2019-08-28, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madingo
Skiter i vad du tror, jag vet vad jag hade gjort det är skillnad, du vet inte vad jag varit om om eller inte, men sånt behöver jag inte ens diskutera med dig, Står mamman hade barnet i famnen och inte pappan vad jag läst i tidningen, vad tror du egentligen, det är mannens plikt och skydda sin familj, finns heder, sånt du inte förstår kanske, speciellt om man själv gjort skiten, då skyddar man med sitt liv, och varför Sitta och vänta på ett sånt slut, har man hot väntar man inte på nån ska komma göra nåt utan man löser problemet direkt i en sån situation!
https://www.expressen.se/kvallsposten/nya-detaljerna-om-mordet-pa-smabarnsmamman/
Läs artikeln. Du behöver uppdatera dig.
Citera
2019-08-28, 23:41
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Mannen tappade alltså sitt barn, lämnade det och sprang vidare. Han övergav ett spädbarn!

Det kommer han att få leva med resten av sitt liv. När barnet vuxit upp kommer det att ha en del saker att fråga honom. Det är en sak som är säkert.
Detta lilla flickebarn kommer att växa upp med anhöriga som kommer att påtala att det är kutym att hämnas så mer troligt att tösen kommer att söka upp folk om de lever så länge
Citera
2019-08-28, 23:41
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Han var inte hemma vid husrannsakan. Kontaktade polisen själv när han fått reda på deras påhälsning. Inte omöjligt att han därmed inte hade koll på att bilen var stulen.
Hur pass tätt inpå ett brott stjäls en bil? Man vill väl inte att den ska hinna bli stöldanmäld?

Han är inte hemma för att han vet att polisen kommer göra husrannsakan då hans bil har använts i ett mord. Han har ett vapen hemma för att ta ett straff, för vem skulle använda sin bil och sen ha vapen hemma? Och då för att verkligen försöka vilseleda polisen så hör han självmant av sig till polisen för att verka samarbetsvillig och inte inblandad. Känns som väldigt mycket omvändpsykologi.
Men det är ju vad jag spekulerar bara.
Kriminella föredrar att sno från någon som inte är kriminell, eller så var dem kriminella så smarta att dem tog hans bil för att få han att verka inblandad. Men det tror inte jag då dem klart o tydligt visade vilka amatörer dem är.
Citera
2019-08-28, 23:42
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Det är jätte konstigt att de skjuter henne i huvudet när hon ligger ner, som för att säkerställa att hon verkligen är död, Får inte ihop det även om mannen är "main target"

Enda jag kan tänka mig är att man gör det i frustration över att man inte lyckades klippa mannen. Var dom dessutom påverkade så är det mindre konstigt. Samtidigt brukar det inte gå till såhär, så det är svårt att veta riktigt vad man ska tro.
Citera
2019-08-28, 23:44
Medlem
Citat:
Det är jätte konstigt att de skjuter henne i huvudet när hon ligger ner, som för att säkerställa att hon verkligen är död, Får inte ihop det även om mannen är "main target"

- Eliminera ett vittne
- Knarkpåverkad
- Ung/oprofessionell
- Frustrerade
- "Ville få tyst på skriket/uppmärksamheten det ger
- Anti-sociala/psykopatiska drag. Nära noll empatiförmåga
Citera
2019-08-28, 23:45
Medlem
Shakeshakes avatar
Citat:
Exakt! Om man tittar på videon så ser man klart och tydligt att det är ett beställningsmord. Om de nu har fått pengar för att döda mannen så har dom begått ett stort misstag när en av skyttarna nu mördat hans fru istället. Sen kan 19:åringen omöjligt vara inblandad, visst det finns kriminella som är korkade. Men detta tar verkligen priset om han nu skulle vara inblandad, vilket jag har svårt att tro. Bilen måste vara stulen eller köpt av honom.
Citera
2019-08-28, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Helt enkelt för att det finns massa olika versioner. Man får sålla lite själv och spekulera. Trådsanningar, spretiga vittnen etc gör att det lätt blir ett virrvarr.

