hälsar på honom. Psykopat?

Usch, vad obehagligt! och Respektlöst.
Citera
2019-08-28, 23:11
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nu ställer du dig nästan i hörnet med åklagare Hiding, som brukar hänvisa till sin rätt att inte uttala sig när hon har kört fast. Sådant där kanske håller bra i frikyrkostaden Örebro och i korrupta juristkretsar, men på oss vanliga medborgare ute i landet imponerar det där inte mycket. Kanske att ditt resonemang hade gått lite bättre hem i Nordkorea.

Menar du på fullt allvar Netherworld att du har att förhålla dig till någon form av förundersökningssekretess här?
Nu kan ju Netherworld troligen svara för sig själv men jag tänker att om man avslöjar för mycket av det man vet så kan man lätt bli identifierad om källan till uppgifterna läser i tråden. Inte så kul kanske.
Citera
2019-08-28, 23:17
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Vem vet. Konstigt är det iallafall. Det verkar finnas en väldigt stark behov till beskydd, dementi, damage control, varje gång vissa personer och saker fördes på tal i tråden. Någon eller några verkar ha gått GM ärenden. Vi får väl se vilka nick som dyker upp - eller kanske snarare inte- i tråden den närmaste tiden. Men med tanke på de två senaste dagarnas utveckling så tror jag dessa personer kommer att dra sig för att återigen hota postare. Jag uppmanar alla som tar emot hot att omedelbums rapportera detta till Mod.

Ja, tråden har präglats av sådant. Minns såväl detta om HDs bostadsrätt och den icke existerande brodern samt vilket väsen det blev för oskyldiga frågor om sjukskrivningar eller semestrar. Och om det stämmer med kartläggningen utanför tråden, dvs att JG försökt ta reda på granskande användares identiteter, så får man verkligen hoppas att polisen inte släpper honom genom nätet alltför lättvindigt. Möjlig vittnespåverkan och försvårande av utredning måste väl vara straffbart? De som utsätts för hot bör dessutom vända sig direkt till polisen och inte bara till moderator får man hoppas!
Citera
2019-08-28, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu orkar jag inte leta, men om jag inte missminner mig kan det ha varit Flixa, sommaljum/18carat kanske?

jag vet att jag länkat till detta uttalande från några postare tidigare. Alltså fler än en i tråden som hade uppgifter om att SD sagt något sådant.

Tänkte just på detta uttalande.
Då kanske mer i termer av att det kanske faktiskt är mer planerat än vad man kan tro. Att det ska se ut på ett visst vis, men förhåller sig på ett annat.

Men nu känns et som att jag "krånglar till det" för mycket. Och det ska man ju inte göra.
Säger LGWP.

Jag vill ändå fortsätta i min lilla bubbla och tro att SD är den huvudansvariga.

Jo, ungefär så mina tankar gått också i dagarna. Framförallt nu sedan de plockat in HD, det kastar nytt ljus på gammal info.

Det kan också vara så att de båda är oskyldiga, jag tror det inte, men möjligheten finns såklart.

Vad menar han i sådana fall? Är det att han förstår att utredningen kommer handla om honom och att den därför kommer misslyckas, iom att han är oskyldig? Borde han inte engagera sig isåfall? Samarbeta? Bevisa sin oskuld? Vad som helst, men inte bara lalla på som om ingenting hänt. Jag får inte ihop det.

Eller är det att SD hela tiden vet att HD är GM?

Det snurrar som sagt, ett så väldigt märkligt uttalande oavsett vad.
Citera
2019-08-28, 23:19
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Haha men citatet finns kvar! Heja Flashback!

”Citat:
Vittne till dramatiska gripandet: ”Vår granne gjorde motstånd, skrek och försökte komma undan
"Det höga skriket skar så högt genom det idylliska bostadsområdet att de gick och tittade till barnen: det ena lekte, det andra satt framför en skärm.
Istället kom skriket från deras granne – som greps misstänkt för mordet på trebarnsmamman Lena Wesström under onsdagen.
– Polisen satte på handklovar medan barnen tittade på, berättar en person som bor i närheten."”

OCH den tillika väldigt avslöjande URL:en finns kvar
www.na.se/artikel/vittne-till-dramatiska-gripandet-var-granne-gjorde-motstand-skrek-och-forsokte-komma-undan
Kopierade resten av artikeln, den var inte så lång...

"Som NA tidigare har berättat om, grep polisen på tisdagen återigen den man som tidigare varit misstänkt för mordet.

Men i dag, onsdag, greps ytterligare en person som nu också är misstänkt för mordet.

Och det blev ett dramatiskt ingripande, berättar grannen. Den vanligtvis så lugna villagatan blev vittne till hur polisen tog fram handklovar för att få med sig personen från platsen.

– Vår granne gjorde sånt motstånd, skrek och försökte komma undan, berättar den här personen för NA några timmar efter händelsen, tydligt påverkad av de otäcka scenerna, berättar snabbt för att få med allt.

– Men polisen satte på handklovar och sedan åkte de iväg, och nu vet man inte vad man ska tänka - man känner sig inte riktigt trygg, säger grannen."
Citera
2019-08-28, 23:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men det kan inte nå honom nu? Men kan ändå vara ilska riktad mot honom!

TinnaNinna berättade om att HD hade hörts säga för själv -Hur länge ska detta hålla på, eller ska detta aldrig ta slut.

Om det nu stämmer så kan ju hennes situation varit så pressad av detta under så lång tid att hon inte klarade av det nästan.

Jag tror ändå att en mycket kontrollerande och manipulativ person är det inte bara mot en enda person, utan det är något som är införlivat i personligheten.

