2019-08-29, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
SAMLAR IHOP DEN FÖRSVUNNA ARTIKELN FÖR NYA LÄSARE

Citat:

TITEL” Vittne till dramatiska gripandet: ”Vår granne gjorde motstånd, skrek och försökte komma undan

"Det höga skriket skar så högt genom det idylliska bostadsområdet att de gick och tittade till barnen: det ena lekte, det andra satt framför en skärm.
Istället kom skriket från deras granne – som greps misstänkt för mordet på trebarnsmamman Lena Wesström under onsdagen.
– Polisen satte på handklovar medan barnen tittade på, berättar en person som bor i närheten."”

"Som NA tidigare har berättat om, grep polisen på tisdagen återigen den man som tidigare varit misstänkt för mordet.
Men i dag, onsdag, greps ytterligare en person som nu också är misstänkt för mordet.
Och det blev ett dramatiskt ingripande, berättar grannen. Den vanligtvis så lugna villagatan blev vittne till hur polisen tog fram handklovar för att få med sig personen från platsen.

– Vår granne gjorde sånt motstånd, skrek och försökte komma undan, berättar den här personen för NA några timmar efter händelsen, tydligt påverkad av de otäcka scenerna, berättar snabbt för att få med allt.
– Men polisen satte på handklovar och sedan åkte de iväg, och nu vet man inte vad man ska tänka - man känner sig inte riktigt trygg, säger grannen.”

OCH den tillika väldigt avslöjande försvunna URLen:
www.na.se/artikel/vittne-till-dramatiska-gripandet-var-granne-gjorde-motstand-skrek-och-forsokte-komma-undan
Kan det ha varit HD:s skrik som hördes från planket på mordkvällen?
Citera
2019-08-29, 00:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Nu verkar artikeln om en skrikande HD, som försökte slita sig från polisen, helt plötsligt inte finnas kvar?

Jag såg det tidigare ikväll.
Kanske de tyckte att det blev för "mycket" med tanke på att hon kan släppas senare och kanske helt frias?
Man kunde ha satt en lite mer dämpad och neutrala rubrik åtminstone?
Citera
2019-08-29, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Förresten: borde inte fre vara sista dag för framställan av häktning?

Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Visst blir det fredag kl 12 som häktningsframställan senast ska in om man tänkt häkta honom?

Han greps kring 06 på tisdagsmorgonen och senast på den tredje dagen efter gripandet ska det se. Tidpunkten för gripandet gör väl att första dagen efter gripandet blir onsdag.

Man maximerade tiden man kan ha honom anhållen känns det som faktist.

Kan hålla med. Har varit inne på det (se ovan).

Citat:
Spelar det nån roll att han häktades i sin frånvaro redan dagen innan?

Tycker inte det borde spela in, rimligtvis tickar tiden från när anhållandet verkställs. Tror jag.

Edit: han blev ju alltså inte häktad i sin frånvaro, anhållen.
Senast redigerad av Rubar 2019-08-29 kl. 00:18.
Citera
2019-08-29, 00:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Med andra ord om de senaste dagarnas anhållan är riktiga:
14 maj 2008 LW viger SD och HD
14 maj 2018 LW mördas av SD och HD

Hata slumpen och det är mycket slump kring aktiviteterna dagarna kring mordet börjar man tycka. Nu får vi alltså förstå att makarna D gifte sig den 14 maj och de sitter anhållna misstänkta för mord av sin vigselpastor på samma datum exakt på tioårsdagen av vigseln? Ser ut som någon slags överenskommelse. Någon slags symbolik känns ju svår att bortse från om det inte är en extrem slump. Då kanske mordet var mer planerat än vi kunnat ana? Eller att något hände som triggades av att det var just på deras gamla vigseldatum och någon eller båda såg rött? Men man hade ju kunnat tycka att de, grannar med LWs barn, kunnat besinna sig och åtminstone tänkt att datumet var viktigt av andra anledningar också och inte ryckt ut en paketinslagande mamma och tagit henne från hennes sons liv just då av alla dagar! Som om inte mord i sig är nog illa som det är. Om SD och HD är skyldiga... Hur kan föräldrar till två tonårsbarn ta livet av en annan liten tonårings förälder natten innan han ska fylla år? Är de båda psykopater utan någon som helst skam i kroppen?

Kanske inte nödvändigtvis en symbolik från makarna D's sida, utan eventuellt att någonting bara brast för HD den dagen. Så hade hon nog inte tänkt sig att äktenskapet skulle ha blivit - särskilt inte på sin 10-åriga bröllopsdag. Jag tänker på hennes kommentar från veckan innan att "livet kunde varit annorlunda med andra förutsättningar". Det skulle kunna innebära att HD mycket väl kan vara GM, ett möte eller konfrontation mellan henne och LW som spårade ur.
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-08-29 kl. 00:19.
Citera
2019-08-29, 00:16
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Spelar det nån roll att han häktades i sin frånvaro redan dagen innan?

Han har omöjligen häktats i sin frånvaro. Däremot anhölls han i sin frånvaro men tiden börjar ticka först när han "haffas" fysiskt, alltså blir frihetsberövad.