Jag tror dom fick inte misslyckas av han som beställt mordet, förmodligen var dom rädda, gjorde bort sig, och då tänkte dom han sprang iväg vad gör nu han vet nu, och då av panik ville göra något åt det så dom tog stakars mamman, istället, gud kommer bräna dom i helvetet inshallah riktiga smuts hoppas dom dör som gjort de där, vi vill inte ha kriminella som går På kvinnor familjer osv
Citera
2019-08-28, 23:46
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Han är inte hemma för att han vet att polisen kommer göra husrannsakan då hans bil har använts i ett mord. Han har ett vapen hemma för att ta ett straff, för vem skulle använda sin bil och sen ha vapen hemma? Och då för att verkligen försöka vilseleda polisen så hör han självmant av sig till polisen för att verka samarbetsvillig och inte inblandad. Känns som väldigt mycket omvändpsykologi.
Men det är ju vad jag spekulerar bara.
Kriminella föredrar att sno från någon som inte är kriminell, eller så var dem kriminella så smarta att dem tog hans bil för att få han att verka inblandad. Men det tror inte jag då dem klart o tydligt visade vilka amatörer dem är.

19-åringen var på rättegång vid tillfället för mordet.

Vapnet är dock intressant om det var det som användes vid dådet. Om inte så är det ju fruktansvärt korkat. Jag menar, om vi ponerar att han lånat ut den till kompisarna (bilen var ju avställd) så bör man ju förstå att den lär hittas och således bör man inte ha vapen hemma. Skulle det vara mordvapnet så är det ju snäppet ännu mer korkat förstås.

Hur som helst så satt han på rättegång när mordet skedde.
Citera
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag påstod inte att det lyckas alltid. Det är inte lätt att lösa dessa brott. Krypterad kommunikation och tystnadskultur gör det svårt. I det här fallet så berättar vittnen vad de har sett. Det är positivt som omväxling.

Jag är övertygad om att de flesta brott blir lösta just för att GM begår misstag.

PS. FYI: Jag har aldrig röstat på socialdemokraterna. Men att du ställer den frågan tyder på att du tillhör intelligensreserven. DS.

Varför lyckas andra länders polis lösa en mycket större del av moden då, är ”svenska” gangsters med högteknologiska och smarta i världen?

Intelligensreserven? Tack, jag gillar dig också.

Om du nu påstår att du är så mycket smartare än mig, förstår du inte varför jag gjorde den kopplingen? Mellan dig och sossepropagandan du förmedlar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Mannen tappade alltså sitt barn, lämnade det och sprang vidare. Han övergav ett spädbarn!

Det kommer han att få leva med resten av sitt liv. När barnet vuxit upp kommer det att ha en del saker att fråga honom. Det är en sak som är säkert.

Bebisen var säkrare på marken än i föräldrarnas armar. Om han var målet så var det ju bäst att flytta sig bort från sin familj.
Citera
2019-08-28, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
19-åringen var på rättegång vid tillfället för mordet.

Vapnet är dock intressant om det var det som användes vid dådet. Om inte så är det ju fruktansvärt korkat. Jag menar, om vi ponerar att han lånat ut den till kompisarna (bilen var ju avställd) så bör man ju förstå att den lär hittas och således bör man inte ha vapen hemma. Skulle det vara mordvapnet så är det ju snäppet ännu mer korkat förstås.

Hur som helst så satt han på rättegång när mordet skedde.

Eller så trodde han inte att polisen skulle komma så snabbt.

"Jag gör mig av med vapnet imorgon, efter rättegången. Aldrig att polisen kommer hit innan dess...."
Citera
2019-08-28, 23:47
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:

Om hon visste vilka det var, då är det mer troligt att hon pratar än att killen pratar. N kanske vill gå all in och sköta det själv och säger inget nu. Hade hon klarat sig med bukskott så hade hon pratat eller fått N att prata.
Men jag tror att det var mer frustration. Om man sköt henne i magen, letade efter N en snabbis sen sprang man tillbaka och på väg till bilen så gör man slut på henne i frustration.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in