2019-08-28, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Nåja.

Om man är normalbegåvad så klarar man att ha både två och tre olika trådar i huvudet. Kanske fyra och fem också.

Om det utgör en grannlaga uppgift kanske man borde fundera på om man ska posta inlägg på FB, överhuvudtaget.

Som ett tips.
Absolut flera trådar. Men inte 7-8 inlägg på raken som är totalt OT och det diskuteras liknande mord. Det är dessutom riktigt störande för tråden.
Citera
2019-08-28, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercu
Jo, valet av partner kan ju ifrågasättas men det kan mycket väl vara arrangerat äktenskap.

Äktenskap? Var dom gifta?
Citera
2019-08-28, 23:29
Medlem
Shakeshakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojito123
Stämmer, lätt att bli förvirrad. Denna tjej NI var tillsammans med svartingen rossi när han blev mördad framför ögonen på henne. Han var också inblandad i danmarksrånet, därav kopplingen till NA.

Det jag funderar över är varför dom var så brutala. Om det nu var honom dom var ute efter varför sköt dom hans fru i huvudet när hon låg på marken enligt vittnen? Jag tror aldrig detta har hänt i Sverige förut? Att kvinnan mördas när mannen sprungit iväg och snubblat och tappat sitt barn, dom kunde ha skjutit honom då? Allt känns bara förvirrande, tycker ni inte det?
Citera
2019-08-28, 23:35
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Det jag funderar över är varför dom var så brutala. Om det nu var honom dom var ute efter varför sköt dom hans fru i huvudet när hon låg på marken enligt vittnen? Jag tror aldrig detta har hänt i Sverige förut? Att kvinnan mördas när mannen sprungit iväg och snubblat och tappat sitt barn, dom kunde ha skjutit honom då? Allt känns bara förvirrande, tycker ni inte det?

Helt enkelt för att det finns massa olika versioner. Man får sålla lite själv och spekulera. Trådsanningar, spretiga vittnen etc gör att det lätt blir ett virrvarr.
Citera
2019-08-28, 23:36
Medlem
Mannen tappade alltså sitt barn, lämnade det och sprang vidare. Han övergav ett spädbarn!

Det kommer han att få leva med resten av sitt liv. När barnet vuxit upp kommer det att ha en del saker att fråga honom. Det är en sak som är säkert.
Citera
2019-08-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Det är jätte konstigt att de skjuter henne i huvudet när hon ligger ner, som för att säkerställa att hon verkligen är död, Får inte ihop det även om mannen är "main target"
Citera
2019-08-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Menar du att han ska ha ersättning för flashback-detektiver har luskat fram hans namn?

Våldtäktsmännen på Gotland fick extra ersättning eftersom deras goda namn förstördes. Jag tror att våldtäktsmännen i Norsborg fick det också. En schablonersättning är knappast aktuell i det här fallet heller.
Citera
2019-08-28, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Mannen tappade alltså sitt barn, lämnade det och sprang vidare. Han övergav ett spädbarn!

Det kommer han att få leva med resten av sitt liv. När barnet vuxit upp kommer det att ha en del saker att fråga honom. Det är en sak som är säkert.

Tror knappast att han kommer överleva speciellt länge dock. Han har ett pris på sitt huvud.

Enda kommunikationen barnet kommer att ha är vid besöken vid hans grav.
Citera
2019-08-28, 23:38
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight

Om pappan lever så pass länge, ja.
Citera
2019-08-28, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Med ett 4 månaders barn i din famn? Du är inte lite dum du.
Enligt uppgifter i media var det han som hade barnet. Försökte fly med barnet, blev beskjuten, snubblade till, tappade barnet.
Kvinnan tog upp barnet och blev skjuten.

Ärligt talat tror jag inte du hade gjort nåt mer än att skita på dig - och det rejält.

Skiter i vad du tror, jag vet vad jag hade gjort det är skillnad, du vet inte vad jag varit om om eller inte, men sånt behöver jag inte ens diskutera med dig, Står mamman hade barnet i famnen och inte pappan vad jag läst i tidningen, vad tror du egentligen, det är mannens plikt och skydda sin familj, finns heder, sånt du inte förstår kanske, speciellt om man själv gjort skiten, då skyddar man med sitt liv, och varför Sitta och vänta på ett sånt slut, har man hot väntar man inte på nån ska komma göra nåt utan man löser problemet direkt i en sån situation!
Citera
2019-08-28, 23:39
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madingo
Kan säga så här, finns personer som klarat sig undan i 20 års tid, skaffat familj jobb och allt sen har det knackat på dörren, där dom åkt på långa straff, du kan va misstänkt och bli frisläppt men det kommer ut ny teknik hela tiden, om 5 år kanske dom kan få fram vem alla mördare är, tror för eller senare kommer dom flesta. Morden lösas sanna mina ord, detta här fega mordet kommer lösas inom loppet av 1 år, samt det nya mordet i Stockholm på 18 åringen igår, dom här ungdomarna är så oförsiktig och så oprofessionella, så det ryker om det, betalar man billiga värdelösa idioter som mördar kvinnor ja så går Det så, jag hoppas dom får samma öde samt den som beställt mordet den ho*unge*

Trams av två orsaker:

1. Efter 5-20 år har hämden för ett mord gått fram och tillbaka och skördat 10 nya BO och involverar 50 personer.

2. Efter 5-20 år är 90% av de som mördat redan mördade själva så ingen rättvisa/upprättelse kan skipas.

I praktiken är Sverige ett spel med karma enbart medan kling och klang står för pausunderhållningen likt de cirkusclowner de är. De gör varken till eller från!
Citera
2019-08-28, 23:40
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
När räknar du med att denna smarta strategi kommer börja visa resultat då. Nu när 50-100 mord ligger på skrivbordet skulle det uppskattas om de la fram lite bevisning och väckte åtal. Vad väntar de på? Misstag från GM, kallar du det en smart strategi?

Edit; nyfiken, du kan väl aldrig vara en sosse va?

Jag påstod inte att det lyckas alltid. Det är inte lätt att lösa dessa brott. Krypterad kommunikation och tystnadskultur gör det svårt. I det här fallet så berättar vittnen vad de har sett. Det är positivt som omväxling.

Jag är övertygad om att de flesta brott blir lösta just för att GM begår misstag.

PS. FYI: Jag har aldrig röstat på socialdemokraterna. Men att du ställer den frågan tyder på att du tillhör intelligensreserven. DS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in