Jag vill påstå att det är fredag kl 12 som är deadline. Man brukar prata om 72 timmar max, i lagspråk säger man dock "senast klockan 12 den tredje dagen efter anhållandet". Första dagen efter anhållandet blir onsdag, andra dagen torsdag och tredje dagen fredag.
Citera
2019-08-29, 00:24
Medlem
Hela den här härvan borde finnas i pod-format som man kan lyssna på. Flera delar förstås och åtminstone en kommande del.
På, typ, Mordpodden.
Citera
2019-08-29, 00:24
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Kan det ha varit HD:s skrik som hördes från planket på mordkvällen?
Hur kan flera här komma med dessa kommentarer? Fullständigt otänkbart. Den som blir mördad skriker alltså inte utan det gör den som mördar eller ser på?
Citera
2019-08-29, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag börjar alltså ana att syftet med åklagarens (eller Lars Bergmans?) konstiga manövrer de här senaste dagarna kan ha varit att slutligen och definitivt misstänkliggöra det här utpekade paret, för att strax därefter kunna lägga ned hela utredningen och få fallet att framstå som "polisiärt uppklarat". Kanske oroar jag mig helt i onödan nu, och kanske får vi snart höra på vilka objektiva och sakliga grunder de här människorna skall anses vara misstänkta.
Ja du, den teorin är helt befängd.

Det är synd att du så bitter inte kan acceptera att det här tragiska fallet äntligen verkar komma till avslut. Jag vet du har varit den som ifrågasatt åklagare och utredare mest av alla, kanske snoris tätt efter. Du har frågat ca 800 000 ggr : Vad är det som får dig att tro att SD skulle vara den skyldige?
Nu forsätter du i samma spår; ifrågasätter det som nu skett de senaste dygnen.
Jag skiter uppriktigt sagt i vad du har personligen har emot åklagare, poliser och rättsvårdande organ. Jag känner några spritt språngande galna rättshaverister som tyvärr påminner en hel del om dig, som exakt som du besvarar frågor med frågor.
Jag tycker du ska försöka glädjas med trådens medlemmar, LWs anhöriga , polis och åklagare
istället för att bara vara negativ mot framgångar för att sätta fast en eller flera brutala mördare vi haft lösa i samhället alltför länge, sedan 14 maj 2018.
Citera
2019-08-29, 00:29
Medlem
Citat:
Vem vet. Konstigt är det iallafall. Det verkar finnas en väldigt stark behov till beskydd, dementi, damage control, varje gång vissa personer och saker fördes på tal i tråden. Någon eller några verkar ha gått GM ärenden. Vi får väl se vilka nick som dyker upp - eller kanske snarare inte- i tråden den närmaste tiden. Men med tanke på de två senaste dagarnas utveckling så tror jag dessa personer kommer att dra sig för att återigen hota postare. Jag uppmanar alla som tar emot hot att omedelbums rapportera detta till Mod.
Vi kommer såklart inte höra av några av de nick som ingick i SDs försvarsteam. De kanske t o m
kan få medverka i utredningen. Vore inte helt fel.
Citera
2019-08-29, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hur kan flera här komma med dessa kommentarer? Fullständigt otänkbart. Den som blir mördad skriker alltså inte utan det gör den som mördar eller ser på?

Vari ligger det otänkbara? I bristande abstraktionsförmåga.🤔 Är det så otänkbart att någon som på extremt närhåll betraktar ett brutalt mord skriker?
Eller efter att själv i affekt ha utövat dödande våld bryter ihop och skriker?

Fullständigt otänkbart, really?
Citera
2019-08-29, 00:43
Medlem
SloppySecondss avatar
Davidsson seniors dag: 1970-08-29 (gifta)
Citera
2019-08-29, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Med andra ord om de senaste dagarnas anhållan är riktiga:
14 maj 2008 LW viger SD och HD
14 maj 2018 LW mördas av SD och HD

Hata slumpen och det är mycket slump kring aktiviteterna dagarna kring mordet börjar man tycka. Nu får vi alltså förstå att makarna D gifte sig den 14 maj och de sitter anhållna misstänkta för mord av sin vigselpastor på samma datum exakt på tioårsdagen av vigseln? Ser ut som någon slags överenskommelse. Någon slags symbolik känns ju svår att bortse från om det inte är en extrem slump. Då kanske mordet var mer planerat än vi kunnat ana? Eller att något hände som triggades av att det var just på deras gamla vigseldatum och någon eller båda såg rött? Men man hade ju kunnat tycka att de, grannar med LWs barn, kunnat besinna sig och åtminstone tänkt att datumet var viktigt av andra anledningar också och inte ryckt ut en paketinslagande mamma och tagit henne från hennes sons liv just då av alla dagar! Som om inte mord i sig är nog illa som det är. Om SD och HD är skyldiga... Hur kan föräldrar till två tonårsbarn ta livet av en annan liten tonårings förälder natten innan han ska fylla år? Är de båda psykopater utan någon som helst skam i kroppen?

14 maj 2008 var en onsdag. Gifter man sig på onsdagar?
(menar inte att ifrågasätta ditt goda inlägg)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in