Då skulle det kunna förhålla sig precis som med LW, att HD försöker ta sig ur, försöker skilja sig, försöker flytta, försöker vara med andra.

Men, det slutar alltid med att hon tvingas delta på SDs villkor. Nu har han inte bara varit otrogen i hela 6 år, han har blivit anmäld två gånger. Och i ett och ett halvt år har han varit in och ut, skäligen misstänkt för mordet på LW.

Det måste var en hemsk situation att vara i om man vill försöka ta sig ur det, men är som en fånge i en nedåtgående spiral.

En farlig spiral.
Om hon är oskyldig måste hon vara mycket rädd, spänd, ha ångest, svårt att sova.
Är hon skyldig borde hon vara rädd för att åka dit.
Rädd för att SD ska förråda henne.

Det ska bli mycket intressant att se hur det här slutar.
Citera
2019-08-28, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det börjar tydligen spåra ur ordentligt nu i Örebro. Vem fattade beslut om att exfrun skulle gripas?

Inte märkligt att du reagerar så. Andra, inkl mig själv, tycker äntligen händer det något i fallet. Utredningen har visat resultat, blir en intressant morgondag.
Citera
2019-08-28, 23:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nu kanske inte hen som föreslog att åkl borde bjuda hem domaren på middag innan förhandling nödvändigtvis är den mest lämpade att föreläsa om tjänstefel, rättsövergrepp etc.
Men jag hör vad du skriver.
Självklart skall en åkl anhålla om bevisen och brottets svårighetsgrad kräver det. Menar inget annat.
Men menar fortfarande vad jag skrev: att en åkl inte får anhålla någon som åkl ej bedömer skyldig men som åkl bedömer sitta inne med information.
I detta fall handlade resonemanget om att HD skulle veta att SD var GM. Och, som du vet, att bara råka veta att någon har begått ett brott är inget brott.
Då får man inte anhålla HD och 'falskanklaga' henne för mord för att hon skall sjunga ut.
Hoppas vi är överens därom.

Nu har ju fallet utvecklats annorlunda. Men det var vad saken gällde. Då. Det går ju fort nu, sa kärringen som... ja, nåt valfritt.

Näää, det är klart man inte får göra så, men skäligen är ju ganska svagt, och eftersom det är rättegången fram till ett domslut som ska avgöra om bevisen är att anse som fällande och rättsligt objektiva (vad det kan kallas) etc så är det ju en hel del vatten som ska flyta under broarna. Det låter väl på mig som att något framkommit som inte utesluter hennes inblandning och att man velat ha svar på det men inte fått det (vilket exv skulle tvinga fram utpekande av SD) och att hon därför kvarhålls. Inblandning som rubriceras mord är väl anstiftan, medhjälp och delaktighet eller vad det kallas: alltså olika grader av inblandning i skeendet fram till mordet utan att backa eller larma eller hindra. Det är väl inte otänkbart att indikationer på ngt sånt framkommit. En del är ju enkannerligen tolkningsfrågor (anstiftan kontra stämpling o.a.).

Därtill kan ju inte åklagaren ha rätt att föregripa rättegång och domslut på sådant sätt att denne bestämt sig för vem som är GM (av två som lever som makar) och låter bli att följa upp andra möjligheter.

Givet att de varit gifta och hållit ihop så måste ju även gemene man undra hur det kan komma sig att den ena inte vet och undra vem som egentligen styr över vem i relationen. Det verkar ju rimligt att granska och utreda bådas skuld och ansvar för det förlopp som ledde fram till LW:s död. Så om åkl inte otillbörligt ska föregripa åtal, rättegång och dom så måste även HD:s ansvar redas ut. Att detta kanske sammanfaller med det sakförhållandet att hon blir den ende som för åkl konkret och försåvitt hon vet eller han sagt, kan bekräfta att det är SD som är den skyldige (och inte hon själv; och SD inte säger emot) är ju då en önskvärd följd av processen. Lite så.
Citera
2019-08-28, 23:25
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Enligt uppgift så gifte sig SD och HD 14:e maj....

Med andra ord om de senaste dagarnas anhållan är riktiga:
14 maj 2008 LW viger SD och HD
14 maj 2018 LW mördas av SD och HD

Hata slumpen och det är mycket slump kring aktiviteterna dagarna kring mordet börjar man tycka. Nu får vi alltså förstå att makarna D gifte sig den 14 maj och de sitter anhållna misstänkta för mord av sin vigselpastor på samma datum exakt på tioårsdagen av vigseln? Ser ut som någon slags överenskommelse. Någon slags symbolik känns ju svår att bortse från om det inte är en extrem slump. Då kanske mordet var mer planerat än vi kunnat ana? Eller att något hände som triggades av att det var just på deras gamla vigseldatum och någon eller båda såg rött? Men man hade ju kunnat tycka att de, grannar med LWs barn, kunnat besinna sig och åtminstone tänkt att datumet var viktigt av andra anledningar också och inte ryckt ut en paketinslagande mamma och tagit henne från hennes sons liv just då av alla dagar! Som om inte mord i sig är nog illa som det är. Om SD och HD är skyldiga... Hur kan föräldrar till två tonårsbarn ta livet av en annan liten tonårings förälder natten innan han ska fylla år? Är de båda psykopater utan någon som helst skam i kroppen?
Citera
2019-08-28, 23:25
Medlem
mormedkolls avatar
Intressant att nu också hon är anhållen. Som jag skrev igår. Intressant.
Citera
2019-08-28, 23:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Nej UW är inte granne med HD.

UW är granne med SD, han skrek väl inget vad jag vet?

Du har rätt. Fel av mig. HD:s lgh ligger i LW:s område.
(Att de ens själva kan hålla reda på var de bor...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in